Haideţi să vedem cine este cel mai intuitiv dintre toţi. Haideţi să facem pronosticuri care va fi decizia. Cum zice înţeleptul Preşedinte Zegrean, asta-i frumuseţea Dreptului, este interpretabil.
În funcţie de interesul politic, aş completa eu. De aceea, la pachet cu articolul meu „Transformarea blitzkriegului în război de poziţii”, dau următorul verdict: amânare!
Voi ce spuneţi?
P.S. De data asta chiar urăsc să am dreptate…
Sunt postate două noi comentarii semnate de Bibliotecaru la articolul precedent, scoase din spam de către mine. Nu ştiu cum se face că la articolele lui Athos, comentariile Bibliotecarului se rătăcesc… 🙂
1X2
@ d’Artagnan
Mi-aţi luat pariul amânări… 😀
Pe de altă parte „judecătorii preşedintelui” au directiva de a rezolva problema astăzi, pentru că preşedintele nu mai poate aştepta indefinit pentru că începe să-şi piardă „oamenii”. În curând va fi înlocuită doamna Kovesi, va fi înlocuit şi domnul Morar, poate că vor începe să intre în ecuaţiile şi plângerile făcute de USL pentru boicotul referendumului şi PDL-iştii îşi strică imaginea fiind chemaţi pe la Parchet. În plus PDL îşi pierde cea mai mare miză, cea a alegerilor parlamentare, ei au numai de pierdut din această situaţie de incertitudine pentru că „gaşca preşedintelui” este decredibilizată cu fiecare ieşire la TV în care ia apărarea preşedintelui suspendat.
CCR ar putea face şi ce a făcut dintotdeauna, anume să mute pisica moartă în curtea Parlamentului sau să repete referendumul.
Greu deci de spus. Eu cred totuşi că CCR îl va trimite pe domnul Băsescu la Cotroceni.
Iar „judecatorii USL” au directiva de a trage de timp…
daca tot ne dam cu parerea ce directive au fiecare mi-o dau si eu- judecatorul ungur are directiva daca se intampla cumva ca unul din cei patru din fiecare tabara dezerteaza sa fuga repede sa acopere locul ca nu cumva sa se ajunga la 6 – 3. E bine?
Pierre, Observator
Cum rămâne, deci? Validare, invalidare, amânare?
5-4 pentru invalidare. Si saga interpretarilor continua.
Apropos, e o chestie legala pe care nu o stiu. Conform legii, e nevoie de 6-3 si pentru validare, si pentru invalidare? Sau e pe principiul: tema e validarea, daca nu se intrunesc cel putin 6 voturi pentru, pica? (nu ca ar fi chiar logic, da’ ma astept sa fie una dintre interpretari si sint curios care e baza legala)
Păi 5 la 4 pentru invalidare înseamnă de fapt amânare.
P.S. Ar trebui văzut totuşi înainte de dezbateri dacă judecătorii CC au buletinul expirat, unde au domiciliul de reşedinţă sau, Doamne fereşte, dacă sunt decedaţi şi ei totuşi votează.
Basescu revine la Cotroceni.Scor 6-3.
Sigur, veţi spune că Bibliotecaru loveşte, încă o dată, în plin… Asta este… Mai e o şansă, serviciile secrete să scoată la iveală convorbirile anumitor judecâtori ai CCR, dar nu cred că se întâmplă asta.
@Bibliotecaru,
chiar ca ati lovit in plin.Mie imi place cum suna, „Bibliotecaru loveste…”.Aruncati cu carti dupa noi,aici pe blog… 🙂
S-ar putea sa apara convorbirile intre „interimar” si Tudorel Toader. „)
Pierre, Bibliotecaru
Aţi câştigat!
Construcţia mea logică era perfectă dar nu mai are acoperire. Cineva a trădat…. 🙂
Excelent! Deci avem stat de drept, iar democrația e la locul ei. Abia de acum începe greul pentru „dreapta”. 🙂
@ Porthos
😀
Comunicatul CCR certifică că nu a fost nici o lovitură de stat. Acolo se spune că CCR: „Constată că procedura pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, a fost respectată„.
Nu cred ca cineva pe acest blog a accentuat „lovitura de stat”, sau alte exprimari de gen, de un politicianism gros. Dar asta nu anuleaza faptul ca USL-ul a incercat (si a blocat Romania timp de mai multe luni intr-un proiect dezlanat si fara obiective, cu motivatii neclare) o aventura politica sordida pentru interesele obscure ale Varanului si ambitiile politice „pe usa din spate” ale Crinului.
Rectific ce spune Aramis, am fost printre cei care au asemuit desantul USL de acum 2 luni cu o lovitura de stat. Nu ma refeream la referendum, la acea vreme inca nu erau asa departe, ci la toate mutarile anterioare, inclusiv povestea cu Monitorul Oficial, modificarile la Legea Referendumului, etc.
Ma refeream la utilizarea „loviturii de stat” ca premisa serioasa, nu ca figura de stil. Este o diferenta.
Este corect, insa am vrut sa evit neintelegeri si discutii ulterioare inutile, Bibliotecaru s-ar fi documentat, asa cum face de obicei. 🙂
@ Athos – iti raspund aici.
Ai aici cateva date despre Marino: http://tismaneanu.wordpress.com/2010/02/09/manipularea-unei-umbre-cazul-adrian-marino/.
Faptul ca nu stii e inca o dovada de minimizare.
Scuze, acum am vazut.
Observator, poti vorbi despre asa ceva, daca ar exista un decret sau o lege in acest sens. In rest, este o simpla chestiune de notorietate. Sunt convins ca mai sunt o gramada de altii de care nu am auzit, fie ca sunt obscuri, fie pentru ca nu se afla in sfera mea de interes, chiar daca stralucitori.
O sa-ti dau un feedback.
@d’Artagnan
Invalidare,invalidat…. ce ziceam… back to the rough grounds…
asta-i 🙂
Pierre
O sa ma uit mai cu atentie la tine, Mafalda ce esti. 🙂
Observator
Da, acum stiu despre cine este vorba. Mi-am adus aminte ca mi s-a recomandat sa citesc „Viata unui om singur”, dar bineinteles ca nu am facut-o. La cate pagini apuc sa citesc din cand in cand, seara, probabil ca mai vorbim peste un an pe acest subiect… Cu putin noroc, desigur.
Nu stiu daca acuzatia de marginalizare se sustine neaparat, respectiv daca asta este expresia potrivita, mai putin in perioada de dupa 45 pana in 70. Din cele scrise chiar de Tismaneanu, rezulta portretul unui om care nu căuta publicitatea si nu prea intelegea compromisul. Unul din cei care se simt nelalocul lor in societatea in care sunt condamnati sa traiasca si nu urmaresc sistematic recunoasterea, daca ea nu vine singura. Pierderea este a noastra, fara indoiala, iar in cazul meu am sa caut sa rectific eroarea de a nu-l fi citit/cunoscut.
Cine il face de stanga?
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-13065622-relu-fenechiu-vicepresedinte-pnl-nu-exclud-noua-suspendare-lui-traian-basescu.htm
Relu Fenechiu priveste decizia CC „cu amaraciune”: „Privesc cu aceeasi amaraciune cu care privesc inca opt milioane de romani aceasta decizie. Nu as putea spune ca este o decizie neasteptata, dar speram totusi ca Romania sa fie un stat de drept, un stat in care institutiile statului, oricare ar fi acestea, sa tina cont de fundamentul democratiei, adica de popor”.
Iata ce va sa zica democratia, in special cea romaneasca… Nu conteaza principiile, nu conteaza regulile, conteaza…majoritatile, indiferent cum se constituie ele. Atata pricepe domnul Fenechiu, despre ce ar fi trebuit sa faca o Curte Constitutionala.
Oare baietii astia care vor sa prelungeasca meciul pana castiga ei? Invocand, din nou si din nou, interesul public?
Continuarea luarii de pozitie din articol, reprezinta inca o mostra de incredibila ipocrizie politicieneasca. Nu poti sa ceri respect si consideratie, cand asta este tot ce poti spune despre o decizie care nu te avantajeaza:
„Aceasta institutie (CC), care ar trebui sa fie o institutie formata din profesionisti total independenti a ajuns sa fie o institutie in care sunt numiti oameni cu anumite slabiciuni, cu anumite interese, cu anumite datorii: un fost parlamentar PD, un fost angajat al domnului Emil Boc si asa mai departe. Astfel de oameni nu pot lua decizii in numele poporului, ci iau decizii in numele oamenilor care i-au sustinut, fata de care au datorii, obligatii sau de care le este frica”, continua vicepresedintele PNL.
Doamne, cum bine spunea chiar Isarescu, gura bate curu’…
Crin Antonescu: Nu ma intereseaza nici macar comentariile lui Mugur Isarescu
Crin Antonescu a respins marti ideea ca economia Romaniei a avut de suferit din caza procedurii de suspendare si demitere a presedintelui Traian Basescu. Legat de apelurile guvernatorului BNR la dialog si negociere politica pentru terminarea crizei, Antonescu a spus ca „Nu ma intereseaza din acest punct de vedere nici macar comentariile lui Mugur Isarescu”.
„Sa nu amestecam lucrurile. Povestea cu economia afectata de suspendarea lui Basescu nu o inghitim. Economia a fost pusa pe butuci de guvernarile de sub Basescu… Vom continua lupta cu toate armele democratice si legale”, a spus Crin Antonescu intr-o conferinta de presa dupa decizia Curtii Constitutionale de invalidare a referendumului de demitere a lui Traian Basescu.
Update: nici o vorba despre disparitia voluntara din politica, nu? Cata valoare pusa pe cuvant… Daca acesti oameni ar crede vreun moment ca aceste aspecte conteaza, s-ar feri ca de foc de astfel de stangacii, care in alta parte costa existenta politica. Dar ei au convingerea intima ca astea sunt prostii, si ca au de fapt mijloacele de manipulare, cele care conteaza, la indemana. Eu cred totusi ca isi inteleg vremurile mai putin decat isi imagineaza.
Ce se intampla, am ramas singur pe aici?
Vin si eu mai pe seara.
Subtilitatea cu „lovitura de stat” nu e chiar subtilă. CCR a validat toate mişcările USL, referendumul era ultima „mişcare”. În acest moment este foarte clar că tot ce a făcut USL a fost conform Constituţiei şi nici PDL, nici Traian Băsescu, nu mai poate spune altfel fără să pună în discuţie deciziile CCR, adică exact ceea ce era acuzat USL că face.
Ce s-a întâmplat însă. PDL, în frunte cu doamna Monica Macovei şi Traian Băsescu, a dezinformat organismele politice ale UE, NATO şi, în general, opinia publică la nivel mondial (asta după semnalele pe care le am de la românii din străinătate) printr-o reţea de dezinformare despre care aţi citit în presă. Inducerea conceptului de „lovitură de stat” a condus practic la ceva foarte, foarte grav, anume nişte doamne şi domni de pe la Parlamentul European, sau cancelariile europene, sau departamentul de stat al SUA… şi aşa mai departe… au intervenit DIRECT în problemele de politică internă ale României încălcându-i suveranitatea. Mai mult, domnul Gordon, un secretar al doamnei Clinton, adică în mod oficial un neica nimeni tratat de parcă ar fi cine ştie ce personaj, vine şi ne „sfătuieşte” pe noi să cedăm puterea deciziei CCR către Comisia de la Veneţia… o comisie care la rândul ei este dezinformată şi care acum o lună denunţa cumplitele „tentativele” ale cumplitului Guvern al României cu scopul de a exercita neconstituţionale şi cumplite „presiuni” asupra Curţii Constituţionale şi a judecătorilor săi cumplit de labili şi sperioşi şi de „a aduce atingere independenţei” acestei instituţii despre care preşedintele Zegrean spune că ar fi şi „politico” nu numai „juridico”, dacă vă amintiţi.
Presiunea pe care anumiţi „europeni” şi „americani” a exercitat-o la adresa Parlamentului şi Guvernului României este inacceptabilă. Această susţinere a lui Traian Băsescu „pe faţă” face din domnia sa un dictator impus din afară care serveşte interese străine de România.
Înainte vreme lansarea suspendării era o opţiune, pentru că exista alternativa unui mers mai departe fără suspendare, în acest moment părerea mea este că domnul Băsescu poate fi acuzat de înaltă trădare (cum spuneam, fie şi numai relativ la intervenţia UE şi SUA). De aceea mă gândesc că următorul pas al USL este activarea articolului 96 din Constituţie. Sigur, deja lucrurile se complică pentru că este nevoie de 2/3 din numărul parlamentarilor. Mai este şi problema suspiciunii de „încărcare politică” a judecătorilor de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, suspiciune justificată sau nu.
@Bibliotecaru,
stimate domn,sigur sunteti dvs autorul acestui comentariu?
Mi se pare neverosimil.
Daca si dumneavoastra vedeti asa lucrurile, ce putem sa-i cerem lui Opinca…
Acum a lovit în plin Bibliotecaru… 🙂
Ceea ce uită toată lumea este ce anume reprezintă un partid politic şi ce anume prezintă un „politician”. De aceea vi se pare ciudat comentariul meu pentru că nu sesizaţi exact cât de mult derapează instituţional partidele politice şi politicienii. Diferenţa dintre ce ar trebui să facă şi ce fac ar trebui să conducă, cel puţin lunar, la desfiinţarea tuturor partidelor politice. Tare mi-e teamă că aceste abuzuri nici nu se vor opri până ce o nouă revoluţie nu va şterge cu buretele iarăşi partidele politice pentru a o lua de la început fără toţi politicienii care au adus România în această stare.
De data asta, sunt oarecum de acord. Adica, as putea spune si eu exact acelasi lucru, nu sunt sigur daca din aceeasi perspectiva…
@ athos
Păi vă ofer subiecte de aprofundat pe acest blog, care este rostul unui partid politic în societate, ce trebuie să facă un politician…
Din Gândul:
”Scorul de 6 la 3 pentru invalidarea referendumului, luat azi în plenul Curţii Constituţionale, nu putea fi atins decât în cazul unei „dezertări”. Judecătoare care a înclinat balanţa a fost Aspazia Cojocaru, fapt confirmat pentru gândul de judecătorul Ion Predescu.
Au votat pentru validarea referendumului: Ion Predescu, Acsinte Gaspar, Tudorel Toader (toţi trei din tabăra USL).
Au votat pentru invalidarea referendumului: Augustin Zegrean (preşedinte), Petre Lăzăroiu, Mircea Ştefan Minea, Iulia Antoanella Motoc (din tabăra PDL-Băsescu) Puskás Valentin Zoltán (prpous de UDMR) şi Aspazia Cojocaru (propusă de PSD în CCR).
„Aşa a ieşit. Ea, cea de la PSD, a hotărât lucrurile”, a declarat pentru gândul Ion Predescu. „Am luptat şi noi cât am putut. Aşa a ieşit însă. Luaţi datele de la Guvern şi analizaţi-le să vedeţi cât erau de limpezi”, a precizat Ion Predescu.”
Eu cred că această CC ori trebuie desființată iar atribuțiile ei să fie preluate de CSM, fie ca judecătorii săi să fie propuși de CSM.
În condițiile actuale CCR nu are nicio credibilitate iar situația în țară rămîne la fel de tensionată.
Se mai dă și ocazia ca tot felul de politruci să facă niște comentarii deplasate, uitând că și cei din tabăra lor au nominalizat judecători la Curte, aceștia fiind la rândul lor manevrabili.
P.S. Nu vi se pare că încet-încet, cu largul concurs al USLului, Băsescu începe să aibă imaginea unui Indestructibil?
Bibliotecaru
Sa ca spun cum vad eu lucrurile:
USL a initiat o miscare de suspendare a lui Basescu, in trei timpi:
1. Crearea majoritatii in Parlament, lovind in partile slabe ale PDL si aratandu-le perspectiva unor alegeri generale ce ar fi fost clar castigate de USL. Mesajul a fost limpede, chiar LITERAL; aveti ultima sansa de a parasi tabara perdanta acum. Aceasta majoritate nou creata a permis trecerea motiunii de cenzura si caderea Guvernului. Primele urgente ale noului Guvern au fost salvarea lui Voiculescu si ceva manevre ciudate pe la IGSIC, probabil de complezenta.
2. Suspendarea in Parlament a lui Basescu, lucru imposibil anterior. Bineinteles, propunerea a trecut.
3. Stiind foarte clar ca nu puteau prinde un moment mai bun, convocarea referendumului care sa valideze suspendarea lui Basescu. Pentru siguranta, s-a incercat modificarea prevederii criteriului de validitate a referendumului, dar in fata protestelor internationale si a pozitiei CCR, au trebuit sa renunte, era prea pe fata.
Confruntat cu un rezultat invalidant, USL nu se opreste si, fluturand stindardul unei majoritati procentuale zdrobitoare in favoarea suspendarii, se hotaraste sa joace prosteste cartea reevaluarii electoratului valid, riscand sa afecteze masiv rezultatele alegerilor din toamna, atat prin deficitul de imagine, cat si prin efectele posibile asupra legii electorale. Mai apare si problema prelungirii inutile a unei situatii tensionate, dar se pare ca urgenta acestei suspendari este cu adevarat foarte mare pentru USL!
Iar cea mai buna dovada in acest sens este ca, desi declara ca va accepta fara nici o discutie decizia CCR, imediat ce ea este facuta publica, Antonescu si echipa explodeaza in declaratii necontrolate despre faptul ca nu vor renunta!
Domnule Bibliotecaru, nu au fost alegeri anticipate, nici parlamentare, nici prezidentiale. Cu toate acestea, pe usa din spate, USL a incercat o mutare soc, menita sa speculeze nepopularitatea lui Basescu, datorata masurilor de reduceri salariale si a pensiilor, si nu neconstutionalitatii pozitiei sale. Faptul ca aceasta miscare a imbracat haina prezentabila a legalitatii aparente si s-a petrecut in cadrul teatral al declamatiilor pro-democratie, nu poate insela pe cei cu state vechi in ale democratiei si, zic eu, nici pe cei care se decid sa faca un pas in spate si sa renunte la ochelarii anti-Basescu. Urgenta acestei miscari nu are nimic de-a face cu democratia, ci aduce a disperare. Este un acum ori niciodata, care nu poate fi inteles din perspectiva normala, ci doar din cea a unui interes arzator, imediat, care este insa strict USL. Sau poate, tinand cont de fierberea din tabara PNL, mai curand acesta sa fie labelul potrivit? Ei sa fie cei care aprind mereu fitilul de la bomba?
@ athos
Trebuie să spun că sunt absolut de acord cu cele ce le spuneţi.
Ştiţi ce uitaţi însă să spuneţi? „Nepopularitatea lui Băsescu”, ba şi mai mult, reacţia agresivă a, probabil, aproximativ două treimi din populaţia României faţă de domnul Băsescu, trebuia să conducă la demisia imediată a preşedintelui României, absolut fără nici un fel de discuţie sau moment de reflecţie. La noi nu există exact această obligaţie a demisiei în momentul în care populaţia nu te mai suportă şi nu mai are încredere în tine. Persistenţa în post a domnului Blejnar, a doamnei Kovesi, a domnului Morar şi încă în nişte posturi care ar trebui să fie mai presus de orice bănuieli… reprezintă statul opresiv pentru cetăţean. Suspiciunea generalizată că „procurorii” sunt la ordinul preşedintelui Băsescu reprezintă statul opresiv pentru cetăţean. Modalitatea prin care Traian Băsescu ameninţă politicienii ostili (de la plagiat până la plimbarea de seară la DNA) reprezintă un stat opresiv, atenţie, nu pentru politicieni, ci pentru cetăţean. Cetăţeanul nu reacţionează neapărat la faptul că i se scad salariile, pensiile, nici pentru că preţurile cresc şi o duc din ce în ce mai rău, cetăţeanul reacţionează pentru că simte nesimţirea şi lipsa de consideraţie la adresa lui. Dincolo de asta, cetăţeanul reacţionează în momentul în care sesizează că o rudă apropiată moare sau se zbate pe patul de moarte pentru că statul nu-i acordă asistenţă medicală. Cetăţeanul mai reacţionează în momentul în care nu-şi poate creşte copii.
Traian Băsescu şi PDL au călcat în picioare absolut orice norme ale bunului simţ, începând cu nişte acuzaţii inepte, cum e cea cu lovitura de stat, şi tocmai de aceea sunt atât de mulţi oameni împotriva lor. Faptul că cei în cauză insistă şi nu-şi dau demisia provoacă o furie şi mai mare.
În sfârşit, faptul că nu-şi dau demisia este cea mai bună dovadă că nu le pasă de cetăţean, ci numai de funcţiile lor.
@Athos, sunt toată ziua pe drumuri, dar revin.
@Aramis, bine spus? Unde sunt exemplele pentru ideologia de dreapta? Cum spuneam? Unde e polemica ideologica? La noi intelectualii sunt de dreapta sau de stânga in funcție de persoanele pe care le susțin, se pare. Cat despre ideologii… sunt lucruri prea filozifice pentru ei.
@Athos, fa un efort si citește cartea. S-ar putea sa ai surpriza sa îți placa. Treci insa peste consideratiile personale si ai in minte si articolul lui Tismaneanu
Bine spus. 🙂
Pai, daca zice si Porthos, o sa o cumpar 🙂
🙂
Domnilor, eu mă bucur ca mai putem discuta si altceva inafara de demitere. Sper sa n-o iar astia razna.
Ponta se dovedeste din nou mai intelept decat Antonescu. Desi cred ca USL va trece asa prin alegeri, nu va rezista nici 6 luni dupa aceea. Problema pe care eu o vad, este aceea ca deterioarea pozitiei USL se va traduce in migrarea spre Diaconescu… Poate mai sunt vreo cativa rataciti de dreapta pe acolo, insa cei care graviteaza azi in jurul USL fara sa faca parte din fondul PSD, sunt niste gascari turbulenti relativ imprevizibili, insa perfect oportunisti.
PREŞEDINTELE DE O VARĂ ŞI PREMIERUL TOLOMAC: DOI IDIOŢI VINOVAŢI DE EŞUAREA DEMITERII LUI TRAIAN BĂSESCU: http://ascutirealupteideclasa.wordpress.com/2012/08/21/presedintele-de-o-vara-si-premierul-tolomac-doi-idioti-vinovati-de-esuarea-demiterii-lui-traian-basescu/
Imi cer scuze ca am trimis de doua ori. Prima oara nu functiona linkul.
Ți l-am reparat eu. E Ok? Te ambalezi de pomană cu referendum-ul. Demiterea lui TB ne-ar fi făcut mult prea mult rău. Sunt convins că și-au învățat lecția și unii și alții.
Au câștigat cei ce detestă statul. 🙂
PS: De acord cu athos.
„Demiterea lui TB ne-ar fi făcut mult prea mult rău”?! 😯 Iata o afirmatie cel putin suspecta!
Ai pus link-ul?
A, ok, acum am vazut completarea.
Deci ai moderare. Vezi, noi te lasam sa zburzi liber, chiar daca iti mai iei cate o alica cand devii prea zbanghiu. Rugamintea mea este sa ne faci tu acest serviciu, daca este posibil.
Nu fi absurd, nu pot eu sa postez linkuri catre blogul vostru sub pseudonimul meu! 😀 Repet: trimiteti-le voi si eu le aprob. Ti se pare greu sau ce? 😆
Poti sa relinkezi, dupa cate stiu.
Porthos
Ups! Te pui rău cu iepurele…
@ d’Artagnan
Doamne ferește! E contraproductiv să mă cert cu el.
Mă refeream la perspectiva internațională. Intern nu-mi dau seama. O să mai avem o perioadă de turbulențe. Dar nu cred că TB va mai fi același președinte jucător. Până la urmă asta contează.
Mai Iepurila, ia pune un link catre articolele astea si la tine. Macar ne facem reclama reciproc. Sau esti prea de stanga pentru un targ corect? 🙂
Pune-le tu la mine si eu le aprob. Serios. Ce, voi le puneti pe ale mele la voi? Le pun eu singur! 😆
Athos
Cumpără cartea, și eu am dat o groază de bani pe ea…mă așteaptă de vreun an și ceva pe raftul din bibliotecă…Nu înseamnă că e nașpa dar pur și simplu nu am avut timp de ea. Trebuie citită totuși cu prudență, este doar un punct de vedere incitant dar subiectiv asupra autorilor români.
@Observator,
acum am derulat filmul si am vazut ca vorbiti despre cartea lui Marino.Vreau sa-ti spun ca am devorat aceasta carte cu o pofta nebuna.Un personaj extrem de interesant,controversat,dar o privire extrem de minutioasa asupra unei epoci si unor moravuri culturale,sa le spun asa.Pastrez in memorie cateva pagini absolut memorabile.Daca iti aduci aminte,incidentul cu Ratiu care a fost scos pe geam afara din sediul PNTCD,intamplator si casa unde locuia de fapt si pe care o pusese gratis la dispozitia partidului,pentru ca o aripa dizidenta din partid sigilase toate intrarile in sediu.Dar nu numai asta,paginile despre deportarea in Baragan ar trebui studiate in scoala.
Fratilor, ma faceti de-a dreptul curios! Il citesc pe Boia acum, (Capcanele Istoriei), probabil ca este o urmare logica.
Lucian Boia, foarte bine…
Pentru Porthos, un mare fan al bunului meu prieten 🙂 :
”Sibiu, într-o zi de august din 2012
Am spus şi am scris, de mai multe ori, că Traian Băsescu e departe de a fi preşedintele ideal. Că e un campion al inadecvării, un nărăvit al obiceiului de a-şi pune toată lumea-n cap, un amestec de sentimentalism şi agresivitate, o natură frustă, mereu în pericol de a face gesturi şi declaraţii nepotrivite. De la o vreme, constat, nu fără o anumită perplexitate, că nu l-am citit cum trebuie. Adversarii săi politici au reuşit să mă convingă că, dincolo de defectele lui, omul e de o anvergură aproape cosmică. E, asemenea personajului din faimoasa poezie a lui Victor Vlad Delamarina, „ăl mai tare om din lume”. Dintr-un garaj prăpădit, fără telefon operativ, evacuat de la Cotroceni de guvern, parlament şi o bună parte din popor, Traian Băsescu pune zilnic în mişcare ţara şi, am putea pentru ca să spunem, mapamondul. Uniunea Europeană e o mică sectă de fraieri, care reacţionează prompt la manevrele lui destabilizatoare. (Ale lui şi, fireşte, ale „clicii” de pîrîcioşi trădători, manevraţi, tot de el, ca nişte guguştiuci decerebraţi). Băsescu are o putere trans-instituţională. Îl slujesc, tremurînd, dl Barroso, dna Reding, Angela Merkel, Curtea de la Veneţia (de Curtea Constituţională a României nu mai vorbim), Statele Unite, o sumedenie de miniştri şi ambasadori occidentali şi mai toate publicaţiile de prestigiu ale lumii: Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, The Economist etc. Toţi şi-au făcut un program de viaţă din susţinerea lui Traian Băsescu şi urmăresc, cu sufletul la gură, peripeţiile referendumului dîmboviţean, lucrînd, în ascuns, pentru invalidarea lui. Dar chiar şi unii miniştri ai guvernului inamic (şi nu oricare, ci tocmai cei de la Administraţie şi Interne) sînt agenţi sub acoperire ai preşedintelui suspendat. Individul e de nestăvilit. Serviciile secrete sînt la picioarele lui. Plagiatul primului ministru e o făcătură a machiaverlîcurilor sale politice. A reuşit, prin malversaţiuni subtile, să doboare moneda naţională, să gonească investitorii străini, să blocheze activitatea guvernului. Rămîne de văzut dacă nu cumva a pus la cale şi seceta. Nu se mai poate face nimic pentru scoaterea lui din joc. Singura speranţă rămîne colonelul Dogaru, care promite să îl detroneze printr-un bine organizat haos popular. Pînă atunci, abia dacă mai putem îngăima mici obrăznicii: îi spunem, cu o ironie zdrobitoare, „simplul cetăţean din garaj” sau „cetăţeanul în tricou albastru”. Dl Ponta e, după spusele preşedintelui interimar, „intimidat”, iar preşedintele interimar e atît de tulburat încît şi-a uitat engleza. Se zvoneşte că, în viitorul apropiat, Traian Băsescu ar putea cîştiga şi alegerile din America. Încet-încet, încep să fiu mîndru de a fi contemporan cu o asemenea stihie dezlănţuită.
Sibiu, în altă zi de august a aceluiaşi an
Cum bine se ştie, sînt, orice-aş face, un „intelectual al lui Băsescu”. Pînă să ajungă el preşedinte, şi eu, şi Liiceanu, şi Patapievici, şi Cărtărescu şi alţi cîţiva din aceeaşi categorie eram nişte neica-nimeni. El ne-a inventat, ne-a făcut oameni, ne-a pus pe piaţă. Lunar, trecem pe la casieria prezidenţială şi încasăm mari sume de bani, pe care le bine-merităm prin publicarea unor ample poeme omagiale. Opiniile noastre nu sînt ale noastre. Sînt ale lui. Am trăit în mizerie şi anonimat pînă prin 2005, cînd ne-a ajutat Dumnezeu şi am devenit, peste noapte, „băsişti”. Aşa stînd lucrurile, vom dispărea din cultura autohtonă odată cu el. Pînă atunci însă, înotăm, euforici, în privilegii. Cel puţin aşa se spune. Nu e limpede despre ce privilegii e vorba. Nici editura Humanitas, nici Colegiul „Noua Europă”, nici revista Dilema veche nu sînt cadouri prezidenţiale şi nu consumă bani publici. Iar Patapievici a fost numit la ICR înainte să fi apucat să scrie vreun rînd encomiastic despre „marele om”. Cît despre averi, nu putem nici măcar visa la recompensele financiare ale unor vedete mediatice din „opoziţie”. Dar asta e! Vom gravita veşnic în jurul patronului nostru, marele manipulator al obositei noastre gîndiri…
Uneori, totuşi, mă cuprinde invidia. În ciuda prestaţiilor noastre neruşinate, n-am ştiut să obţinem ceea ce, cu siguranţă, ni s-ar fi cuvenit. În această privinţă, „intelectualii lui Antonescu-Voiculescu” au fost mai eficienţi. Au muncit, e drept: s-au zbătut, „au muşcat” (vorba lui Mircea Diaconu) seară de seară, ani de-a rîndul, din portretul duşmanului, dar măcar s-au ales cu cîte ceva: au ajuns miniştri, consilieri prezidenţiali (interimari), șefi de televiziune, comentatori politici emeriţi. Noi nu ne-am gîndit, de pildă, să ne plasăm copiii în posturi de secretari de stat, să obţinem mandate de ambasadori, sau să le prelungim pe cele deja obţinute, prin mici complicităţi cu un premier plagiator, sau cu un preşedinte nevrotic. Noi am rămas nişte „mediocrităţi poleite”, nişte „aşa-zişi”, nişte lingăi păguboşi. „Intelectualitatea” noastră, culpabilă prin ea însăşi, nu poate spera să se ridice la nivelul de rafinament şi fineţe spirituală al unor iluştri viitori academicieni ca Şova, Surupăceanu, Bănicioiu, Chiţoiu, Gust sau Haşotti. Dar chiar dacă e vorba de „adversari”, contemplăm cu amărăciune destinul unui distins profesor universitar care, după lupte seculare în arena Antenei 3, a ajuns şeful diplomaţiei locale, pentru a fi evacuat scurt, după cîteva săptămîni, „cu felicitări”. Va fi înţeles, poate, că a fost tratat ca simplă carne de tun academică, că, de fapt, cei pentru care a combătut nu dau doi bani pe el şi că nu e destul să ajungi în posturi înalte. Contează puţin şi în ce companie ajungi să le ocupi. Aviz amatorilor! Ferocitatea militantă nu e, întotdeauna, rentabilă. Eşti pus pe tuşă fără ezitare, dacă aşa o cer „enteresele partidului”…
@Bibliotecaru,
domnule,m-ati facut paf.Chestia cu art 96 din Constitutie si punerea sub acuzarea de inalta tradare a presedintelui pentru vina ca „susţinerea lui Traian Băsescu “pe faţă” face din domnia sa un dictator impus din afară care serveşte interese străine de România.”(!!!!),este absolut epocala.
Pai nu mai bine ii acuzam de inalta tradare tocmai pe Ponta si Antonescu care la primul suspin al „cancelariilor” s-au urinat pe ei de frica si au urmat intocmai „indicatiile”?Au bagat cvorum,i-au pastrat in functii pe procurorii tortionari Kovesi si Morar,au retras OUG neconstitutionale,etc?
Domnule,eu va citesc cu sorbituri comentariile.Tocmai de aceea imi arog dreptul de a va ruga sa nu uitati ca pe aici nu exista public de Antena3.Lucrurile astea cu „dezinformarea organismelor europene de catre Traian Basescu si Monica Macovei” sunt dezonorante.
@ pierre
Partea cu Ponta şi Antonescu care a dat lovitura de stat este deja exprimată… 😀
Deci dumneavoastră spuneţi că domnul Băsescu nu ar fi susţinut interesele unor firme străine în exploatarea resurselor din subsol românesc făcând presiuni în a nu se cerceta impactul de mediu sau a-l ignora… Spuneţi că nici scutul de la Deveselu nu a fost impus de domnul Băsescu fără a consulta nici cetăţenii şi nici Parlamentul, deşi (ca şi în cazul bazei de la Kogălniceanu, altă problemă) vorbim despre baze militare conduse de americani pe teritoriu României. Dumneavoastră spuneţi că domnul Băsescu nu are nici o legătură cu impunerea acelui acord fiscal, semnat de România printre primele ţări europene, deşi România este departe de a fi într-o zonă stabilă a economiei şi deci este din start una dintre „amendate”. Dacă spuneţi că domnul Băsescu nu ar fi făcut nimic din toate acestea, şi probabil multe altele despre care nu am aflat, pentru că sunt „secrete” faţă de suveranul României, respectiv „poporul”, atunci vă cred că reacţia domnia voastră „este absolut epocală” este justificată. Dacă totuşi sunteţi conştient că domnul Băsescu apără nişte interese străine României în defavoarea statului şi poporului român, atunci poate nu ar trebui să fiţi mirat cu trei semne de exclamare. Zic şi eu.
Monica Macovei, a high-profile MEP of the Democratic Liberal party (PDL) of President Traian Băsescu, said she was “expecting a civil war” in her country, the Romanian press reported.
Macovei said she had access to transcripts of cabinet meetings in which the ruling Social Liberal Union (USL), led by Prime Minister Victor Ponta, was not impressed by the criticism of Western countries.
“As I saw in the transcripts, they [USL] define themselves as an organised criminal group. An organised criminal group leads Romania. They have provoked the situation in which we find ourselves and we see that they don’t give up. I expect a civil war,” Macovei said.
Asked to comment on accusations of badmouthing her country and setting the tone for criticism from EU leaders and institutions, Macovei said: “Yes, I am very influential; everything I say and write is repeated by Angela Merkel and Barroso”.
Ştiţi cine spune asta?
http://www.euractiv.com/central-europe/romanian-opposition-fears-civil-news-514276
Adică principalul portal de informaţii europene.
Spuneţi că… Lucrurile astea cu “dezinformarea organismelor europene de catre Traian Basescu si Monica Macovei” sunt dezonorante. Chiar dacă mă dezonorează, chiar dacă par parte a unui public Antena 3, aţi vrea să vă spun altceva decât percep? Stimate domn, eu nu am pretenţia despre mine că sunt cine ştie ce important al României. Nu sunt nici cu doctorate şi nici cu idei care dau pe spate intelectualitatea românească, slavă Domnului nu am nici cea mai mică funcţie, sunt un nimeni necunoscut… sunt doar un cetăţean care doreşte ca principiile să fie respectate. Cât timp ni se spune că trăim în democraţie, am pretenţia să fie democraţie. Sunt prea absurd? Am pretenţii prea mari? Dacă mâine va scrie în Constituţie că este dictatură amero-europeană… se schimbă treaba. Nu ştiu, poate îmi revizuiesc viaţa, mă călugăresc, emigrez într-o ţară săracă…
Eu vă accept natural dreptul să spuneţi că lucrurile sunt pe dos decât spun eu, vă accept chiar şi dreptul să mă jigniţi… dar nu aşa îmi veţi schimba convingerile bazate pe argumente cât de cât acceptate de întreaga societate, pentru că nici Traian Băsescu nu neagă aceste lucruri.
@Bibliotecaru,
nu va jignesc,Doamne iarta-ma,dar nici nu pot sa trec peste talmes-balmesul asta institutionalizat, 🙂
In primul rand:imi mentin adjectivul „dezonorant”,cu mentiunea ca eu ma simt dezonorat de faptul ca imi livrati un asemenea argument precum o declaratie,probabil iresponsabila,a unui politician roman.Stiti prea bine,stimate domn,astia de la UE nu sunt niste agarici incaltati care stau cu urechea atintita spre dna Macovei,au fost si alti politicieni romani,precum dnele Nicolai,Weber,Plumb,care in repetate randuri au criticat grav Romania la PE(dna Plumb a cerut chiar procedura de activare a art 7 din Tratat) si in general,nu cred ca este serios sa invocam in discutie simple declaratii politice.M-am asteptat de la dvs,in zadar,ce-i drept,sa va ultragiati cand Ponta a emis cu buna stiinta OUG neconstitutionale,in bataie de joc,alea erau defaimarile Romaniei,nu palavrele dnei Macovei.Nu le mai amestecati,nimeni nu mai inghite azi teorii de genul „Barroso este manipulat de Macovei”.Imi pare rau sa repet,astea tin la A3.
In al doilea rand:stimate domn,stiti sau nu stiti,nu presedintele semneaza concesiuni,privatizari,instrainari de resurse naturale,ci guvernul.Strict formal,pana la Basescu,legal au prioritate actele de „inalta tradare” comise de ministri,sefi de agentii,premieri.Sau dvs aveti pata pusa doar pe Basescu?Si aici numarati,va rog,alaturi de odiosii Boc,Mru si alti „basisti” si pe Tariceanu,Nastase,chiar si Ponta.Apropo,este adevarat ca Ponta a avizat pe shestache continuarea exploatarilor de la Barlad?Tot Basescu „a tradat”?
In al treilea rand:sper sa nu ma insel,ma grabesc sa va raspund si nu mai verific,scutul de la Deveselu a fost aprobat in Parlamentul Romaniei.Propun sa-i judecam pe toti si sa-i condamnam pentru „inalta tradare”,de acord?
In al patrulea rand(ultimul,promit):imi mentin si termenul de „epocal”.Doar o data intr-o epoca ai ocazia sa acuzi un presedinte ca este „sustinut pe fata” de nu stiu ce imperialisti americani sau indo-europeni care vor sa ne jumuleasca tarisoara.Ca sa nu mai vorbesc ca aceasta „sustinere” il transforma miraculos,dupa parerea dvs,intr-un „dictator”.O-ho-ho,de-am fi avut noi in istorie mai multi asemenea „dictatori” sustinuti de americani…eram departe acum.
@athos,
mi se pare mie,parca comentariile nu mai intra in ordine cronologica?
Porthos
Pierre ridică o problemă de cronologie pe care am observat-o și eu în postarea comentariilor! Ai idee ce se întâmplă? Vreo chestie tehnică sau e mâna lui Băsescu?
@ pierre
Așa e! Am senzația că s-a tâmpit WordPress-ul. Ieri au avut probleme cu domeniile upgradate. Sper să-și revină până la urmă.
S-a rezolvat,multumesc.
Nu am niciun amestec. Nu există vreo setare de „amețit” comentariile. 🙂
Văd că s-a umplut piața Universității de pensionari furioși. Sunt convins că că nu au aprobare pentru pentru a demonstra. Deci e ilegal ceea ce fac. 🙂
Trupele de șoc ale colonelului Dogaru au ajuns în Piața Universității?
Nu le-am văzut. Erau mai mult băbuțe cu fețe de gospodine. Plus bărbosul cu steagul care nu lipsește de la nicio demonstrație.
La TVR1 este un brunet cu figură de pirat, plin de tatuaje, drept în camera de filmat. Nici dacă ar fi plătit, PDLul nu ar fi găsit unul mai bun ca să ducă în derizoriu manifestația.
Foarte interesante reactiile de pe acest blog in urma deciziei de azi a CC.Nu stiu daca este sau nu o surpriza,dar eu unul nu am vazut nici asa-zisi „basisti” jubiland,asa cum nu am vazut nici asa-zisi „uselisti” cu venele taiate.
Acest lucru ma face sa cred ca ne-am adunat aici o mana de oameni rationali si pe viitor ar fi o imensa tampenie sa mai incercam sa ne aruncam unul altuia etichete inepte.
@ pierre
Ce etichete? Eu am spus de la început că sunt simpatizant USL-ist. Și sunt un fan al politicianului Adrian Năstase. Îmi e relativ indiferent dacă interlocutorii, la rândul lor, își asumă sau nu simpatiile. 🙂
Cât privește decizia de astăzi, sunt mai degrabă îngrijorat de potențialul exploziv al situației. Dar consider decizia CC perfect normală. Și nu-i înțeleg pe cei trei care au votat pentru validare. Sunt curios să le ascult explicațiile, dacă le vor da vreodată.
OK.
Pică Ponta?
Nu.
Dar de ce să pice Ponta? Dat jos de ai lui?
UNPR-ul e al lui?
Porthos
Totuși de ce numai eu am reclame pe blog?! Ce mă face atât de special?
O mămăiță își face facelift, cineva mă îndeamnă să descoper Atlantisul, alcineva mă dorește mai slab (ca și nevastă-mea, de altfel)…
”Mom publishes free facelift secret that has angered doctors…” de ce face reclamă la mine și nu la Petre Roman?! L-am văzut azi la televizor, are o față întinsă de zici că-i cauciuc!
„Totuși de ce numai eu am reclame pe blog?! Ce mă face atât de special?”
Spyware, Adware sau poate viruși. Windoze? 🙂
Ponta,azi,in conferinta de presa:
„După decizia de azi s-a dovedit că nu suntem la Putere, suntem doar la guvernare. Este o diferenţă enormă!”
Sa intelegem ca dupa mintea premierului Victor Viorel,a fi cu adevarat la Putere inseamna a putea sa influentezi sau sa schimbi decizii judecatoresti.
Eu nu cred ca-i rea vointa neaparat,eu suspectez doar prostie calificata.
Mai vorbim… 🙂
Eu ma exprim ca un novice in aceasta privinta. Va rog, priviti acest exercitiu in consecinta.
Ponta a dovedit mereu ca are o urma de constiinta si coloana vertebrala. Banuiesc ca el si Antonescu au facut un pact cu dracul, si acum Ponta are ezitari de a merge mai departe, in ciuda animozitatii pe care o are fata de Basescu. Nu poate intra mai adanc in mlastina in care altii ar dori sa-l mane. In schimb, Antonescu nu are nici cea mai mica problema. Aceasta poate cauza tensiuni mari, intre polul politic si cel „underground” al aliantei ad-hoc, iar Ponta se poate trezi sub presiuni foarte mari. Din pacate, mi-e teama ca se va adapta.
Chiar că ești novice…Auzi la tine:”Ponta a dovedit mereu ca are o urma de constiinta si coloana vertebrala. ”
🙂
Pai stii cum se spune, si cum de altfel Romania a demonstrat implacabil: in tara orbilor, chiorul e imparat…
Acum te legi de Băsescu carevasăzică…
🙂
D’Artagnan,
Dacă te vei stradui sa citesti cartea urmarind ideea si nu căutare personajele zic eu ca îți va plăcea. Stii de ce mă amuz. Spui ca nu ai citit-o, dar ai sugerat o eticheta. Dupa cine te-ai ghidat?
Am auzit comentarii despre ea. Dar vreau să o citesc numai că ori nu am timp ori se bagă altele peste rând.
Dar de ce te amuzi? Aha, după câte te cunosc (și după câte mă cunoști!), probabil te amuză caracterizările făcute de Marino lui Pleșu și Liiceanu. Am dreptate?
No. M-au amuzat reacțiile de dupa ale lui Plesu si Liiceanu. De fapt va recomand si Politica si Cultura.
Acum primesc teste de inteligență: câte picioare are un elefant desenat!!
Porthos, zi pe românește, ce trebuie să fac?
Porthos zice sa iei un Mac…
🙂 Telepatie?
Tinand cont ca era 9:21 PM la amandoi… 🙂
@ d’Artagnan
Pentru reclamele nedorite? Ia-ți un antivirus bun (dacă ai Windows). Sau mai bine schimbă calculatorul cu totul. Îți recomand călduros un Mac.
Am calculator nou (de fapt e al feciorului cel pe care scriu acum)…și merge OK. Și am impresia că același lucru mi se întâmplă și la celelalte trei calculatoare după care mai scriu (nu sunt sigur, am să verific). Așa că mai ușor cu schimbatul, solda mea nu-mi permite să schimb calculatoarele ca șosetele. Și aici nu vreau să aud vreo aluzie răutăcioasă la frecvența cu care-mi schimb eu șosetele…
Prietene, il provoci in continuare pe Porthos. O sa-ti spuna ca este un schimb corect si fara investitii suplimentare, sa dai trei „Windoz” pe un Mac… 🙂
P.S. Am zis trei, intrucat banuiesc ca unul este acolo de unde iti iei solda… 🙂
Windows? – in setari la Internet explorer te-ai uitat? Dacă nici cu setari serioase nu se poate – antivirus.
@ d’Artagnan
Mai e o soluție. Pune un Linux sănătos și robust. Ubuntu 12.04 LTS. Nu m-am mai jucat de vreo câțiva ani cu Linux (cam de când am trecut pe Mac), dar nu mi-a sărit în ochi nicio știre cu viruși de Linux.
Dacă vrei să continui totuși cu Windows, e aproape obligatoriu să ai un antivirus bun. Ce folosești?
Athos, râdeți de un biet soldat? Bine…nu schimb nimic și am să iau eu toți banii de la reclame.
Voi spuneți că-i de la calculator; părerea mea este că eu am reclame și voi nu deoarece scriu cel mai bine iar voi sunteți invidioși și nu vreți să recunoașteți asta!!
🙂
Prieteni, continuăm discuția despre antiviruși altădată, mai bine concentrați-vă pe răspunsul dat de Bibliotecaru lui Pierre de mai sus…
@ all
Începe balamucul. Din ce văd la Realitatea au oprit circulația în Piața Universității. Revoluția inversă.
Cum adică”Revoluție inversă”?!
Probabil că pe lângă mulți oameni de bună credință cei mai înverșunați sunt revoluționarii lui Maior, cei cărora Ponta le-a promis redarea privilegiilor
În ’89 Revoluția a fost de inspirație gorbaciovistă. Cea de acum este anti-putiniană (lipsește Dogaru – mă întreb cât timp le va lua până să-și dea seama) 🙂
Bibliotecaru
De ce nu postați în josul paginii? Riscați ca răspunsurile d-stră întârziate să nu fie citite.
@ d’Artagnan
Mi-e teamă că nu se va mai face legătura… 😀
Dar am să încerc.
Un excelent articol al domnului Năstase: „Cum am devenit barroso – sceptic…”
PS: L-am citit cam în diagonală… Îl citesc mai cu atenție acum.
Antenele nu-l mai scot pe Cristi Danileț din „Vasilică”. Cred că noi am lansat moda…
La universitate s-a oprit iluminatul public. Și au apărut jandarmii. Sper să nu intervină împotriva babetelor ramolite. Oricum nu le văd stând mai mult de o noapte în piață.
Bibliotecaru
Iau prima fraza din comentariul adresat lui Pierre, si am sa va rog sa o explicati:
„Deci dumneavoastră spuneţi că domnul Băsescu nu ar fi susţinut interesele unor firme străine în exploatarea resurselor din subsol românesc făcând presiuni în a nu se cerceta impactul de mediu sau a-l ignora…”
Inteleg ca de fapt, dumneavoastra faceti afirmatia inversa. Basescu a sustinut interesele unor firme straine, etc. Eu nu contest, ci astept doar demonstratia clara a acestui enunt. Stiu ca va place rigoarea formala a discursului, asa ca nu trebuie sa va amintesc ca cel care acuza trebuie sa aduca si dovada. in cazul de fata, m-as multumi cu niste argumente solide.
Intrebarea catre Biblio este foarte indreptatita, voi citi cu interes raspunsul.
In privinta lui Ponta 🙂 ai vrut sa fii elegant, dar in esenta pare ca esti de acord cu eticheta de „prostie calificata” lipita de Pierre. Oricum, ai dreptate cand spui ca Ponta nu coboara atat de jos precum Crin, si incearca (va incerca mai viguros in urmatoarele zile) sa-si retraga „degetelele” din „cuptorul cu castane”.
Impresia mea este ca Ponta cauta oarecum o iesire din ceva, iar scapari ca cea semnalata de Pierre sunt izbucniri de sinceritate stangace, cum a fost acel „au furat mai bine ca noi”.
Antonescu se dovedeste insa fara speranta, pare zombi complet.
Vă ofer cea mai oficială dintre surse. Atenţie, toate citatele sunt dintr-un singur discurs.
„Ne-am luat măsurile de austeritate necesare, am pornit un program amplu de reformare a statului, dar ne mai trebuie ceva. Ne trebuie o economie nu numai competitivă, dar şi extinsă, consolidată. Ne trebuie ramuri prioritare pe care să le dezvoltăm şi în care să fim printre campioni. Şi, aici, condiţiile noastre, în mod categoric, sunt legate de agricultură, de turism, de minerit. Nu mă refer la orice tip de minerit, ci la acel minerit care, urmare a evoluţiilor de pe piaţă, face rentabilă reluarea exploatărilor de aur, de cupru şi aşa mai departe.”
Sesizaţi trimiterea directă la Roşia Montana şi Roşia Poieni.
„Locurile de muncă sunt cheia evoluţiei pozitive a fiecărei familii, a fiecărui cetăţean. De aceea, fac un apel şi la parlamentari, şi la Guvern: redeschideţi mineritul care a devenit rentabil.”
„Vă sugerez şi dumneavoastră, Parlamentului României, să daţi atenţie problemei creării locurilor de muncă şi, fiind singurii care puteţi controla Guvernul, să-i chemaţi şi să vă prezinte proiectele de creare de locuri de muncă, fie că vorbim de utilizarea banilor europeni în crearea de întreprinderi mici şi mijlocii, fie că vorbim de accesarea banilor pentru infrastructurile de mediu şi pentru infrastructurile de transport, fie că vorbim de locuri de muncă în minerit, fie că vorbim de locuri de muncă ce trebuie create în mediul rural.”
„Dacă putem să vedem cu uşurinţă priorităţile, acolo unde putem fi performanţi, că este vorba de agricultură, turism, minerit, întreprinderi mici şi mijlocii, IT şi multe altele, trebuie să vă spun un lucru asupra cărui va trebui să avem o atenţie deosebită – energia. ”
(http://www.cdep.ro/pls/steno/steno.stenograma?ids=7107&idm=2&idl=1)
http://stirileprotv.ro/stiri/politic/basescu-proiectul-rosia-montana-sa-inceapa-rezerva-de-aur-a-bnr-trebuie-sa-ajunga-la-200-tone.html
http://www.gandul.info/politica/misiunea-lui-basescu-pentru-guvern-rosia-montana-cupru-min-si-gazele-de-sist-plus-in-doua-saptamani-revizuiti-toate-redeventele-9506032
http://www.jurnalul.ro/politica/basescu-lobbystul-sef-pentru-chevron-rosia-montana-si-rosia-poieni-609677.htm
Dar hai să vă citez de pe site-ul oficial al Rosia Montana Gold Corporation. Ia să vedeţi cum chiar cei de la Gold Corporation încearcă să convingă cititorul că preşedintel Băsescu va face tot ce trebuie pentru ei. Şi nu mint nimic, chiar aşa a fost.
Romania held its presidential election in two rounds, November 22 and December 6, 2009, returning incumbent Traian Basescu for a second 5-year term in office. President Basescu asked former Prime Minister Emil Boc to form a new government; a new governing coalition was sworn in December 22, 2009, comprised of the Democrat-Liberal Party (the PDL), the Hungarian-ethnic UDMR alliance, plus Independent and Minority bloc parliamentarians.
This Government, like its 2009 predecessor, is focused on an anti-crisis program to mitigate the impact of the financial and economic crisis, supported by the €20 billion aid package. Given the critical importance of sparking sustained economic development, the Company continues to draw public and political attention to the significant economic opportunity its Project represents, while conforming to the highest standards on environment, patrimony and social matters.
During the final presidential debate, President Basescu made a strong statement regarding the importance of the Rosia Montana Project („the RMP”), and the Minister of Economy included the RMP in Romania’s governing programme. While the new Minister of Environment has voiced skepticism about the Project, he has framed his comments around the expectation that it must meet all relevant laws and regulations – standards fully embraced by the Company, and built into the Project’s design and operational plans.
The Minister of Environment has publicly stated his intention to visit Rosia Montana, while President Basescu has declared his intention to discuss Rosia Montana in the CSAT – Romania’s council on national security issues.
(http://www.rmgc.ro/media/comunicate-de-presa/gabriel-resources/2009-fourth-quarter-report.html)
Ia să vedem o „indicaţie” preţioasă către Ministrul Mediului încă din momentul depunerii jurământului…
“Analizaţi rapid, cu prioritate, cele trei investiţii care se prefigurează şi dacă România nu are nevoie de gaze de şist, să stopăm orice evoluţie în relaţia cu Chevron; dacă România nu vrea să exploateze carierele de cupru de la Roşia Poieni, să o stopăm; dacă România nu vrea să exploateze aurul de la Roşia Montană, să comunicăm partenerilor să închidem subiectul (…) Ceea ce vă cer, domnule ministru şi stimaţi membri ai Guvernului, dacă este fezabilă exploatarea de la Roşia Montană şi credeţi că prin creare de locuri de muncă facem un bine României, daţi rapid avize, sigur, în deplină cunoştinţă de cauză; dacă nu, spuneţi “nu” investitorului, pentru că fiecare zi în care întârziem şi plimbăm actele de la o instituţie la alta ne va costa enorm în viitorul proces”, a spus Traian Băsescu, care i-a atras atrenţia noului ministru că deţine un portofoliu vital, care vizează exploatarea în continuare a resurselor României.
(http://www.buzznews.ro/2012/04/11/traian-basescu-ii-cere-din-prima-zi-noului-ministru-al-mediului-sa-transeze-rapid-problema-rosia-montana-rosia-poieni-si-a-gazelor-de-sist/)
Viitorul proces înseamnă că avizul este favorabil, că dacă este nefavorabil, care viitor proces…? Dar mai ales, pe cine NE VA COSTA enorm?
Astea sunt poate prea vechi… ce spuneţi de ceva ce numai a fost luna asta?
@Bibliotecaru,
reiau aici:
nu va jignesc,Doamne iarta-ma,dar nici nu pot sa trec peste talmes-balmesul asta institutionalizat, 🙂
In primul rand:imi mentin adjectivul „dezonorant”,cu mentiunea ca eu ma simt dezonorat de faptul ca imi livrati un asemenea argument precum o declaratie,probabil iresponsabila,a unui politician roman.Stiti prea bine,stimate domn,astia de la UE nu sunt niste agarici incaltati care stau cu urechea atintita spre dna Macovei,au fost si alti politicieni romani,precum dnele Nicolai,Weber,Plumb,care in repetate randuri au criticat grav Romania la PE(dna Plumb a cerut chiar procedura de activare a art 7 din Tratat) si in general,nu cred ca este serios sa invocam in discutie simple declaratii politice.M-am asteptat de la dvs,in zadar,ce-i drept,sa va ultragiati cand Ponta a emis cu buna stiinta OUG neconstitutionale,in bataie de joc,alea erau defaimarile Romaniei,nu palavrele dnei Macovei.Nu le mai amestecati,nimeni nu mai inghite azi teorii de genul „Barroso este manipulat de Macovei”.Imi pare rau sa repet,astea tin la A3.
In al doilea rand:stimate domn,stiti sau nu stiti,nu presedintele semneaza concesiuni,privatizari,instrainari de resurse naturale,ci guvernul.Strict formal,pana la Basescu,legal au prioritate actele de „inalta tradare” comise de ministri,sefi de agentii,premieri.Sau dvs aveti pata pusa doar pe Basescu?Si aici numarati,va rog,alaturi de odiosii Boc,Mru si alti „basisti” si pe Tariceanu,Nastase,chiar si Ponta.Apropo,este adevarat ca Ponta a avizat pe shestache continuarea exploatarilor de la Barlad?Tot Basescu „a tradat”?
In al treilea rand:sper sa nu ma insel,ma grabesc sa va raspund si nu mai verific,scutul de la Deveselu a fost aprobat in Parlamentul Romaniei.Propun sa-i judecam pe toti si sa-i condamnam pentru „inalta tradare”,de acord?
In al patrulea rand(ultimul,promit):imi mentin si termenul de „epocal”.Doar o data intr-o epoca ai ocazia sa acuzi un presedinte ca este „sustinut pe fata” de nu stiu ce imperialisti americani sau indo-europeni care vor sa ne jumuleasca tarisoara.Ca sa nu mai vorbesc ca aceasta „sustinere” il transforma miraculos,dupa parerea dvs,intr-un „dictator”.O-ho-ho,de-am fi avut noi in istorie mai multi asemenea „dictatori” sustinuti de americani…eram departe
In lipsa de timp, „ma lipesc” si eu la comentariul tau, la care subscriu 🙂
@ pierre
Puteţi să-mi spuneţi, în mod concret, ce OUG-uri a dat domnul Ponta al căror text a fost declarat neconstituţional?
Stimate domn,
Eu nu vorbesc de lucruri asumate prin semnătură unde fiecare răspunde legal conform semnătorii, eu vorbesc despre faptul că un PREŞEDINTE al României FACE RECLAMĂ şi LOBBY în favoarea unei firme comerciale care mai este şi străină. Şi mai important, domnia sa atacă Ministerul Mediului care este cel chemat să dea un aviz într-o situaţie cel puţin controversată şi presează mediatic repetând iar şi iar că acest minerit este soluţia prin care se pot plăti pensiile şi salariile, care oferă locuri de muncă… şi alte MINCIUNI promovate de reclamele mincinoase ale firmelor respective.
Spuneţi că „este adevarat ca Ponta a avizat pe shestache continuarea exploatarilor de la Barlad”. Aveţi un link?
Eu ştiam că aşa zisa favorizare este de fapt o nesusţinere a unui proiect legislativ pentru interzicerea explorărilor şi exploatărilor perimetrelor cu zăcăminte de hidrocarburi lichide sau gazoase prin fracturarea (fisurarea) hidraulică şi anularea licenţelor exclusive de explorare a tuturor proiectelor care recurg la această tehnică (Număr de înregistrare Senat: L228/2012). Dumneavoastră ştiţi că s-a avizat continuarea exploatărilor de la Bârlad? Nici nu ştiam că a intrat în exploatare. Aveţi un link spre ceva care susţine această informaţie?
http://bibliotecarul.blogspot.ro/2012/07/de-ce-nu-inteleg-politicienii-romani-ca.html
Da, Parlamentul a ratificat Acordul între România şi Statele Unite ale Americii privind amplasarea sistemului de apărare împotriva rachetelor balistice al SUA în ţara noastră, dar după ce acesta a fost deja pus la punct de Traian Băsescu, eu spuneam că ar fi fost nevoie de un REFERENDUM, sau de un acord de principiu al Parlamentului ÎNAINTE de începerea negocierilor. Faptul că s-a ajuns la ratificare înainte de a rezolva diplomatic măcar problema cu Rusia este un coşmar al diplomaţiei. Din punctul de vedere al Rusiei trebuie că este un fel de criză din Cuba, că tot rachete erau şi acolo. Dacă vă amintiţi, SUA a instituit un embargo al Cubei care rezistă şi astăzi. Ce ne facem dacă Rusia ne face şi nouă un embargo asemănător, cum ar fi să nu ne mai dea nici un metru cub de gaz? Ne „rezolvă” NATO problema? SUA? Mă îndoiesc.
Faptul că domnul Băsescu are o prezenţă dictatorială în România nu poate să fie pus la îndoială. Ceea ce s-a întâmplat şi se întâmplă în aceste momente de suspendare, cu ameninţări în direct la TV şi cu „justiţia” care se execută la ordin şi alte instituţii care sunt iarăşi la ordin… Este mult mai pe faţă această dictatură decât pe timpul lui Ceauşescu unde totul se încerca mascat şi negat. Eu vorbeam nu despre dictatura domnului Băsescu, ci despre faptul că această dictatură este cu sprijinul şi în slujba UE (în special Germania) şi SUA (sau mai bine spus invers, SUA şi UE). De altfel domnul Băsescu nici nu o ascunde, o tot spune de pe vremea „axei Bucureşti-Londra-Washington”, doar că între timp Londra s-a cam schimbat cu Berlin-Paris.
Eu nu inteleg cum poate cineva sa spuna cu toata linistea ca dictatura lui Ceausescu a fost mai discreta decat ce se intampla in zilelel noastre, si sa denumeasca presedintia lui Basescu o dictatura mai fatisa. Probabil ca sunt vorbe spuse la suparare si trebuiesc luate ca atare.
Nu sunt expert in probleme geo-politice sau politica externa, insa afirmatiile dumneavoastra scot chestiunea din context.
Romania a solicitat formal aderarea la NATO in 1993. Atunci ar fi fost momentul unui referendum, eventual. Aderarea efectiva s-a petrecut in 2004. Au fost perioadele Iliescu-Vacaroiu, respectiv Iliescu-Nastase.
Odata aderati la NATO, faci parte dintr-o alianta si nu te poti ascunde dupa deget. Sa propui referendum pentru amplasarea de rachete, este ca si cum ai propune in familie consultarea socrilor si parintilor cu privire la oportunitatea de a face copii…
@ athos
Ceauşescu trebuia să demonstreze occidentului că în România este democraţie, că poporul este fericit, că în România totul este „ca la carte”. Era calea de atunci a socialismului, ţineau foarte mult la imaginea lor în occident.
Abuzul pe timpul lui Ceauşescu este de tip instituţional, nu vorbim despre ÎNCĂLCAREA LEGILOR. Un proces trucat care trimitea un om la canal este desigur un abuz al procurorului şi judecătorului care acţionează politic, o minciună, un trucaj, dar totul era conform legii, piesa de teatru se juca corect din punctul de vedere al scenariului, nu şi al realităţii. Se lua uleiul şi zahărul pe cartelă? Sigur că da, dar conform legii şi al studiilor de alimentare raţională…
Astăzi în România legea nu mai există cu valoare de normă general obligatorie, există doar tocmeala. Legea şi principiile sunt încălcate pe faţă, cu tupeu, în interes „politic”.
Pe timpul lui Ceauşescu dacă înjurai regimul… ştiai la ce să te aştepţi, exista o lege care interzicea să te iei de „ordinea socialistă”. Ce lege în România de astăzi trimite procurorii în teritoriul comunelor, din uşă în uşă, cu suspiciunea votului multiplu numai plecând de la procentul de participare la vot mai mare decât media pe ţară?
Referendumul ar fi trebuit să fie înainte de semnarea tratatului, atât pentru NATO cât şi pentru UE… în perspectivă şi pentru zona Schengen sau zona Euro… aşa cum a fost în alte părţi mai interesate de părerea cetăţenilor decât politicienii din România.
Stimate domn, gândiţi în condiţii de reciprocitate.
Dacă România ar solicita o bază de rachete controlată de Români la 100 de km de Casa Albă, Washington, dintr-un motiv sau altul, ce credeţi, SUA ar accepta imediat, fără nici o discuţie? Păi dacă răspunsul este „da”, atunci aş vrea o astfel de bază a românilor în SUA, măcar pentru reciprocitate… Dacă răspunsul este „nu”, atunci bănuiesc că înţelegeţi unde este problema. Stimate domn, România este partener egal cu SUA în NATO, nu este slugă unuia şi altuia. O bază militară aflată sub stăpânirea unei armate străine înseamnă cedarea acelui teritoriu unei suveranităţi străină. Vi se pare normal? Este ceva „mărunt” cedarea unui teritoriu al României? Sigur, sunt şi români pe acea bază, dar ei sunt servanţi, deservesc baza, nu au controlul bazei, ei nu au absolut nici un control asupra rachetelor.
Cred ca Dl Nimeni a plecat in vacanta si a uitat sa anunte… Cata indisciplina!
I-am lasat eu un ravas.Deocamdata tacere.
Fain reportaj:
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-13067753-video-nu-vazut-protestele-din-ziua-invalidarii-referendumului.htm
Ma uitam acum cateva minute pe televiziuni,e scandal mare in Piata Universitatii,jandarmii au intrat in dispozitiv de aparare.Ma gandeam la dualismul interesant din sanul cuplului Antonescu-Ponta:
Antonescu cheama lumea la demonstratii impotriva lui Basescu,iar siamezul Ponta trimite jandarmii sa le dea bastoane pe spate.
Ingrata situatie.Acum nu mai poti da vina pe Basescu care a trimis „organele” sa reprime manifestatia.Acum unde pupa Antonescu,bastoneaza Ponta.
Pierre
Nu stiu de ce nu pot posta un raspuns direct, wordpress zice ca ma repet. Asa o fi.
🙂
Am patit-o si eu frecvent.De-ale wordpressului taine.
@ athos
Asta înseamnă că mesajul intră în moderare.
Bibliotecaru
Afirmatia dv. era ca ar fi sustinut interesele unor firme straine. Din exemplele pe care le-ati prezentat, rezulta eventual indemnul lui Traian Basescu ca exploatarea de la Rosia Montana, sau Certej, sa inceapa si sa nu mai treneze situatia existenta, respectiv daca Ministerul Mediului considera ca nu trebuie acordat avizul, atunci sa dea aviz negativ investitorului, dar sa nu amane la nesfarsit o decizie.
Daca eu, un investitor oarecare, am nevoie de un aviz de mediu, iar dupa trecerea termenelor legale, nu obtin nici un raspuns, nu este firesc sa consider ca Statul incalca legea, in acest fel? Daca il somez sa emita totusi acel aviz si folosesc toate mijloacele legale de sensibilizare, inclusiv lobby la Presedinte, asta se cheama presiune? O fi.
Eu nu stiu cate locuri de munca creaza sau nu creaza Rosia Montana si nu ma intereseaza. Strict business vorbind, daca vreau sa fac acea exploatare, se cer lamurite cateva chestiuni:
– care sunt costurile de exploatare si care sunt resursele financiare necesare si sursele de constituire, care sunt veniturile potentiale, pe de alta parte
– care este impactul potential, daca se pot determina costurile externalitatilor si cine le suporta.
– alte riscuri.
Companiile care fac mineritul sunt mai putin importante si am sa va explic de ce. Riscul cel mare in aceasta intreprindere il reprezinta exploatarea. Adevaratul castigator este proprietarul zacamantului, cel care incaseaza redeventa, intrucat aceasta este intotdeauna raportata la exploatare si nu la profit, deci este aceeasi indiferent de cheltuieli. Daca proprietarul minei vrea sa faca el insusi exploatare, isi asuma intreg riscul si toate costurile, atat cele de exploatare cat si cele cu externalitatile.Beneficiul lui nu mai este sigur. Nu ar trebui, prin urmare, sa faca asta, decat daca este absolut convins ca merita sa-si asume riscul exploatarii, intrucat costurile potentiale se arata a fi foarte scazute. Ori, tocmai asta este problema la Rosia Montana, minereul este practic inaccesibil prin metode clasice, presupune costuri mari de extragere si prezinta si riscul unor costuri cu externalitatile greu de anticipat. Proprietar fiind insusi Statul, el este obligat sa adopte o pozitie conservatoare intr-o astfel de situatie, prin urmare prima lui optiune trebuie sa fie concesiunea, nu exploatarea directa. Daca este sa ma intrebati pe mine, chestiunea este, principial vorbind, relativ simpla:
– realizarea de catre proprietar sau din insarcinarea proprietarului, a unui Studiu de Fezabilitate, care sa includa un studiu de impact.
– in cadrul studiului de impact, dezbaterea publica trebuie sa puna in evidenta si pozitia tuturor celor ce pot fi afectati de exploatare.
– La concesionarea drepturilor, toate concluziile studiului de impact si eventualele costuri trebuiesc transferate catre concesionar si asumate de catre acesta.
Daca toate acestea sunt indeplinite si acoperite, nu exista nici un motiv de a prelungi mai departe suspansul.
Desigur, proprietarul se poate decide sa nu inceapa niciodata exploatarea, dar atunci nu trebuie sa se apuce sa concesioneze, respectiv sa intre in contracte care, daca nu sunt respectate, pot sa ii provoace daune. Atitudinea asta de taran ezitant, ba iti dau, ba nu-ti dau, este una care demonstreaza nesiguranta de sine si neintelegere a pozitiei, nimic altceva. Daca nu stii ce vrei, nu duci calul la targ, ca numai obosesti animalul degeaba si pierzi vremea ta si a altora.
Daca din ce v-am spus mai sus, deduceti ca eu as servi interesele unor firme straine, atunci cred ca puteti spune despre Basescu acelasi lucru. Are cam aceeasi valoare de adevar. Daca aveti si alte argumente, care conduc la concluzii cum ar fi instigarea de catre Basescu a celor in drept, sa incaseze drepturi de redeventa mai mici decat cele uzuale in piata, creand astfel un avantaj nemeritat pentru acea companie, straina sau nu, este altceva.
@ athos
În România nu este permisă instituţia lobby-ului (respectiv acest lobby reprezintă trafic de influenţă şi/sau corupţie). Dincolo de asta, nici preşedintele nu are rolul să facă asemenea lucruri deoarece cad sub sfera incompatibilităţii. Puteţi să-mi explicaţi cu costurile la nesfârşit, putem discuta şi despre cianuri… asta nu schimbă faptul că preşedintele nu are voie să facă asta. Eu nu pun în discuţie dacă are sau nu are dreptate (deşi am o părere în acest context) eu pun în discuţie faptul că preşedintele încalcă flagrant legea. Domnia voastră spuneţi că astfel preşedintele nu susţine, prin declaraţii, interesele firmelor străine. Deci el vine şi spune, de nenumărate ori, DAŢI DRUMUL la aceste exploatări… dar nu susţine firmele… Este părerea dumneavoastră, vă rog să-mi daţi voie să am şi eu o părere contrară.
Uraaa, băsescu re revine la Cotroceni,în fruntea patriei noastre dragi România. Scuze,căldura…dar un motiv de mulțumire tot am. Reluarea obiceiului mioritic care se numește” pupatul în zona centrală a unei bucăți cur de băsesc”. Da’ în public tată,la vedere,ordonați,încolonați,de mânuță doi câte doi,politicoși: comandante,cu stimă și respect. permiteți să vă pup în cur? Daaa!
Averea lui băse este sigur făcută din economia la hîrtie igienică.
Acu să vezi aglomerație de articole scrise de babe „nefú” și de indivizi la care poluția nocturnă a devenit artă.
Ps. Pupatul în cur este o meserie sau o boală mr doc? Te întreb pe matale că te știu cunoscător(vezi blog AN,coment leprince).
@ ELMMAR
Uitându-mă la ce pumn greu ai, îmi dau seama că m-am grăbit când am zis că aș putea fi eu Porthos.
@ Porthos,
Ești bun rău de tot,simțesc marfa. Numa că trebuie să te meditez o țâră la un coniac.Garantez că nu mă ridic de la masă convins fiind că nu ești ceea ce doream eu.
Chestie de caracter,nu?
@ d’Artagnan august 21, 2012 la 9:15 PM
Unde anume primiţi reclamele nedorite, pe email?
Pe blog.
Este normal dacă aveţi unul din acele bloguri găzduire gratuit. Acesta constituie un spaţiu de reclamă automată adaptată funcţie de raportarea spaţiului din care proveniţi. Pentru că deja aţi raportat că sunteţi din România, veţi primi reclame româneşti. Nu are treabă cu viruşii, nu veţi rezolva nimic nici schimbând sistemul de operare şi nici sistemul de calcul. În unele cazuri, nu întotdeauna, există o setare legată de „monetise” de unde se pot scoate sau se pot introduce… şi care vă aduce şi ceva bani (extrem de puţini) într-o formă destul de complicată. Dacă însă acestea au apărut fără să vă jucaţi la setările blogului, probabil că nici nu aveţi cum să le scoateţi.
Sfatul meu este să treceţi la blogspot, este cel mai vechi server de blogging. Din câte am observat este cel mai stabil şi mai lipsit de erori (nu am observat decât un singur bug care persistă de mai mult de un an… dar nu foarte supărător). De asemenea şi redactarea este cu mult mai simplă de peste tot altundeva. În plus, în cei 5 ani de blogging nu am avut, una peste alta, mai mult de cam 70 ore de blocaj, incomparabil mai bine decât wordpress.
Mulțumesc pentru lămuriri.Dar de ce ceilalți trei coproprietari nu au reclame?!
Athos, Porthos, sunteți pe fir?
Atunci poate că aţi luat cumva un copy/paste de undeva „agăţând” şi reclama sau, cum spuneam, aţi umblat la setări.
Dacă vă referiţi totuşi chiar la această pagină (căci amintiţi de „coproprietari”), eu nu văd nici un fel de reclamă.
Nu aţi putea face un print-screen ca să nu cumva să vorbim despre lucruri diferite?
Chiar de pagina asta vorbesc, unde d-stră nu vedeți nicio reclamă…
La setări nu am umblat. Dar până la urmă nu mă deranjează prea tare.
Te-au simțit că ești „consumator”. 🙂
Lăsând bancurile la o parte, cred că te-ai pricopsit cu un Adware. Nu e chiar virus, dar nici nu e un program pe care l-ai vrut tu. Vezi dacă frecventezi site-uri nefrecventabile? 🙂