Discutam zilele trecute cu un coleg despre inteligența artificială și despre capacitatea mașinilor de a „înțelege” și modela fenomene, procese sau chiar emoții.
Și am ajuns la concluzia că în timp, indiferent ce am face noi, umanii, mașinile vor deveni (dacă nu cumva deja sunt) mai capabile decât oamenii să aibă reacții „umane”, bazate pe emoții.
Vă propun ca temă de discuție subiectul acesta și vă invit să urmăriți o prezentare TED, legată de modul în care funcționează mintea noastră.
„Eram ieri pe stradă în faţa unei clădiri, mergeam pe trotuar şi nu eram singur, eram mai mulţi şi ne conformam toţi regulilor mersului pe trotuar. Nu vorbeam unii cu alţii. Priveam în faţă. Ne mişcam. Când persoana din faţa mea încetineşte. Îl privesc, încetineşte şi în final se opreşte. Ei bine, nu era destul de repede pentru mine, aşa că am semnalizat că depăşesc şi l-am ocolit. În timp ce-l ocoleam, m-am uitat să văd ce făcea şi făcea asta. Scria mesaje. Nu putea scrie mesaje şi merge în acelaşi timp. Acum, putem aborda asta din punct de vedere al memoriei de lucru sau dintr-o perspectivă multifuncţională. Vom alege memoria de lucru astăzi.
Acum, memoria de lucru este acea parte a conştientului nostru de care suntem conştienţi în orice moment al zilei. O faceţi chiar acum. Nu e ceva ce putem opri. Dacă o opriţi se numeşte comă, bine? Deci acum vă descurcaţi foarte bine.
Memoria de lucru are patru componente de bază. Ne permite să stocăm unele experinţe imediate şi ceva cunoştinţe, Ne permite să accesăm memoria de lungă durată şi să folosim o parte din ea după cum avem nevoie, o combină, o procesează în funcţie de scopul nostru curent. Scopul curent nu e ceva similar cu a fi preşedinte sau cel mai bun surfer din lume. E mult mai lumesc. Mi-ar plăcea acel fursec, sau trebuie să-mi dau seama cum să intru în camera mea de hotel. Capacitatea memoriei de lucru e capacitatea de a folosi asta în mod avantajos, capacitatea de a lua ceea ce ştim şi ceea ce putem reține, să le fructificăm astfel încât să ne permită să satisfacem scopul nostru actual.
Capacitatea memoriei de lucru are un istoric destul de lung şi este asociată cu o mulţime de efecte pozitive. Oamenii cu o capacitate mare a memoriei de lucru tind să fie buni povestitori. Tind să rezolve şi să aibă rezultate bune la teste standard, oricât de important o fi asta. Au aptitudini superioare în ce priveşte scrisul. Pot de asemenea judeca la nivel înalt.
Deci ce vom face aici, ne vom juca puţin cu asta. Vă voi ruga să efectuaţi câteva sarcini şi vom pune la treabă memoria voastră de lucru. Sunteţi pregătiţi? În regulă.
Vă voi da cinci cuvinte şi vreau să le ţineţi minte. Nu le scrieţi. Doar ţineţi-le minte. Cinci cuvinte. În timp ce vă gândiţi la ele, vă voi pune trei întrebări. Vreau să văd ce se întâmplă cu acele cuvinte. Iată cuvintele: copac, autostradă, oglindă, Saturn şi electrod. E bine până acum? OK. Vreau acum să îmi spuneţi care este rezultatul la 23 x 8. Strigaţi răspunsul. (Mormăit) (Râsete) De fapt, este– (Mormăit) – (Râsete) În regulă. Vreau să luaţi mâna stângâ şi vreau să număraţi: „Unu, doi, trei, patru, cinci, şase, şapte, opt, nouă, zece.” E un test neurologic, în caz că vă întrebaţi. În regulă, acum vreau să recitați ultimele litere ale alfabetului enlgez invers. Ar fi trebuit să începeţi cu Z. (Râsete)
În regulă. Câţi oameni de aici sunt încă siguri că ştiu toate cele cinci cuvinte? OK. De obicei sfârşim cu mai puţin de jumătate, ceea ce e normal. Va fi un interval. Unii oameni pot reţine cinci. Unii pot reţine zece cuvinte. Unii doar două sau trei.
Știm că asta e foarte important pentru modul în care funcţionăm, da? Şi va fi foarte important aici la TED pentru că veţi fi expuşi la atât de multe idei.
Acum problema noastră e că viaţa ne ajunge din urmă şi asta foarte repede şi trebuie să luăm acel flux amorf de experienţă şi să extragem cumva un sens din el, cu o memoria de lucru de mărimea unui bob de mazăre. Nu mă înţelegeţi greşit, memoria de lucru e incredibilă. Memoria de lucru ne permite să examinăm experienţele noastre actuale în timp ce mergem înainte. Ne permite să înţelegem lumea din jurul nostru. Dar are anumite limite.
Memoria de lucru e grozavă pentru că ne permite să comunicăm. Putem avea o conversaţie, pot contrui o naraţiune în jurul ei, astfel încât ştiu unde am fost şi încotro ne îndreptăm şi cum să contribui la această conversaţie. Ne permite să rezolvăm probleme, să gândim raţional. Putem fi în mijlocul unei şedinţe, ascultăm prezentarea cuiva, o evaluăm, decidem dacă ne place sau nu, punem întrebări ulterior. Şi toate astea au loc în memoria de lucru. Ne permite de asemenea să mergem la magazin, să luăm lapte, ouă şi brânză când ceea ce căutam de fapt e Red Bull şi bacon. Trebuie să ne asigurăm că luăm ceea ce căutăm. Acum, o problemă esenţiala cu memoria de lucru este că e limitată. E limitată în capacitate, în durată, în concentrare. Tindem să ţinem minte cam patru lucruri. Credeam că sunt şapte, dar cu RMN-urile funcţionale aparent sunt patru şi ne autodepăşeam. Putem reţine acele patru lucururi pentru cam 10 – 20 de secunde exceptând cazul în care facem ceva cu ele, le procesăm, le folosim cumva, sau vorbim cu cineva despre ele.
Când ne gândim la memoria de lucru, trebuie să realizăm că această capacitate limitată are diverse consecințe asupra noastră. Aţi mers vreodată dintr-o cameră în alta şi apoi aţi uitat de ce eraţi acolo? Ştiţi soluţia la asta, nu? Vă întoarceţi în camera iniţială. (Râsete) V-aţi uitat vreodată cheile? V-aţi uitat vreodată maşina? V-aţi uitat vreodată copiii? Aţi fost fost vreodată implicat într-o conversaţie şi aţi realizat că de fapt conversaţia din stânga e mult mai interesantă? (Râsete) Daţi din cap şi zâmbiţi, dar sunteţi atenţi la cea de aici, până când auziţi acel ultim cuvânt urcând şi realizaţi că vi s-a pus o întrebare. (Râsete) Şi chiar speraţi că răspunsul e nu, pentru că asta urmează să spuneţi. Toate astea vorbesc despre memoria de lucru, despre ce putem şi ce nu putem face. Trebuie să realizăm că memoria de lucru are o capacitate limitată şi capacitatea limitată însăşi impune cum o negociem. Negociem prin strategii.
Vreau să vorbesc puţin despre câteva strategii şi astea vor fi cu adevărat importante pentru că sunteţi acum într-un mediu informaţional încărcat pentru următoarele zile. În primul rând trebuie să ne gândim, să procesăm existenţa noastră, viaţa noastră, imediat şi susținut. Trebuie să procesăm ce se întâmplă în momentul în care se întâmplă, nu 10 minute mai târziu, nu o săptămână mai târziu, în acel moment. Trebuie să gândim, ei bine, sunt de acord cu el? Ce lipseşte? Ce aş vrea să ştiu? Sunt de acord cu ipotezele? Cum pot aplica asta în viaţa mea? E un mod de a procesa ce se întâmplă astfel încât să putem folosi mai târziu. Trebuie de asemenea să repetăm. Trebuie să exersăm. Trebuie să procesăm asta pe loc. Între timp, vrem să vorbim cu alţii despre asta. Le notați şi când ajungeţi acasă, scoateţi notiţele şi vă gândiţ la ele, sfarşind prin a exersa în timp. A exersa, dintr-un oarecare motiv, a devenit un lucru negativ. Este foarte pozitiv.
Apoi trebuie să gândim elaborat şi trebuie să gândim în imagini. De multe ori credem că trebuie să asociem cunoştinţele noi cu cele anterioare. Ce vrem să facem e să inversăm asta. Vrem să luăm toată existenţa noastră, s-o raportăm la noua informaţie, să facem toate conexiunile ca să devină mai semnificativă. Vrem de asemenea să folosim imaginile. Suntem construiţi pentru imagini. Trebuie să profităm de asta. Gândiţi în imagini, scrieţi lucruri în acest fel. Dacă citiţi o carte, scoateţi lucrurile in relief. Tocmai am terminat de citit „Marele Gatsby” şi ştiu exact cum arată, în capul meu, versiunea mea aşadar.
Ultimul e organizare şi sprijin. Suntem maşini de creat sensuri. E ceea ce facem. Încercăm să dăm un sens la tot ce ni se întâmplă. Organizarea ajută, aşa că trebuie să structurăm ceea ce facem în modalităţi ce au logică. Dacă furnizăm cunoştinţe şi experiențe, trebuie să le structurăm.
Şi ultimul e sprijinul. Toţi am început ca novici. Tot ce facem e o aproximare de sofisticare. Trebuie să ne aşteptăm să se schimbe în timp. Trebuie să sprijinim asta. Sprijnul poate consta în a pune altora întrebări, în a le da o foaie de hârtie cu o organigramă sau cu nişte imagini pentru ghidare, dar trebuie să le sprijinim.
Acum, iată ultima piesă, mesajul de reţinut din punctul de vedere al capacităţii memoriei de lucru: ceea ce procesăm, învăţăm. Dacă nu procesăm viaţa, nu o trăim. Trăiţi viaţa. Mulţumesc.”
Un foarte interesant articol (autor printre alții și același Peter E. Doolittle) cu privire la multimedia learning și memoria de lucru:
„Research in multimedia learning lacks an emphasis on individual difference variables, such as working memory capacity (WMC). The effects of WMC and the segmentation of multimedia instruction were examined by assessing the recall and application of low (n = 66) and high (n = 67) working memory capacity students randomly assigned to either a segmented instruction (SI) or non-segmented instruction (NSI) version of a multimedia tutorial on historical inquiry. WMC was found to have a significant, positive effect on participants’ recall and application scores; however, the use of segmentation mediated the effects of WMC to allow learners with lower WMC to recall and apply equal to those with higher WMC.”
O altă prezentare interesantă despre creier: „What is so special about the human brain?”
Știți (fără să căutați pe net) câți neuroni are creierul uman? Și de ce are abilități cognitive mai bune decât creierul elefantului (cam de 3-4 ori mai mare) sau cel al balenei (de 6-7 ori mai mare).
Ați fost la parada de 1 Decembrie? Eu am văzut doar Mig-urile. Chiar mă întrebam dacă ar avea vreo utilitate în caz de război.
Aștept cu interes ziua de luni. 🙂
PS: Eu mi-am pus un coniac în cinstea Uniunii Europene. Cred că intrarea în UE e adevărata unire.
Anul acesta nu am ieșit în oraș de 1 Decembrie. O gripă rebelă m-a ținut pe loc înfofolită pe canapea. Așa că am preferat să citesc și să butonez aiurea.
Însă mie îmi plac paradele în general de orice. Cât despre cele militare, sunt impresionate ca desfășurare de forțe și logistică militară.
Chiar am participat la o paradă militară. Eram în clasa a XI a și da, după cum ați ghicit, am participat la o paradă militară de 23 august și făceam parte dintr-un detașament de uteciști. Pfff, am făcut 3 săptămâni antrenament pentru defilare cu arma pe umăr (nici nu vă mai spun ce gîlcă înfiorătoare am avut atunci de la fierul ăla care trebuia să-l țin drept 😆 ), am fost cazați într-un liceu din Pipera și eram instruiți de ofițeri (femei și bărbați) de la o unitate de infanterie din București.
Poate că o să vi se pară aiurea, dar credeți-mă, pentru mine acele trei săptămâni au fost o alternativă la practica agricolă obligatorie din acele vremuri. Norocul meu a fost că eram înaltă și că cea mai bună prietenă a mea era nepoata unui tip care era ceva secretar pe tineret sau chestii d-astea.
Oricum, atât cazarea a fost super, cu toată instrucția zilnică și cu toate restricțiile impuse pe toată durata de ședere (eram exact ca într-o cazarmă cu plantoane și toate alea) însă eram bine hrăniți, eram instruiți de ofițeri, nu de căprarii și oricum era minunat decât să mă duc pe ogor sub îndrumarea vreunui maistru CAP-ist. Plus de asta în fiecare seară era ditamai discoteca în careul liceului și toți elevii de acolo eram aleși pe sprânceană din toată țara.
Defilarea, credeți-mă, ca și membru al unui astfel de detașament, era chiar faină. Fiindcă eram înaltă am fost chiar în prima linie a trupei, așa că m-a văzut săraca mama la televizor.
Sigur, eram copil totuși, ca și acum mi se rupea mie de conduceri și alte gărgăuni din ăștia, eram bucuroasă că am scăpat de culesul de porumbi și că, în schimb, mi-am făcut o mulțime de prieteni de vârsta mea cu care am ținut foarte mult timp legătura.
Aparte regimul vremurilor de atunci, atunci când te participi la o defilare: pregătirea, ținuta, marșul, desfășurarea evenimentului în sine,mulțimea, aplauzele etc, ei bine, toate astea te impresionează în anume fel.
Pe urmă, când m-am întors acasă, tata mi-a dat una peste ceafă și mi-a spus să nu care cumva să audă că m-au prostit ăia să dau la școala militară (nici gând!), mama a plâns (niciodată nu lipsisem atât de mult de acasă-și atunci nu era ca acum să avem telefon la discreție-doar i-am scris o scrisoare și am sunat-o o singură dată într-o învoire cu trupa prin București), iar fratele tatei a spus că m-am înălțat, m-a ars soarele și făcusem mușchi 😀
Doamne câta comentariul am scris! Gripa e de vină.
Însănătoşire grabnică !
Nici mie nu-mi plac paradele militare. Nu mi-au placut niciodată. Nu mi-e clar nici războiul la ce e bun.
Mi-ar plăcea ca de ziua naționala sa se bucure tot romanul. El, romanul de rând, sa defileze, sa se adune asa cu s-au adunat puzderie de oameni la Alba Iulia fara sa-i cheme nimeni, dupa cum zic istoricii.
Eu prefer o dedulceala mai românească, un vin fiert cu scorțișoară de exemplu ca sa cadreze cu ziua din calendar si frigul de-afara. Si serbez totuși ziua nationala. Avem, probabil, cea mai tare tara din lume. Este?
Din cauza unora ca voi „joacă şoarecii pe masă „.
Nu numai de ziua naţională, pe care imbecilitateapprpovocată nu numai de coniac sau vin fiert o duce în derizoriu !
Ce nu vă convine mă ?
Că :
„Noi suntem români, noi suntem aici pe veci stăpâni !”
Valea, pretutindenari obraznici şi nesimţiţi !
P.S.
Ce rânjete de satisfacţie se văd şi se citesc în ochii voştri perfizi şi mincinoşi..
Şi totuşi România va trăi întru mulţi ani trecând, ca de obicei, peste toate nemerniciile voastre !
Dispreţ şi silă !!!!
@ Radu Humor
Mie personal îmi displace ca procentul de idioți xenofobi cu creierul cât aluna, dar convinși că ei sunt „aici pe veci stăpâni” a rămas neobișnuit de mare pentru o țară europeană.
În caz că neuronul tău nu a priceput ce am zis eu sau Observator, îi traduc cu răbdare. „Forțele” noastre armate sunt un banc prost. Mig-urile alea 21 care au zburat ieri deasupra Bucureștiului și care au fost „retehnologizate” de compania israeliană Elbit, nu sunt bune nici măcar de ținte de antrenament pentru avioanele vecinilor de la est.
Conform unei simulări făcute de Marele Stat Major, rușii ar ajunge la București în mai puțin de 6 ore. Iar armata română nu ar putea să facă nimic pentru a împiedica asta.
Norocul nostru este că suntem țară membră a UE și NATO. Deși mă îndoiesc că am primi și altceva decât vorbe, dacă evenimentul s-ar produce. Ca și în cazul Georgiei.
Porthos,
Doua lucruri pe care rusii le iau in seama mult mai mult decat Migurile romanesti:
1. SUA are trupe in Romania, inclusiv avioane, si nu vorbim de miguri hodorogite
2. Rusia nu se invecineaza cu Romania. Nici macar cu Moldova. La mijloc e Ucraina.
Hm .. daca nu ma insel la parada au participat nuam juma din elcipterele Puma pe care le avem.. Adica vreo 9 au zburtat ieri… Si findca au fost ceva dotate de SOCAT ne mandrim ca prostii cu ele …
Tancuirle sunt o lata mare prblema .. TR 85 Bizonul sunt cma putrine. Majoritatea cloer car ele mai avem sunt T55 … si se zice c ajuma sunt doar de inventar (lipsa de intretinere_.
MIG urile de la nu isi depasesc resursa de zbor .. adica zboara pe riscu nost ..
In gnl armata noastra e cam in buda. E mai rau ca in 1939-40. Ce avem sunt nsite trieop angrenate in campanii sa zic asa „coloniale” si chiar si aici mai mult „spate” si operatiuni de tip politie (ma rog cecetarea ester mai buna. Romanii cam intodeauna au fost mai „empatici” si au catiogat mai usorm increderea loalnicilor., Ca si pe frontu de est .. ei bine cei care aveau informatii erau romanii!!! Nu nemti …Nu zic ca aveam multe da oricum avema ceva fata de un ZERO )
Are o valoare stict politica – ceva soldati trimisi ca suplimente prin diverse zone ca sa arate ca ar fi un sprijin international substantial …
In est despre parada .. de data asta au „mers” mai bine nu mai imi vena sa urlau „;salta cricu leatule” .. desi … Iar novatia cu mana deplasta intins mi se pare cam caraghiasa (inainte se indoia cpotul si mana se deplata pana la inaltimea si in dreptul sternului). Imi vine sa zic ca mai bine s-ar renunta la parada pedestra (daca tot … nu rata bine!) si sa se limiteze la cea de tehnica ..atata timp cat mai avem ….
In rest vaz ca „nationalistii” nu se dezmint., Asteapta ca altii sa isi asume raspunderea ptr siguranta lor .
Porthos,
Complet de acord ca intrarea Moldovei in UE ar fi echivalent cu Unirea cu Basarabia. Si desprinderea definitiva din orbita Rusiei. Mai bine nici ca s-ar putea.
http://jurnalul.ro/stiri/externe/vladimir-putin-evenimentele-din-ucraina-seamana-mai-degraba-cu-un-pogrom-decat-cu-o-revolutie-656542.html
http://www.dcnews.ro/2013/12/gigi-becali-lovitura-de-teatru-in-dosarul-transferului-de-terenuri-vezi-ce-au-omis-judecatorii/
[…] https://decablogulmuschetarilor.wordpress.com/2013/11/30/masini-de-creat-sensuri/#comments […]
Articolul din Ziua (15 iunie 2012), semnat de Eduard Ovidiu OHANESIAN: „Ofițerii planificării de luptă al MApN au avut în față un scenariu tactic catastrofal: un război cu Rusia • În cazul unui astfel de conflict, România ar fi ocupată în mai puţin de o zi • Câteva divizii rusești ne-ar putea neutraliza forța de reacție în 30 de minute”
Însă are foarte mult sens și blogul acesta „Un scenariu de război bântuie internetul: nimiciţi în patru ore!?”
PS: E drept că habar nu am cine este Cristian Negrea, însă articolul mi s-a părut credibil.
hm .. regimetul in care mi-am satisfacut stagiul miliaar avea 3 batalioane de infanterie si unu de tancuri . Plus un cimpanie de autotunuri.
Azi o „brigada” are 2 bataliaone de infanterie si 1 de atncuri. ma rog azi brl de tancuri e maio grasuan – 54 . Insa nu sunt sigur cate din ele pot iesi. Ma rog pe http://www.rumaniamilitary.ro/ mai multe da situatia e cam pa nasoale.
Am abandonat multe .. am distrus mult si nu am pus inloc nimic. Ma rog cum zic aema cateva batalioane cu rol politic (aliatu care merge sold la sold!!) si nme dam bine pe langa (da uitam sa cerem acolo un ajutor :mai o ecadrila, mai o baterie AA de rachetele noi … ) Licvuryx.
Mai „bine” nepam aia simnguri norocu. La un moment dat (acvu 20 de ani) am fi avut ceva sanse la export cu IAR 99 Soim „rearanjat” cu ala Jafffe texanu… Dar trebuia sa mai comandfe ceva armata romana. Cehii au reusit sa exporte un model nitel mai slab.. noi nu. La masinile blindate cam la fel …
Am facut nu stou ce invarateli cu unii si cu altoo.. Ins apueam face ceva din care s aiasa si altii cu mardelu castigat corect cat si noi cu ceva.. Adica am enunata la multe tancuri .. De decernii un tanc care iese din inventar dar inca este mobil se „reechipeaza” Adica ii scoti turela si o inlcuieti cu alta .. din tanc de lupta (MBT) il faci mijloc antiaereian. Ma uitam la parada.. sistemu ala de arteilerie AA tractatc.. Pai mama ei de treaba era mult mai normla sa fie pus pe un senilat fie fots tanc fie transportor!! Platforma era..
Bun sa zicem ca io is damblache (sunt) ca asa si pe dincolo. Insa nu zi ca nu te intereseaza razboiul , el sigur se interseaza de tine (nu mai stiu cine da mai celebru decat Bizonu’) si … sa tii o armata doar asa de sanchi e al dracului de periculos. Ca s-ar putea ca tu chiar sa crezi ca aia este o armata si sa enervezi pe careva care ARE!!!! Adfica daca nu ai de gand sa te aperi mai bine o zici in gura mare .. stomabali ocupanti care doriti car epuyeti pe unde vreti!! E ca si cestia cu cutitu : nu-l scoate daca nu esti gata sa il folosesti (ca daca alat nu se sperie .. mama ce bataie iti da! te poa si omora in legitima aparare!!)
Kuku a iesit si a gavarit : bugetu e de porc si nu o sa il semnez. A mai iesit si a speechiut : acordu’ cu FMi nu o sa il semnez ca e nasol si de porc.
Tata socru’ a uitat cestia cu iertatu’ gresitilor sai si a cotcodacit : “E iresponsabil, se apropie de demenţă şi lucru ăsta nu e bun. Nu avem nevoie de asta. Avem nevoie de linişte, suntem în perioada sărbătorilor, acum ne confruntăm pe buget, că nu vrea Băsescu buget, acordul cu FMI, că nu vrea Băsecu acord cu FMI. Mâine ce nu mai vrea? Nu mai vrea să trăim, şi atunci noi suntem de acord?” da nu parea stie ce poate ce nu si daca poate.
Intrebat ce se întâmplă cu acordul de coabitare ginerele lu tata socru cunoscut ca si Coabitacu se da lovit la fizionomie (de fapt la ficati si ##### ) “Acordul de coabitare e ca şi acordul cu FMI: e suspendat de preşedinte până când domnia sa e de acord să semneze”. si se mai sucare ca cica cum “E evident că preşedintele nu mai respectă acest lucru, deoarece politica fiscală şi bugetară aparţine Guvernului şi Parlamentului, în niciun caz nu preşedintelui. Nu e o chestie de politică externă. E evident un abuz”.
Ei nu zau Franzjosephus ? Pai oare cine a acceptata abuzul ca ”principiu”. Io Bizonu’ sau profu’ de nedrept Ponta? Oare cine a semnat ca Dacă sunt puncte de vedere diferite, va avea prioritate decidentul final. fara sa se intrebe cine dna ma-sa e decidentu’ final? Cine a accptat ca cum să continue practica aprobării mandatelor de reprezentare de către Preşedintele României şi prezentarea rapoartelor la sosirea din delegaţii. adica bocceala din timpu cand Nuti canta cucoseste si la Cotroceni si la Victiroa (poa si la Cocos acasa pana se satura ala !!)
Cine oare ? Si cine se ratoaia lasati-ma-ti sa guvernez ! – adica votacii sai nu il lasau sa guverneze , cine uita ca tocmai a castigat alegerile cu 70% ?!
Asa cum putea prevedea orice om normal la cap (adica neatins de deficineta mintala cunoscuta ca intelctualism) stia ca urmarea “ACORDULului DE COLABORARE INSTITUŢIONALĂ” nu va putrea fi decat cel de zilili astea. Fiindca doctoru’ si profesoru’ in nedrept a acceptat ca sub propria sa semnatura sa transceada constitutiei si sa intareasca prerogatiovele prezidentiale .. Acum nu stiu de ce se supara .. nici el si nici tata socru cel care s-a purtat de parca alica il lovise in cap!!
Deci sa facem unm mic inventar al “coabitarii” /
– a nemultumit votacii
– a introdus nsite “pririttai” ale guvernului care erau ale presedintelui
– a fost prilej nesfarsit de fitile si gusteri la adresa USL
– a adus-o pe Codruta la DNA . Adica geaba se plange el ca audturi si plangeri la procuratura.. Nu tine. E alegerea ta Victore ..
– a ajuns de unde a plecat.
Ca i-a fost frica ca Base ii va da la gioale … in momentul in care victoria sa electorala inchisese gura oricui. Azi Base ii da la gioale, ii da coate in ficati si cu genunchiu’ unde a interzis marchizu’ de Queensbury …
Ins azi parte e electoratului antinsesit este in cel mai bun “dezabuzat”. Ca prea i s-a cantat AMR nu stiu cate spataluni. Ei bine se pare ca pentru Tontelu urmeaza 50 de saptamani foarte grele …
Si cand te gandesti ca ma fots acuzat c asunt din Partidul Anti Ponta. Ca de ce ii zic Tonta. Ca de ce.. Uite d’aia de ce ii afc e azi Baselu. Iese kuku si se duce dracului bugetu, acord FMI cu urmarile de rigoare. Si cica eu nu il lasam sa guvernenze!
Pana una alta “coabitarea” s-a vazut ca a fots o cotaiala ancilara petrecuta in graba in magazia de lemne ca domnu era nitel cam matrafoxat …si toanta cma sfioasa
Despre natură şi planeta România
Jandarmul Cain și țăranul Abel
3 decembrie 2013
„Jur credință patriei mele România. Jur să-mi apăr țara chiar cu prețul vieții. Jur să respect Constituția, legile țării și regulamentele militare. Așa să-mi ajute Dumnezeu!“
Frate jandarm, te-am văzut acţionând în noaptea de după ziua unităţii naţionale. Te-am văzut deschizînd calea unei firme străine împotriva fraţilor tăi, ţărani români, care îşi apără pîinea şi apa. Vei zice că şi tu îţi aperi pîinea. Dar înainte de a-ţi apăra pîinea şi solda din care îţi întreţii familia, tu trebuie să îţi respecţi jurămîntul depus. Şi acolo, cînd ai primit onoarea de a purta uniforma patriei şi de a defila sub steagul ei, ai jurat credinţă acestei patrii, care nu e un cuvînt abstract, ci e o realitate plămădită din pămîntul şi apele şi oamenii pe care trădătorii aflaţi vremelnic la guvernare i-au vîndut la talciocul de la Washington sau de la Moscova. Înainte de a-ţi apăra solda, ai jurat să-ţi aperi ţara chiar cu preţul vieţii. Şi tu ce faci? Ce ai făcut? Ştii că mulţi jandarmi din ţară şi mulţi alţi români, militari sau civili, se ruşinează de ce ai făcut tu la Pungeşti?
Vei spune că ai urmat doar un ordin, că aşa îţi cer regulamentele militare. Spune-mi cu mîna pe inimă în care categorie se încadrează acţiunea voastră din noaptea de 1 spre 2 decembrie, cînd aţi acţionat ca tîlharii, ca Securitatea din anii 50, pe întuneric, împotriva ţăranilor care îşi apără ţara?
http://www.jandarmeriaromana.ro/ro/Pagini/atrib_op_mobile.html
Dar înainte de regulamente, ai jurat să aperi Constituţia acestei ţări, care garantează dreptul la un mediu curat (art. 35). „(1) Statul recunoaşte dreptul oricărei persoane la un mediu înconjurător sănătos şi echilibrat ecologic. (2) Statul asigură cadrul legislativ pentru exercitarea acestui drept. (3) Persoanele fizice şi juridice au îndatorirea de a proteja şi a ameliora mediul înconjurător.” Păi dacă ţăranii din Pungeşti îşi fac această datorie din instinct şi iubire de ţară, tu, care porţi uniforma statului, plătită şi de aceşti ţărani, cum îţi permiţi să încalci Constituţia? Tu, care ai jurat să o aperi? Tu, care ai jurat să îţi aperi ţara chiar cu preţul vieţii? Nu îţi dai seama că oamenii aceştia se luptă şi pentru tine? Că gazele de şist şi cianura otrăvesc şi pîinea familiei tale?
Nu ţi-e ruşine de tine?
Cum poţi tu să-l fugăreşti pe cîmpuri pe Willy Schuster, ţăranul român care s-a întors din Germania să ne facă nouă mîncare sănătoasă? Cum poţi tu să pui mîna pe el şi să vrei să-l bagi în dubă? Nu ţi-e teamă că vei fi luat la rost de fraţii tăi, de noi, cînd va cădea acest guvern trădător? Pentru că va cădea, te asigur, pentru că toate sînt trecătoare. Şi atunci te voi întreba, pe nume, pentru că există înregistrări, pentru că oamenii ştiu cine i-a umilit: cum ţi-ai permis să pătezi haina militară? Cum ţi-ai permis să-ţi încalci jurămîntul faţă de patrie?
Te-ai purtat ca un golan cu oamenii din tabăra de rezistenţă de la Pungeşti, aflată pe teren privat, unde tu nu aveai voie să intri! Aţi izolat oamenii şi apoi aţi început să-i împingeţi ca nişte derbedei! Nu ţi-e ruşine, frate jandarm, să te porţi ca un huligan, cînd tu porţi haină militară şi ar trebui să fii un factor de echilibru?
Vezi aici, de la minutul 3:42:
Ce mai cauţi tu în uniforma statului?
Vei zice că nu l-ai bătut, ci doar l-ai îmbrîncit, într-un moment de pierdere a controlului, pe omul acela. Voi reveni asupra acestui amănunt, imediat.
Dar pe Costică Spiridon de ce l-ai bătut, frate jandarm? Că doar nu i-au rupt coastele copiii lui? I-ai rupt coastele de pe partea stîngă unui om bolnav de inimă! Asta o certifică medicii care semnează şi parafează certificatul de mai jos:
Certificat medico-legal Costica Spiridon Pungesti
Nu ţi-e ruşine?
Şi acum să îţi spun ce se vorbeşte despre o parte dintre voi, frate jandarm.
Ştii bine că vă respect şi vă iubesc, pentru că sînteţi şi voi, purtătorii de uniformă, fraţii noştri, şi nu voi sînteţi duşmanul, ci clasa politică trădătoare care ne-a vîndut. Care ne-a vîndut pe toţi, care vă umileşte şi vă fură şi pe voi, fraţii noştri în uniformă.
http://orlandobalas.wordpress.com/2013/10/15/catre-fratii-nostri-jandarmi-politisti-si-militari/
Dar să ştii că prietenii duşmanilor noştri sînt duşmanii noştri şi vine şi vremea pedepsei pentru trădătorii de ţară. Să ştii că românul care l-a vîndut pe Horea nu s-a bucurat de preţul trădării! Să fii încredinţat că toţi cei care au dat şi au executat ordine ilegale vor plăti! Gîndeşte-te bine la asta cînd vei fi trimis împotriva fratelui tău!
Ştiu că atunci cînd s-a înfiinţat Jandarmeria s-au făcut examinări psihologice foarte serioase şi sute de candidaţi au picat aceste teste, fiind labili psihic. Apoi a venit cineva şi a schimbat comisia şi mulţi dintre cei care nu aveau ce căuta într-o armă ca Jandarmeria au fost angajaţi. Oameni labili psihici, care îşi pierd controlul şi ajung să facă ce ai făcut tu zilele acestea la Pungeşti. Ştii bine că e aşa. Ştii bine că unii dintre voi nu au ce căuta în Jandarmerie, în Poliţie, în Armata ţării. Dar dacă unul dintre voi ridică mîna împotriva fratelui vostru ţăran sau protestatar paşnic de la oraş, datoria ta e să te interpui între ei, să calmezi lucrurile. Să sari să încasezi tu lovitura sau să îi tragi o palmă colegului tău care şi-a pierdut controlul, să ceri îndepărtarea lui din dispozitiv.
Eu, ca şi civil, voi sări să vă apăr atunci cînd voi, paşnici fiind, veţi fi atacaţi de provocatori. Am şi făcut-o odată, nu aici, ci în Viena, în februarie 2000, cînd, în faţa parlamentului austriac, provocatori mascaţi au început să arunce cu bucăţi de pavaj înspre jandarmii care păzeau acest obiectiv. Ştiam că echipamentul nu oferă protecţie 100% şi că jandarmii aceia erau nevinovaţi. Nu am suportat gîndul că unul dintre ei ar putea fi rănit. Am mers în faţa jandarmilor şi m-am întors cu faţa spre cei ce aruncau cu pietre, care în acel moment s-au oprit, pentru că poate nu se aşteptau ca cineva să vă apere. La fel aş face şi aici, dacă voi aţi fi paşnici şi demni. La fel ar face şi Costică Spiridon şi Willy Schuster şi Vasile Lăiu şi sute şi sute de ţărani care îşi apără ţara. Ţară pe care tu ai jurat să o aperi şi pe care o apără ei.
Frate jandarm, cînd mai eşti trimis în misiune de un guvern trădător, spune în gînd Tatăl Nostru, roagă-te pentru tine şi familia ta, şi nu uita nici o clipă că ai jurat credință patriei noastre România, că ai jurat să îţi aperi ţara chiar cu prețul vieții şi să respecţi Constituția, legile țării și regulamentele militare.
Așa să-ţi ajute Dumnezeu!
http://www.tolo.ro/2013/12/04/imparatii-fondurilor-europene/
Articol interesant. Din păcate, tonul neserios îl face să piardă la capitolul credibilitate. Însă mi se par plauzibile lucrurile prezentate. Sunt curios ce se va întâmpla mai departe.
Marile companii de software încep să reacționeze la abuzul guvernamental. Un nou episod din războiul stat-contribuabil.
„Microsoft Corp. (MSFT) will expand the use of encryption to protect customer information, following reports that governments are intercepting data traveling between users and servers or between company data centers.
The company will also step up its legal efforts to protect private data and will make its software code more transparent so customers can reassure themselves Microsoft’s products don’t contain “back doors” allowing access to their information, the Redmond, Washington-based software company said in a post on its official blog today. The encryption enhancements will be completed by the end of next year, it said.
“We are taking steps to ensure governments use legal process rather than technological brute force to access customer data,” Microsoft said. “Government snooping potentially now constitutes an ‘advanced persistent threat’ alongside sophisticated malware and cyberattacks.
Yahoo! Inc. and Google Inc. have also announced they’ll beef up encryption, following reports of spying by the U.S. National Security Agency. The NSA has tapped fiber-optic cables abroad to siphon data from Google and Yahoo, circumvented or cracked encryption, and introduced weaknesses and back doors into coding, according to reports in the Washington Post, the New York Times and the U.K.’s Guardian newspaper based on documents released by former NSA contractor Edward Snowden.””
PUNGEŞTI- EXTREMĂ URGENŢĂ !
Ce-am notat pana acum de la Radio TV Pungesti de la taranii
care povesteau: *
– *B1 a manipulat, a spus ca taranii au fost agresivi!*
– *o batrana de 70 de ani a fost batuta si i s-a spart ochelarii pentru
simplul motiv ca a iesit la poarta *
– *jandarmii dau amenzi daca apari la poarta, iar daca nu semnezi amenda te baga in duba si te bat *
– *taranii au fost haituti prin padure si batuti. Jandarmii au intrat in
curti si au batut oamenii. *
– *au zvarlit in sant carutele *
– *nu ii lasa pe copii sa se duca la scoala *
– *au instalat garduri pe proprietatile private si ii tin pe sateni in 3
sau patru tarcuri ca pe vite.*
– *circulatia intr-o zona de 1.5 km este interzisa *
– *bataile au avut loc noaptea ca sa nu fie martori *
– *accesul presei este interzis in zona *
– *sunt intre 800-1000 de jandarmi adusi din toata tara *
– *jandarmii fac propaganda Chevron, le spun taranilor ce bune sunt gazele
de sist *
– *liderii protestelor din 16 octombrie sunt arestati si nu se poate lua
legatura cu ei*
*Acolo unde populatia se opune, Chevron isi instaleaza utilajele cu
ajutorul jandarmilor asmutiti impotriva poporului roman de dispozitiile
oficiale ale lui Ponta catre ministrul de interne, in sedinta de guvern din
18 octombrie: AVEŢI DIN PARTEA MEA MANDAT FOARTE CLAR DE INTERVENŢIE *
*CU AJUTORUL UNOR POLITICIENI CORUPTI, TRADATORI SI VANDUTI, *
*CHEVRONUL A AJUNS STAPAN IN TARA NOASTRA! *
*Rezistenţa românilor este pusă la grea încercare! Dacă la Pungeşti biruie Chevronul întreaga Românie va fi găurită de sondele strănilor, va ramane fara agricultură ecologică, fara turism la Putna, la Băile Felix, la
Costineşti si Adamclisi, unde exista concesiuni Chevron, în toate
staţiunile turistice peisajele vor fi dominate de sonde, cutremure, lacuri
pline cu substanţe chimice toxice, gaze evacuate în atmosferă. Acest lucru ni-l pregatesc pentru a-i îmbogăţi pe străini. *
*E o agresiune si contra bietului ţăran român, care îşi apără dreptul la
viaţă pentru el şi copii lui ! Ţăranii din Pungeşti au fost trădaţi de toţi
politicienii şi în primul rând de primarul pe care l-au ales.*
*Români, faceţi ceva! Sprijiniţi cauza dreaptă a ţăranilor din Pungeşti! Să ne apărăm glia! *
*Stratul de roca pe care sta relieful Romaniei va fi sfaramat si tot ce
vedem acum, natura si asezari omenesti, va fi amenintat cu distrugerea. In America o intreaga zona s-a scufundat cu 50 m. Acolo insa se lucreaza in puncte indepartate unul de altul si in zone nelocuite, pe cand la noi se are in vedere intreg teritoriul tarii. Va imaginati exploatarea gazelor de
sist la Miami? Noi insa ne putem sacrifica Litoralul, Baile Felix, Putna,
iar acesta ar fi doar inceputul, continuarea insemnand aproape toata tara, care este concesionata companiilor straine pentru a exploata gazul de sist!*
*NU UITATI! Ponta a venit la putere in urma unei motiuni de cenzura cu care a darimat guvernul Ungureanu si care avea ca principala critica gazele de sist si dezastrul ce urma sa se faca la Rosia Montana.Cu aceste promisiuni PONTA a mintit romanii si le-a furat 70% din voturi. Imediat dupa ce au luat puterea au batut palma cu Basescu si au dat legi speciale care sa-i
favorizeze pe cei de la Chevron, in detrimentul cetatenilor romani.
VIDEO (incredibil): Ce declara Victor Ponta in 2012 despre Rosia Montana Gold Corporation si Chevron si ce-a ajuns sa declare acum … DE CE CAND AJUNG LA PUTERE OAMENII SE SUCESC? Pentru ca asa functioneaza SISTEMUL)
Daca mai sintem inca un popor, va trebui sa-i izgonim pe hoti si pe excroci din fruntea tarii si apoi sa fie judecati pentru faptele lor.*
*ROMANI, TREZITI-VA! *
*Franţa a interzis în vara anului 2011 această activitate!*
*În 15 state din SUA s-a interzis folosirea fracturării hidraulice!*
*Bulgaria a anulat în 2012 licenţa de exploatare a gazelor de şist acordată în iunie 2011!*
*Marea Britanie a suspendat activitatea de explorare datorita seismelor
produse la Blackpool!*
*Danemarca, Olanda, Cehia, Irlanda si landul Westafalia – Renania de Nord au instituit moratorii!*
*In Parlamentul European au fost prezentate mai multe studii si rapoarte care arata ca fracturarea hidraulica este periculoasa pentru mediu si sănătatea oamenilor, pentru biodiversitate.*
*GAZUL DE ȘIST E UN DEZASTRU ECOLOGIC:*
*Explozii uriase, în condițiile in care mii de km pătraţi și judeţe întregi
sunt concesionate la noi in ţară! *
*Cutremure şi alunecări de teren, chiar daca zona respectivă nu a cunoscut cutremure până atunci!*
FRACTURAREA HIDRAULICA – cauza a CUTREMURELOR din Texas, potrivit unui studiu al Universitatii din Texas)
*Poluare a apelor curgătoare și a pânzelor freatice de suprafaţă şi de
adâncime cu 600 de substanţe toxice şi cancerigene! *
*Distrugerea florei şi faunei prin apa poluată care afectează orice fiinţă
vie. *
*Iradiere datorata substanţelor radioactive utilizate cu rolul de a marca
pe unde a ajuns lichidul de fracturare, cat și fluidului de fracturare
combinat cu elemente radioactive din subsol, pe care le transportă la
suprafaţă. *
FRACTURARE HIDRAULICA: Pennsylvania – oamenii de stiinta au constatat pentru prima data NIVELURI PERICULOASE DE RADIOCATIVITATE la un depozit de deseuri de gaze de sist, care ar putea CONTAMINA APA POTABILA)
*Poluarea aerului cu benzen si toluen, substante cancerigene, volatile,
uşor de inhalat. *
*POLITICIENII CARE AU APROBAT, SUSȚINUT, SAU LEGIFERAT AȘA CEVA,
RESPONSABILII DE MEDIU CARE AU DAT AUTORIZAȚII ÎN ACEST SCOP ȘI MINIȘTRII, PREFECȚII SAU PRIMARII CARE AU CONCESIONAT PĂMÂNT ROMÂNESC PENTRU EXPLORAREA ȘI EXPLOATAREA GAZELOR DE ȘIST, SĂ FIE CERCETAȚI PENTRU CORUPTIE SI GENOCID!*
*ROMANIA NU ESTE TARA NIMANUI, NU ESTE UN TEREN VIRAN UNDE CHEVRON SA ISI POATA PERMITE ORICE! TARA ASTA E A NOASTRA, NU A POLITICIENILOR CORUPTI SI TRADATORI!*
Porthos,
Inteleg ca s-au publicat rezultatele PISA 2012:
http://www.gandul.info/stiri/patru-din-zece-elevi-romani-pot-citi-acest-text-dar-nu-l-inteleg-liceenii-romani-printre-cei-mai-slabi-din-lume-la-testele-pisa-11741051
Vrei sa faci un retur la subiectul educatie ?
Eu unul as avea cateva cuvinte de spus: In primul rand clasamentul PISA din gandul contine de fapt doua clasamente, si cred ca Ghita va fi de acord cu mine:
1. Clasamentul oraselor sau oraselor-stat
2. Clasamentul tarilor
Nu discut clasamentul oraselor sau oraselor-stat (orase ca Shanghai, orase-stat ca Singapore si „aproape” orase-stat ca Lichtenstein) pentru ca are prea putini membri. In clasamentul tarilor conduc Taiwan, Coreea de Sud si Japonia. Urmeaza Europa tarilor mici si bogate, reprezentate de Elvetia, Olanda, Estonia si Finlanda.
Pe urma vin si tari mai mari, cum ar fi Canada, Polonia si Germania.
Franta (locul 25) si UK (locul 26) separa tarile cu scoruri peste medie (deasupra lor) de cele cu scoruri sub medie (sub ele). SUA e pe locul 36 (dezastru !) iar Romania pe 45 (o tragedie !) din 65 participanti.
Pentru Romania exemplul Poloniei este cel mai bun: o tara mare, cu povara unei jumatati de secol de comunism, cu sistem de educatie similar in anii ’90: ce face Polonia bine si Romania rau ? Romania are 40% din elevi la nivelul „dezastru” in matematica – sub nivelul 2″, si doar 3% performanti (nivelul 5 sau 6). Polonia are 14% dezastru si 16% performeri. Ce se intampla ?
@ Radu
Nu înțeleg ce trebuie să fac. Din păcate nici nu reușesc să postez suficient de des. Sunt plecat (business) în… Polonia. 🙂
PS: eu zic să continuăm discuția aici. Dacă te deranjează Radu Humor și Goe îi tai de tot. Și așa bat câmpii cu grație.
PPS: Scrie tu ceva ca guest-post. Dacă vrei îți transform comentariul de mai sus în guest-post.
Fa-l guest post si daca tot esti in Polonia intreaba-i pe cei de acolo care e explicatia succesului Poloniei. Daca afli ceva interesant completeaza te rog guest-postul.
Nu ma deranjeaza d-l Goe, oricum nu prea scrie aici; noi am avut o mica contra in urma cu o saptamana, dar daca i-a trecut supararea pe Isabel nu e nici o problema. RH e o specie aparte, fanatic religios, antisemit, anti-Occident si pro-Putin. Si mai are si obiceiul prost sa faca copy-pasteuri kilometrice pe care nici el nu le citeste. Da-i moldovean de-al meu si-l iert …
In tot cazul, vad ca nimeni nu a spus-o: CC a republicii Moldova a spus in sfarsit ceea ce era evident pentru orice persoana rationala: limba moldoveneasca=limba romaneasca !! Sa moara de ciuda cretinii lui Voronin !
„dar daca i-a trecut supararea pe Isabel nu e nici o problema”
Draga Radu, daca tu asta ai inteles din atitudinea psihopata a unui bou ca Goe, permite-mi sa iti spun ca ori dai dovada de naivitate, ori nu cunosti suficient de bine natura umana.
Nu ca m-ar framanta pre atre subiectul, dar daca tot citesc (mult mai rar ca inainte, e adevarat) „productiile” de pe acest blog, macar sa exprim si punctul meu de vedere. Partea cea mai trista este ca situatia s-ar fi putut rezolva usor si repde, daca individul ar fi fost atentionat sa respecte niste limite: insa unii sunt fie prea lasi sa faca acest lucru, fie iau „productiile” boului drept mostre de inteligenta.
Cand vei citi mesajul acesta, adauga-i si simpatia (fata de tine) cu care l-am scris 😀 Si nu imi raspunde, please, caci nu vreau sa reiau un subiect care, in sine, nu duce nicaieri.
@ Isabel.A
Deci îl tai pe Goe de tot? Și așa mi-a mai vărsat o tonă de lături în cap pentru că nu i-am scos din moderare toate mizeriile.
PS: îmi pare rău pentru cearta avută. Dar și tu ești uneori cu capsa pusă, 🙂
“Trădarea de țară ne omoară!
Jandarmii au intervenit dis de dimineață la Pungești ca să reinstaureze ordinea. Ordinea lucrurilor a fost astfel impusă, plasând pe primul loc o companie americană și interesele sale economice. Libertatea propriilor cetățeni, mediul curat, apele ce întrețin un sistem agricol milenar rămân pe ultimele locuri. Noua ordine este acum clarificată pentru toți cetățenii: dacă ești companie americană, primești totul. Iar dacă oamenilor li se dă otravă, ar fi bine să nu se arate nemulțumiți de darul primit.
Sclavii moderni sunt politicienii de azi, cei pentru care ordinea începe să se clatine. Ei nu sunt obișnuiți cu oameni cărora nu le e frică, oameni ce au curajul să se ridice și să lupte, să organizeze o ripostă, poate chiar o revoluție. Sclavul nu știe cum să reacționeze la probleme de ordin moral, doar la cele de ordin financiar. Prin urmare, dacă în acel ordin al oamenilor cu bani cineva mainifestă un interes, acel interes devine ordin și poruncă pentru sclav. Și îl duce la îndeplinire fără să se gândească la consecințe de ordin non-material. Doar sclavii consideră a fi în ordine să bată niște oameni liberi, unii bătrâni, alții bolnavi, toți văzăndu-și viața amenințată și luând în mod legitim atitudine.
Adevărul greu de digerat pentru actuala clasă politică, ce stă la ordinul companiilor, este că oamenii de la Pungești sunt de fapt cei liberi, măcar ei sunt liberi să lupte. Și mulți alți oameni liberi sunt dispuși să li se alăture. Ordinea de zi se rescrie în fiecare dimineață, iar biletul la ordin încasat ieri de actuala clasă politică, într-o bună zi îi va priva de libertate. Sclavi ordinari precum Ponta sau Stroe nu au ce căuta în fruntea oamenilor liberi.”
Sapte ani de brambureala: Romania a platit UE dublu fata de cit a reusit sa absoarba
04 Decembrie 2013 – Romaniacurata.ro
Tările periferice cu administraţii slabe, care nu respectă principiile bunei guvernări nu sunt capabile să beneficieze de efectele pozitive ale integrării în UE, în schimb au parte de cele negative, cum ar fi migraţia creierelor consideră Alina Mungiu Pippidi. Mungiu Pippidi a evaluat în urmă cu o lună, după anunţul făcut de ministrul Fondurilor Europene Eugen Teodorovici privind corecţia de 1 miliard de euro, deficitul în relaţia cu Uniunea Europeană după integrare, în condiţiile în care contribuţia este net superioară cuantumului banilor europeni absorbiţi.
Citeşte aici analiza Alinei Mungiu Pippidi: Stirea anului. Degeaba am intrat in UE .
Cotidianul Gândul a publicat o analiză care confirmă deficitul prognozat de Mungiu Pippidi: România a contribut cu că 9 miliarde de euro la bugetul Uniunii începând cu 2007 şi a reusit să absoarbă doar 4,8 miliarde.
Unde pierdem:
1. Absorbţia fondurilor europene vs. contribuţie
Ziarul Gândul arată că: “România a reuşit să atragă în ultimii şapte ani fonduri europene în valoare de 4,8 miliarde de euro, mai exact 25% din suma totală alocată de UE pentru exerciţiul financiar 2007 – 2013, de 19,21 miliarde de euro. Valoarea totală a fondurilor europene alocate României, inclusiv cofinanţarea, s-a ridicat la 33,5 miliarde de euro.
Deşi suntem sub jumătate din ţinta pentru 2013, rata de absorbţie a crescut considerabil de la cele 5,5 procente de la finele lui 2011. Anul acesta, valoarea fondurilor structurale şi de coeziune rambursate în contul proiectelor derulate atât de către beneficiari din sectorul public, cât şi de către beneficiari din sectorul privat a ajuns la 2,6 miliarde de euro.
Din păcate, însă, în ciuda îmbunătăţirii puterii de cheltuire a banilor europeni, avem în continuare probleme, cea mai recentă fiind reprezentată de corecţiile de peste 1 miliard de euro anunţate recent de ministrul Teodorovici pentru deficienţele din sistem din perioada 2009-2011. Cât despre contribuţia României la bugetul UE, în 2013, aceasta a fost de circa 1,5 miliarde de euro, în total ea ridicându-se la circa 8,9 miliarde de euro din 2007 până în prezent”.
Citeşte aici analiza ziarului Gândul şi află care sunt ministerele cu cel mai bun, respectiv cel mai slab, grad de absorbţie: Ce au înţeles, în ultimii şapte ani, Guvernele României din AFACEREA UE: am dat 9 MILIARDE la bugetul Uniunii, am luat 4,8 MILIARDE.
2. Migraţia creierelor
Contrar opiniei generale că ţările de origine ar avea de câştigat din mobilitatea forţei de muncă în special prin remitenţe, un studiu publicat în Revista Română de Economie dovedeşte că, cel puţin în domeniul sănătăţii, migraţia cadrelor medicale este net dezavantajoasă pentru acestea.
Potrivit studiului LABOUR FORCE MOBILITY AND EMPLOYMENT CRISIS IN HEALTH CARE SECTOR IN ROMANIA (autori: Brînduşa TILEA, Valentina VASILE, Ioan TILEA) care poate fi citit aici Franţa a înregistrat o creştere considerabilă a specialiştilor proveniţI din România (1,160 în 2009), similar în Belgia (174 în 2007, 819 în 2008, 1,160 la 1 ianuarie 2009) , Germania (927 în 2008), Italia (555 în 2008-09)) şI U.K. cu 671 nou veniţI în perioada 2003-2008. În 2009, 73% dintre medicii proveniţi din noile state membre, înregistraţi de CNOM (Conseil National de l’Ordre des Médecins.), proveneau din România.
Studiul consideră că: “Migraţia medicilor şI personalului specializat, inclusiv asistente medicale, reprezintă un risc major pentru calitatea angajaţilor din sistemul de sănătate în ţările de origine. Migraţia profesioniştilor din sănătate este o problemă greu de administrat în statele cu sisteme de sănătate sărace aflate în proces de reformare”. ţările de origine, nu doar că vor suferi o deterioare a calităţii serviciilor cauzată de pierderea speciliştilor, dar nu au nici posibilitatea de a-şi recupera investiţia făcută în educarea acestora, 8000 de euro per student, potrivit aceluiaşi studiu.
3. Schimburile intracomunitare
Balanţa commercială România- UE28 rămâne de asemenea defavorabilă.
Potrivit ultimelor date statistice provenite de la INS valoarea schimburilor intracomunitare de bunuri (Intra UE28) în perioada 1.I.2013-30.IX.2013 a fost de 112241,8 milioane lei (25458,5 milioane euro) la expedieri şi de 136410,7 milioane lei (30940,6 milioane euro) la introduceri, reprezentând 69,8% din total exporturi şi 76,1% din total importuri.
@Porthos – Esti tu insuti o masina de creat sensuri, altele decat cele intentionate… din greseala. Vad ca n-ai primit niciun comentariu on topic ceea ce inseamna ca esti tu insuti completamente out of topic, adica ca off topic. In schimb a devenit „on topic” pe decablog extremistul Radu Humor. Normal ar fi sa iei unul dintre mesajele lui copy-past-uite aci si sa-l urci sus inlocuind textul inutil cu care ai facut tu deschiderea, intr-o maniera neinspirata, cea care te-asi consacrat. Judeca putin si primeste sfatul meu. Oricum nu-l folosesc.
Ai dreptate cu Radu Humor. Însă postările lui au măcar meritul de a spune ceva. Tu, pe de altă parte ești inutil și distructiv. Dacă continui așa nici măcar nu mă mai obosesc să-ți scot comentariile din spam.
Hm .. ceva despre testu PISA …
Am citit articolul ala din Gandul inclusiv textul test. Textul mi-a lasat o impresie ciudata – este scris cu cuvinte romanesti dar gandit in alta limba!!! Tradutore traditore da nici chiar asa!
La Hotvews unii care comentrau ziceau ceva de Americhia – cica acolo soclile nagajeaza un “coach” ptr orele de sport. C eo fi ala “coach” ? Cma pe aiciasi pagina o reclama cu niste camasi “100% cotton”. Ce o fi aia “cotton” ? E mai bun “cottonu” decat bumbacu?!
A da si din Gandul unu Victor Lisman, profesor de limba română la Colegiul „Sfântul Sava” den Bucale zice „ În plus, ar trebui să existe o preocupare mai mare pentru înţelegerea unui text. În primul rând, ar trebui schimbat modul în care sunt concepute manualele. Poate ar trebui să folosim mai mult manualele şi să renunţăm la expunerile magistrale care se practică acum în şcoală”
Ce dracu o fi aia expunere magistrală? Si cum naiba o expunere magistrală ar inlocui lectia de manual despre Luceafarul?! Si daca oricum profii nu se tin de manual la ce naiba sa schimbam modul în care sunt concepute manualele?!
Pricepiti ceva din ce zice profu asta?
Poate aici este buba … limba romana saraca de ea. Ca azi este greu de recunosicut atat cat a fots “implementata” cu “branduri”, “granturi” , “retail”, “coacch”, camnt totu “performeaza” si nu mai stiu ce!!
Daca dezonor teleptualimea vorbeste un amestec de tip piggin , daca presa (mai ales cea vorbita) te face sa te intrebi ce limba mai e asta sigur ca si profesorii in clasa .. Sa nu mai zic ca ar fi o cestie cu “expunerile alea magistrale” care inlocuiesc textul presupus a fi studiat (de fapt textul este doar un pretext. Adica sa aibe elevu ce cetii ca apois sa aiba despre ce vorbii. Ca prima datorie a “limbii” este sa il invete sa vrobeasca despre ce a citit ce a auzit. Am auzit ca odata un prof “al naibii” luni dimineata da pus o intreabre “ “cine nu a urmarit Dallas sambata?” Cum l-au urmarit toti a zis “extemporal . Subiect unic : Dallas!!” Nu a dat note .. insa a avut prilejul sa “terorizeze” juma din clasa … ceva cam “de fapt esti atat de tampit/a ca nu poti povesti nici un serial!” De f[at e de mirare cati indiviz maturi, cu pretentii nu su8nt in stare s apovesteasca um amarat de film… )
Problema nu este metodologia ca cum au fost alesi aia , ca de ce Sanhai si nu desertu Gobi ci ca limba romana devine o limba necunoscuta!!!
Ghita,
Victor Lisman zice si ceva care mie mi se pare corect:
” Problema la noi este la modul în care citesc elevii. Ştiu elevi care citesc toată cartea ca să înţeleagă acţinea, dar dacă îi întrebi anumite amănunte se încurcă la chestiuni de detalii, precum cele investigate la testele PISA”, spune Victor Lişman.
Exista tehnici care sa imbunatateasca capacitatea unei persoane de a citi un text si a sesiza/retine repede amanuntele. Nu stiu daca in Romania se practica, mie nu mi-a aratat nimeni, am vazut la fata mea de 10 ani cand se pune sa citeasca un pasaj, are 2-3 pixuri de culori diferite pregatite si incepe sa sublinieze si sa incercuiasca, sa scoata in evidenta tot felul de amanunte de cum incepe sa citeasca. Cand eram mic imi amintesc ca il vedeam pe tata ca citeste cu creionul in mana, fara sa mazgaleasca cartea, dar scria pe o foaie de-a lui toate personajele de cum apareau, relatiile dintre ele, cum se schimbau relatiile la fiecare pagina, etc. Era incredibil, ca citea la fel de repede ca mine care nu scriam nimic, dar dupa cateva ore de citit eu imi aminteam toata actiunea si aproape zero detalii (nume de persoane, locuri, relatii familiale, etc.), el isi amintea si actiunea si detaliile.
Ma gandesc ca tata le-a invatat undeva, la scoala probabil, nu l-am intrebat niciodata pentru ca examenele pe care le-am dat eu nu imi cereau sa fiu capabil sa citesc repede un text si sa retin amanunte. Ce era apreciat mai degraba la romana pe vremea mea era sa poti sa faci paralele intre diversi scriitori, intre scriitor si societatea in care a trait, etc., ori legaturi dintr-astea sunt complet netestate in examenele PISA.
Radule
Acu p’a dreapta nici eu nu retin chiar toate amanuntele dintr-un roman, povestire. De ex nu o sa retin culoarea rochiei eroinei sau a cravetei asasinului . Insa date fiind micile mele damblalele mele e o sa tin minte ce pistol sau ce masina folosea … Astea sunt amanunte.
Insa dezonir profu ala incurca trebile : ala era un text din care trebuia sa se retina o informatie. Daca inteleg bine loazele aveau textul sub ochi. Cestie ce face ca dl profesor sa vorbeasca in dodii…
Eu sunt nascut in 52. Prin 86 am fost socat de idiotia numita “comnetaruu obligatoriu”
Nu stiu in ce ani ai facut liceul.. Si in timpu meu se cereau unele cestrii INSA prima era sa citesti si opera (haui pe bune mai te descurcai cu o prefata , chiar si un afurisit de critic. Ce naiba mai doream sa citesc si latrceva decat literatura din programa) . Insa ar fi bine daca mai multi ar fi reusit sa faca ce zici tu ca se cerea la ora de literatura. Macar cat s aisi aduca aminte ca analfabetu :Lumanaru angaja “din mila” un tanar doctor in filozofeala!!
Si fara sucar nici matale nu reusesti sa intelegi diferenta intre un roman (de ex Balzac este perfect lizbil in momnetu in care te hotarasti sa sari peste interminabilell descrieri despre draperii – culoarea,. Forma si cum au fost tesute urmate de interminabilele comnetarii despre covoare samd Oricum retin personajele (macar pe cele cheie) si relatiile dintre le si locurile*.) si un text care cuprinde informatii. Ca intr-un text care cuprinde informatii trebuie sa retii informatiile (in cazu de fata motivul “dansului” albinelor”) … pe cand dintr-un roman …
De fapt asta intereseaza PISA – capacitatea elevului de a intelege sarcinile de serviciu.
A da. Am incercat de 2 ori cestia cu sublinierea. Pe mine m-a incurcat si m-a incetinit. Am preferat citiri repetate si rapide (“nu gandi lasa subconstinetu sa lucreze”) si cea mai tare performanta a fost recitirea intr-o singura zi a cca 800 de pagini format “mare” a Dreptului Muncii. Ma rog 5 dar dat in avans …
*cel mai spurcat roman a fost unu “usor” , sf, cat palma si cca 200 pagini. Ma rog eu citeam repede.. Pe ala a trebuit sa il citesc de 3 ori!!! Un amic ceva mai meticulos numa de 2 ori. Ceva cu calatorie in timp. Adica aveai o actiune comntinua dpv al personajului principal .. insa nu se misca doar in spatiu ci si in timp.. Deci actiunea de la pag 87 se petrecea inainte sau dupa de la cea de la pag 86? Si daca dupa ,, cand dupa ? timp “normal” adica curs normal sau salt peste cateva sute de ani?! D’aia a trebuit recitit (nu numai de mine) ca sa se faca dubla ordonare . (ca mic amaunt – Corson isi cunoaste marea iubire la inceputul romanului. Ea il cunosate el nu .. Se intalnesc la mijlocul romanului insa acum el o cunostea pe ea dar nu si ea pe el) A da Seniorii Razboiului de Klein . Adevaratii maestri ai romanelor cu deplasare in timp te cam tin in ceata cu momentul prim insa Klein i-a depasit pe toti!!! (Aviz persoanelor “serioase” romanele astea sf – alea bune – au aceasta mica dificultate : momentul prim. Cand a fost prima data cand? Caci uneori actiunea pare circulara … insa un reecptor nu poate fi propriul sau emitator)
A da. Un altu zicea ca a facut “diagrama” ca sa poata orodna temporal actiunea…
Si inca o paranteza.. Mai trebe sa stii ceva si din domeniul in care aucti o informatie. Daca citesc ceva scris de unu de formatie marxista (macar la baza) stiu ce sa caut .. De exemplu m-amj uita una ora pe raporcu lu Tismaneanu si am gasit cam multe „soparle”. Da a nu se uita :Volodea la baza scoala marxista plus tat-su .. asa ca am stiut ce sa caut!!! Si stiind ce am stiut si unde.
Discutia aceasta referitoare la sensuri si cunoastrere mi-a amintit de un interviu cu Florin Munteanu in Almanahul Anticipatia, in care spunea ca titulatura ce i se potriveste cel mai bine este cea de „nexialist” (inspirata de o poveste SF a lui A.E. van Vogt). Nexialismul s-ar defini ca „Stiinta asocierii intr-o maniera ordonata a cunostintelor dintr-un domeniu al cunoasterii, cu cele ale celorlalte domenii”, „o abilitate educata de a identifica problema, de a asocia solutii existente in domenii diferite, posibil utile pt intelegerea unei situatii si uneori pentru a crea solutii noi”. Citind despre competentele asociate acestui concept, mi-am dat seama ca reprezinta calitatea pe care am admirat-o poate cel mai mult la unii oameni. Cred ca educatia ar trebui in primul rand sa iti dezvolte aceasta abilitate. Este evident ca inteligenta nativa este factorul principal care o determina, dar sper sa existe speranta si pentru astia ca mine 🙂
Stiu un bacalaureat (Bac. International) care verifica ceva asemanator:
http://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_knowledge_%28IB_course%29
Scolile care ofera Bac. International presupun ca produc si o educatie care sa dezvolte abilitatea de care vorbesti tu. Pe siteul Organizatiei Bac. International apar si 4 astfel de scoli in Romania:
http://www.ibo.org/country/RO/
Daca le cunoaste cineva ar fi interesant de stiut daca e ceva de capul lor sau doar numele.
TOK este un curs folositor in sensul in care schimba mentalitatea si abordarea elevilor vizavi de cunoastere. Poate fi un inceput in dezvoltarea acestei abilitati, dar doar atat. Dupa mine, toate materiile ar trebui sa inglobeze aceasta teorie. In plus, ai vazut care este modalitatea de examinare? Un eseu 🙂
Despre cele patru scoli nu stiu mare lucru, decat din auzite. M-am interesat de scoli private pentru fiica mea, iar despre American School nu am auzit de bine. Dar nu stiu pe nimeni care sa aiba copilul la una din cele 4 scoli, ar fi foarte bine daca cineva care are copilul inscris ne-ar spune o parere avizata.
Dar iti dai seama de cata informatie trebuie sa dispui ?!
@ Anansie
Îl cunoști pe Florin Munteanu? E un tip interesant, dar și teribil de neconformist. Mie mi l-a prezentat un amic bancher după o discuție legată de abilitățile cognitive ale mașinilor.
Apropo de nexialism, mă tot gândesc la ce ar ieși dintr-o combinație între abilitățile de „învățare” ale mașinilor neurale și Wikipedia. O să reiau tema într-un articol separat.
Nu il cunosc, doar am citit despre el. Nonconformist nu este neaparat un lucru rau…
Cred ca ar trebui sa incepi cu un articol despre masini neurale. Nu stiu de ce nu ai facut-o pana acum 🙂 Eu il astept.
@ Anansie
Nu l-am scris pentru că mi s-a părut că e prea complicat pentru un blog și oricum nu interesează prea multă lume. Însă dacă ești tu interesată îl scriu.
@ Dl. Goe
Mulțumesc pentru corectură. Ai putea să-i ții locul iepurelui, dacă înveți să vorbești civilizat. Dacă nu, nu.
Goe, te bagi, ori te bag ?! 😉 ?!
Isabel,
Dar eu vreau sa-ti raspund ca sa ma laud cu ce am „descoperit” recent:
Un film super, n-am crezut ca Antonio Banderas e capabil de asa ceva: Benito. Despre viata lui Mussolini inainte de a izbucni primul razboi mondial
Un CD super: Simfonia a IX-a a lui Beethoven (mare noutate !!) dirijata de Ferenc Fricsay (noutatea-pentru mine e dirijorul, imi place ungurul la nebunie, e de nota zece, zic eu care nu-s in stare sa scot o nota cum trebuie nici daca mi-o tipi in ureche, si tot imi dau seama cand o melodie este interpretata bine).
Pentru Simfonia a IX, incearca si varianta cu Arturo Toscanini, cel mai mare dirijor al tuturor timpurilor, in opinia mea (geniu muzical, dublat de un temperament vulcanic, care il facea si cel mai potrivit sa dirijeze Wagner)
M-ai facut curioasa si am cautat filmul cu Bnaderas, de fapt este o serie televizata, biopic (italienii sunt foarte buni la asta), „Il giovane Mussolini”-caut sa il downloadez acuma, pe siteurile torente franceze pe care umblu eu nu am gasit-o ina, dar o sa o gasesc 😀 Dar Banderas este un actor cu mare potential si inainte de cariera la Hollywood a avut niste roluri superbe in filmele lui Almodovar (care l-a si descoperit; cel mai memorabil rol ste in „Ata me”-Leaga-ma, despre cum rapeste el o actrita porno care i-a inflamat imaginatia si o sechestreaza :D).
Si mai are un rol memorabil in „Imagining Argentina”, un film superb, foarte under-rated, despre viata unui cuplu in timpul dicaturii militare din Argentina.
@ Radu
Din păcate nu am cu mine decât IPad-ul și e destul de dificil să postez un articol nou din browser-ul imperfect al IPad-ului. Eu zic să lasăm discuția să curgă aici.
A .. ca zicea Victor de nexiialism (termen luat de la A. E. van Vogt. Un scriitor mai dergraba mediocru dar prolific . A da, Medfiocu nu e chgiar asa de rau – mai sunt submediocrii, aia cam prtsi, aia prtsi de-a binerla, CTPopescu da cota abisala a fots atinsa de Gramescu)
Toate d efpat se leaga . Niveleul invatamnamtului – in scadere catre mizerabil- . degradarea ecvonomico-sociala a Romaniei si ideile „mainstream” de pe aici.
In 1990 „noi am dorit” Jos comunismu! Si am considerat ca comunismu inseamna tehnologie, industrie , progres (astea nu erau neparat meritele „comunismului” . Doar „sincronizare” .)
Asa c ama lpurces la demolarea industriei (care totusi reusea sa produca platforme de foraj maritim) sa lunagam oamenii dela oras la coada dnei Vacs samd.; Intr-o astfel de societate care tiunde sa devina argara .. invatamantul nu are rost. Mai bine ii investi sa se roage si tehnologia postului….
@ Ghiță Bizonu’
Anansie a adus în discuție nexialismul, eu doar am reluat ideea.
În 1990 am dorit în primul rând libertate. Mai ales libertatea de a intra într-un magazin în care să poti cumpăra ceva ceva cu banii tăi. Prețul psedo-tehnologizării de care vorbești tu erau cozile absurde la ulei, zahăr, hârtie igienică. Ce uriașă și tembelă risipă de resurse.
Asta ca să nu spun că majoritatea tehnologiilor erau furate. Eu îmi amintesc de HC-85, copiat integral după Sinclair Spectrum, inclusiv mesajul de copyright!
Alternativa (ideile mainstream de care ziceai tu) sunt piața liberă și taxele reduse. Uite ce rezultate a produs eliminarea impozitului pe venit la IT-ști
Mde … tu ai reluat ideea fara sa pricepi nimic din ea … si ca sa fie clar ca nu ai intels zici In 1990 am dorit în primul rând libertate. Mai ales libertatea de a intra într-un magazin în care să poti cumpăra ceva ceva cu banii tăi. Asta nu e libertate ci nivel de trai.
Si da in dec 1989 a iesit ce a iesit fiindca ne doream in primul rand un alt nivel de trai : adica unt, caldura in casa, mai mult de 2 ore progam la tembelizor (fara telejurNicu) samd. Se mai dorea si libertate si democratie.
Insa au aparut unii –d’alde Paler , Mungiu, samd fostii propagandisti ai PCR de fapt – care cu “liberatea” si “morala” in gura au inceput sa zica ca nu trebuie sa cerem unt si caldura ci “dreptate”. Dreptate si morala care dupa cum vedem se concretizeaza azi in cele 10 milioane euro platite ca “despagubiri” lu’ ala Radu Pricop (baiat cu “merite”). Da sa nu ne sucaim cateva luni in urma si un netot de-al lu’ Jiji el Ciobandante s-a invratati cu o despagubire ptr ce nu a avut nimni din familia sa.
Cu exodul a mii de medici si asistenti medicali.
Cu exodul a milioane de cetateni ai acesti tari.
Asta ca unii sa aibe “liberatatea” de a se da in masini de lux, a juca table la Monte Carlo , samd .
Libertate care se plateste cu saracirea altora. Si care pna ala urma va duce fie la o resuscitare a “comunismului” sau mai sigir la avantul unor miscari “social-fasciste”. Eru as paria pe fascism.
A da si nu va mai sucariti pe Radu fara Humor cu obsesiile sale legionaroide – el asa a invata ca asta e “libertatea adevarata” :Garda si Capitanul!!! E liberatea ce dracu!!! SI Adolf a fots anticomunist nu?!
Si Sa stii ca mai tin minte cozile.. fata de tine mai stiu si ca inainte de 82 ulesiu si zaharul erau sufuiciente.
Insa ce nu poti gandi este ca tu esti unul dintre produsele pseudo-tehnologizrii .. tu si firma ta si … atatia altii. Da de unde nu e nu ai ce cere.. de ex cretrinu de care zici ca a copiat mot a mot si mesajul de copyright! Insa am niste dubii ca copia hard a HC ului era chiar fidela a originalului Sinclair Spectrum. Nu de lata dar folosea late micoprocesoare care uneori aveau alte instrictiuni sau nu le aveau . Asa ca trebuiau s afie “emulate” soft.
Insa cu ocazia asta descopar ca stii mai putin decat mine (care nu sunt specialist in calculatoare.. insa am lucrat in ITC si ma mai auzit unele cestii pe locul de fumat si sedinte). Si in domeniu stiu destule – am “dezasamblat” kilometrii de banda si mam obtinut tot atata lungime de texte sursa a porogrameleor de test ale lui #### (nu zic cine desi aia stiau prea bine cum era cu “compatibilele” noastre) si am fost doar 2 itcisti pe care Tonceanu ii “suporta” in sectia “sa” (el nu avea oameni care sa se ocupe de programele de test. Prin 88 la EREN sa ii apuce pe cativa cercetatrori stiintifici sughitu’ vanzand cum Tonceanau a dat , incantat, mana cu mine. Normal ca era incantat ca i-am zis ca a 3a zi ii predau banda cu teste “traduse”.) Ca trebe s ava zic ca poectantii hard de la ITC si Tonceanu (sef proectnati hard la FCE) “colaborau armonios” cu coate in ficati si dat la gioale …
Insa cum am mai avut placerera sa iti zic fara ei (colegii mei proiectanti, oamenii lu Tionceanu samd) nu eratin voi astia “desptepti” de azi . Fara scoala ridicata atunci nu ai avea tu progamatori …
In rest sunt tare curios cum ai arata tu la un test PISA. Cred ca prost de tot. Pau sa iti explic : erra basilut normal sa faci ceva – de ex scutiri de taxe- ptr programatori. In intervalul 1997-2001 o treime dintre colegii mei de birou (adica aceiasi camera) au plecat in Canada. Altii se gandeau. Ce dracu pierderam tot.. Ins anu vaz nici o scofala sa dau aceleasi favoruri si ziaristilor, alora de la personal (chiar daca isi zic Human Resousrces) samd. Daca nu le place (ziaristilor, hartzogarilor de la personal) nu au decat sa emigreze. Naspa ca fata de programatori astia nu sunt cautati .. (marturisesc ca in Zodia Tzapului (d)Em(/b)il m-am interesat si eu de Canada. Din pacate aveau o limita de varsta de 46 de ani si eu faceam 47)
Deci tu esti exact ca ala de la testu ptr pisica : de ce danseaza albinele? Ca le sileste Ilici!!! Odata scosi din tiparu propagandei politice …
@ Ghiță Bizonu’
Amesteci simpatic lucrurile. Din păcate asta dăunează clarității ideilor. De exemplu plecarea medicilor este exact rezultatul monopolului absurd al statului în domeniul asigurărilor de sănătate.
Pentru că societatea are la fel de mare nevoie de medici ca si de programamtori. Poate chiar mai mare. Din păcate cererea crescută nu se reflectă automat în salarii mai mari pentru medici din cauza monopolului de stat de care vorbeam. E suficient să se scoată din obligativitatea cotizării la CNAS și liberalizarea pieței și lucrurile se reglează singure în câțiva ani.
Mde … tu ai reluat ideea fara sa pricepi nimic din ea … si ca sa fie clar ca nu ai intels zici In 1990 am dorit în primul rând libertate. Mai ales libertatea de a intra într-un magazin în care să poti cumpăra ceva ceva cu banii tăi. Asta nu e libertate ci nivel de trai.
Si da in dec 1989 a iesit ce a iesit fiindca ne doream in primul rand un alt nivel de trai : adica unt, caldura in casa, mai mult de 2 ore progam la tembelizor (fara telejurNicu) samd. Se mai dorea si libertate si democratie.
Insa au aparut unii –d’alde Paler , Mungiu, samd fostii propagandisti ai PCR de fapt – care cu “liberatea” si “morala” in gura au inceput sa zica ca nu trebuie sa cerem unt si caldura ci “dreptate”. Dreptate si morala care dupa cum vedem se concretizeaza azi in cele 10 milioane euro platite ca “despagubiri” lu’ ala Radu Pricop (baiat cu “merite”). Da sa nu ne sucaim cateva luni in urma si un netot de-al lu’ Jiji el Ciobandante s-a invratati cu o despagubire ptr ce nu a avut nimni din familia sa.
Cu exodul a mii de medici si asistenti medicali.
Cu exodul a milioane de cetateni ai acesti tari.
Asta ca unii sa aibe “liberatatea” de a se da in masini de lux, a juca table la Monte Carlo , samd .
Libertate care se plateste cu saracirea altora. Si care pna ala urma va duce fie la o resuscitare a “comunismului” sau mai sigir la avantul unor miscari “social-fasciste”. Eru as paria pe fascism.
A da si nu va mai sucariti pe Radu fara Humor cu obsesiile sale legionaroide – el asa a invata ca asta e “libertatea adevarata” :Garda si Capitanul!!! E liberatea ce dracu!!! SI Adolf a fots anticomunist nu?!
Si Sa stii ca mai tin minte cozile.. fata de tine mai stiu si ca inainte de 82 ulesiu si zaharul erau sufuiciente.
Insa ce nu poti gandi este ca tu esti unul dintre produsele pseudo-tehnologizrii .. tu si firma ta si … atatia altii. Da de unde nu e nu ai ce cere.. de ex cretrinu de care zici ca a copiat mot a mot si mesajul de copyright! Insa am niste dubii ca copia hard a HC ului era chiar fidela a originalului Sinclair Spectrum. Nu de lata dar folosea late micoprocesoare care uneori aveau alte instrictiuni sau nu le aveau . Asa ca trebuiau s afie “emulate” soft.
Insa cu ocazia asta descopar ca stii mai putin decat mine (care nu sunt specialist in calculatoare.. insa am lucrat in ITC si ma mai auzit unele cestii pe locul de fumat si sedinte). Si in domeniu stiu destule – am “dezasamblat” kilometrii de banda si mam obtinut tot atata lungime de texte sursa a porogrameleor de test ale lui #### (nu zic cine desi aia stiau prea bine cum era cu “compatibilele” noastre) si am fost doar 2 itcisti pe care Tonceanu ii “suporta” in sectia “sa” (el nu avea oameni care sa se ocupe de programele de test. Prin 88 la EREN sa ii apuce pe cativa cercetatrori stiintifici sughitu’ vanzand cum Tonceanau a dat , incantat, mana cu mine. Normal ca era incantat ca i-am zis ca a 3a zi ii predau banda cu teste “traduse”.) Ca trebe s ava zic ca poectantii hard de la ITC si Tonceanu (sef proectnati hard la FCE) “colaborau armonios” cu coate in ficati si dat la gioale …
Insa cum am mai avut placerera sa iti zic fara ei (colegii mei proiectanti, oamenii lu Tionceanu samd) nu eratin voi astia “desptepti” de azi . Fara scoala ridicata atunci nu ai avea tu progamatori …
In rest sunt tare curios cum ai arata tu la un test PISA. Cred ca prost de tot. Pau sa iti explic : erra basilut normal sa faci ceva – de ex scutiri de taxe- ptr programatori. In intervalul 1997-2001 o treime dintre colegii mei de birou (adica aceiasi camera) au plecat in Canada. Altii se gandeau. Ce dracu pierderam tot.. Ins anu vaz nici o scofala sa dau aceleasi favoruri si ziaristilor, alora de la personal (chiar daca isi zic Human Resousrces) samd. Daca nu le place (ziaristilor, hartzogarilor de la personal) nu au decat sa emigreze. Naspa ca fata de programatori astia nu sunt cautati .. (marturisesc ca in Zodia Tzapului (d)Em(/b)il m-am interesat si eu de Canada. Din pacate aveau o limita de varsta de 46 de ani si eu faceam 47)
Deci tu esti exact ca ala de la testu ptr pisica : de ce danseaza albinele? Ca le sileste Ilici!!! Odata scosi din tiparu propagandei politice …
A da .. “Piata cere”. Da ma rog ce cere “Piata”? Cica cere salarii mizere ( ca in China sau India) , asigurari sociale nule sau asa ceva, impozite canci ca sa faca beneficii mari.
Insa daca ne uitam mai cu atentie .. vedem ca in gnl investiile se indrrepata spre tarile unde venitul mediu este MARE, impzotele sunt babane, asigurari sociale mari samd.
Deci este “Piata” dementa sau unii stau cam prost cu observatia empirica?!
In primul rand sa observam ca situatia Chinei este una cu totul si cu totuk speciala. China sufera de vreo 1000 de ani de suprapopulare. Ca atare aici venitul mediu este chiar mic spre micro. Nu este inventia “comunismului” este urmarea necesara a suprapopularii – oamenii trebuie sa se multumeasca cu putin .. laternatiova fiind , scuzati , canibanlismul. Ma rog nu il practica insa sute de nai au practicat pruncuciderea (nu prea se zice ca nu da frumos. Insa este real) … In anii 80 batranu Deng a zis ca pe el il intereseaza o pisica “productiva” nu uan colorata corect ideologic. Asa ca a deschis China catre investitii garnatand o mana de lucru ieftina, supusa, harnica si obinuita sa produca lucruri complicate (numite in gnl “chinezarii”) . Insa a pus si conditii : in domeniile inalt tehnologice ca bere, tigari si curpapir ne descurcam!!!
In acelasi timp a creat 2 zone “dedicate” investitiilor straine caroa le-a pus la dipozitie terenuri gata pregatite (drumuri, retele de apa si lectricitate) , un port modernizat si .. fiimndcva telefonia RPC era “cam deficitara” au mai cumparat 2 canale la un staleit de telecomumicatii (ca din sediul din Zona Speciala sa se poa da imediat telefon la NY, Boston, Londra. Eventual si la Beijing :”domnule tovaras ministru muncitorii nostri fac greva!!” ) A nu se uita ca au fost puse la dispozitie “conditiile”
Acum mai urmeaza ceva care nu se zice si la care nimeni nu gandeste. Investiitle din China erau adresate in special Pietei americane. Ca puterea de cumparare era in SUA nu in China …
Bun .. acu sa ma intorc la cetsia aparent bizara ca investiile mari merg in state cu lefuri mari, impozite mari samd. O fi Piata tembela ?
Nu . Nu este “Piata” tembela ci doar cei care tipa ca “Piata cere”. Investiile merg in tarile dezvoltate fiindca .. ei bine aici este “Piata” adica cerere solvabila. Lefurile mari inseamna ca tot tontu’ are putere de cumparare.. mai mare decat un medic din Romania! Impozitele mari inseamna ca aici se creaza “conditii” pentru investitoru capitalist : adica retele de autostrazi, retele de drumuri bune , retele ferovioare pe care si marfarele merg mai iute ca acceleratele romanesti. Mai insemana si asigurari sociale de calitate. Adica ppiata de desfacere pentru medicamente, consumabile , samd. In mod normal –mcara in unele state – inseamna si un invatamnt de claitate aceptabila – adica care oferea un absolvent utilizabil in economie . Mai insemana si pensionari “fericiti” adica care au bani si ptr medicamente, masina, excursii .. adica cerere pe Piata.
Acum sa comparam cu situatia din Romania. O mare parte a populatiei traieste in marginea sau in fara pietei. “Piata” romaneasca la nivel valoric este una mica. Asta face ca unele investitii sa fie cel putin riscante (fiindca nu poti sa vinzi si pe plan local. A de revedea cazul falimentului uzinei Tractorul. Care ca sa supravietuiadsca trebuia sa vanda 30.000 de tratcoar pe an. 20.000 le vindea in Egipt, Turcia, Grecia, Siria. In Romania nu putea vinde 10.000.) Iar “condutiile” ? “Condtiile” sunt cel putin dubioase. Fara autostrazi (!) care sa lege interiorul tarii de alte tari, cu infrastructura feroviara depasita chiar daca produci marfa ptr export ai unele dificultai sa transporti marfa catre Piata.
Iar infrastructura asta cam lipsa ar rvea nevoie de investitii mari. Cine sa le faca? Sa nu mai zic ca o clasa politica coruota este dublata de o societate “civila” inepta si ambele fac virtute din imbogatirea personala din bugetu’ lu’ Statu’. Adica speranta unor investitii in infrastructura este redusa …
Ca sa nu mai zic tampoenia generalizata care acrediteaza ideea stupoida ca autostrazile s-ar constui ptr ca unii sa se dea iute cu masinile lor.. Ntz, Autostraziloe se fac ca sa aiba pe unde circula TIR urile grele care cara marfa ptr Piata!!
În mare sunt de acord cu tine în ceea ce privește utilitatea infrastructurii. Sunt totuși sceptic că ea nu ar putea fi dezvoltată și de către companii private. Însă nu aș vrea să deviez discuția.
Nu pot fi însă de acord cu ideea că piața trebuie controlată de cineva. E adevărat că pot apărea bule speculative. Dar se curăță singure, iar tâmpiții care s-au grăbit să speculeze se prăjesc.
Ce nu se poate curăța ușor este supra-îndatorarea statelor și falimentul asigurărilor publice de pensii și sănătate.
Si cine va opreste pe voi mari capitalisti ai Romaniei sa puneti mana de la amna sa faceti o asociatie care sa cumpere ternurtiler necesare si apoi pe trenjurile voastre sa trageti o autostrada in diagonala care se serveasca ci portu Constanta, si tirurile din balcani si sa asiguire si faciliati [pnetru investitiri straini?! Si ca find a voastra atu putea zice linistiti „bre ! Taxa pe tona atat! ” Sa nu mai zic de colateralele colaterale – adica staii de benzina (ale voastre!) care sa aiba magazine ale voastre) care sa vanda si eugenii si tigari si alte asemenea (nu si alcool „baieti per autostrada MEA nu vreau betivi!!!” ) si ceva noteluri (ale voastre) . Ca mede daca eru as face asa ceva nu as cumpara o curea dfe numa 100 metri latime si de vrero 800 sa imi asigur colateralele colaterale – de ex. veti sa va cupati cu autsiorada mea? De acord. Metru patrata costa atata (nu mult doar cu un profit decent) si „nici o statie de benzina sau asa ceva la mai putin de 2 km de autostrada MEA!!!”)
PLus altele .. draga Mercedes am un teren numa bun ptr tine. Nu ulk dau scump insa discutam despre marimea productiei tale. Adica vreau multe TIRuri care sa iti transporte marfa!!!”
In rst unde ma scirs eu ca pitata trebe controlata?! Ce ma zis eu despre testu lu Pisi ? Ca daca nu puteti da vina pe Ilici, pe comunism .. Chiar tu zici E adevărat că pot apărea bule speculative. Dar se curăță singure, iar tâmpiții care s-au grăbit să speculeze se prăjesc. Insa sunt unii care ii prajesc pe altii. Ei bine ala care porajeste pe altiui controleaza si piata si prajeala.
@ Ghiță Bizonu’
Pe mine astfel de investiții mă depășesc. Nu am nici banii și nici nu mă pricep. Însă uită-te la Teszari, care pe banii lui a bătut operatorul tradițional (Romtelecom). În restul Europei (inclusiv în Germania și Polonia) așa ceva e de domeniul SF. Efectele dereglementării.
În Polonia, operatorul tradițional continuă să se lupte cu reglementatorul pentru cai verzi pe pereți, așa că investiția in fibră optică nu o face nimeni. Din punctul acesta de vedere sunt unde eram noi acum 8-10 ani.
Cabliștii s-au mișcat mai vioi, însă s-a pierdut timp inutil din cauza luptei pentru bucla locală (din cupru).
Apropo de „piață controlată” mie mi se pare un basm spus de reglementatori. Poți să-mi dai vreun exemplu? Chiar și povestea cu Standard Oil e o tâmpenie. Asta ca să nu mai zic de „monopolurile” recente: Microsoft, Google, etc. Piața își rezolvă singură problemele, nu e nevoie de birocrați tâmpiți care să încurce pe toată lumea.
Raspuns tipi : uita-te la ala eu vorbesc doar „principial”.
La testul cu pisica insa picati .. de ce danseaza albinele? Cu textul sub nas ii dati cu castravetele.
Cam asta este nivelul capitalistului roman : el nu construieste el demoleaza ce au facut altii. El nu lasa mostenire o firma el o vinde (tu chiar plangeai pe ala de la Flanco ca nu a vandut la timp. Dupa parerea mea neavenita daca are un copil nu ar trebui sa vanda. Ca peste 127 de ani sa fie pomenit ca Fondatoru’ )
Așa e Ghiță, capitalistul român, lăsând la o parte că e un specimen rar, pe deasupra mai e și prost și incompetent. De asta ar trebui creat post de Bizon, care să-l învețe pe idiot cum să-și conducă firma și ce să facă cu ea.
@ Ghiță Bizonul
Mare ghinion a avut Steve Jobs că nu te-a cunoscut când trebuia. Sigur ar fi evitat să fie dat afară din propria firmă.
Ca sa mai inmuiem tensiunea … ce ziceti de intentia Guvernului de a pune taxa recurenta pe domeniile .RO ?
Au calculat ei ca la 10 EUR pe an ar putea incasa 7 milioane de EUR. In afara de faptul ca s-ar incalca commitmentul de one-time-fee existenta la momentul inregistrarii domeniului (ma astept la procese), se demonstreaza ca oamenii nu prea stiu matematica. De fapt, se vede cu ochiul liber prin politica de taxe si impozite, iar lucrul asta e valabil nu numai pentru guvernul actual.
In Romania s-au inregistrat in medie 35.000 de domenii pe an (foarte putine in anii de inceput), rata actuala anuala fiind de peste 50.000 de inregistrari. Multe apartin persoanelor fizice despre care am mari dubii ca s-ar mai incumeta sa inregistreze sau sa pastreze daca ar trebui sa achite o taxa anuala. Numarul domeniilor protejate ar scadea probabil la jumatate, deci suma incasata estimata de 7.000.000 EUR ar fi in mod real numai 3.500.000.
La un pret de ~40 EUR pe inregistrarea one-time, in conditiile taxei recurente o scadere a solicitarilor pentru domenii noi la jumatate ar reduce incasarile cu inca 1 milion pe an. Asadar suma suplimentara incasata prin hotararea de Guvern n-ar depasi 2.5 milioane EUR. Din banii astia circa 20% vor fi cheltuieli cu logistica si incasarea taxei. M-ar mira sa nu trebuiasca sa se angajeze si vreo 50 de persoane sa gestioneze problema. Si astia o sa coste cel putin 2 milioane pe an cu birouri si consumabile, basca spagi si alte chestii.
ZERO lei incasati la buget din taxa de domeniu. Nici macar justificarea ca banii se vor folosi pentru imbunatatirea gestiunii bazei de date ROTLD. Aia le-o tin eu pe un server din birou si oricum operatorii mari o cache-uiesc prin DNS, gratis, in interesul unui acces rapid la site-uri.
Arată că sunt exact cum ne așteptam. Niște tâmpiți. Chiar sunt curios cine a avut ideea genială.
Chiar mă gândesc să schimb domeniul .ro într-un domeniu .eu sau .net sau .com. 🙂
Se zice ca initiativa a venit din partea MCSI …
Daca erau baieti destepti era mai bine sa lase libera tranzactionarea si colectau un procent din pretul vanzarii.
Pe de o parte era incurajata piata iar inregistrarile fiind stimulate colectau mai mult, de cealalta parte taxau corect colectionarii de domenii.
Cred ca ar trebui o prevedere in Constitutie care sa interzica introducerea de taxe pentru care la scara nationala nu se incaseaza mai mult de 10 milioane EUR. Asa erau obligati sa puna taxa de 100 de EUR anuala, terminam cu domeniile .RO definitiv si stiam de ce luam .COM sau .EU 🙂
România sub ocupaţie :
Internă şi externă
Am fost duminica asta la Pungesti. Împreună cu prieteni, fiecare aducând alţi oameni. Au fost Erwin Albu şi Willy Schuster. Ba chiar şi…Harry Tavitian. Mărunţel şi uimit, cu un tricolor prins pe piept. Trebuie mers şi văzut ce e acolo, ca să crezi răul din acel loc şi să înţelegi: sărăcia de la marginea vieţii, tupeul americanilor şi urâţenia jandarmilor români. Tabloul Pungeştilor şi al pungeştenilor induce dispreţ oricărui ocupant bogat: nişte viitoare victime colaterale. Deşi hotărăţi, săracii nu contează. Sunt chiar inestetici, faţă de un oarecare impecabil Tom Holst, unealta CEO al Chevron, pălăvrăgind sfidător la TVR ( la ce mutră are, nu mă aşteptam la altceva, dar las psihanaliza “terminatorului” pe altcandva …). Scenariul bombardamentele din Irak se repetă în România, de data asta “paşnic”. Acolo petrolul, aici gazele de şist. Că apele vor fi otrăvite, nu contează. Vor fi doar nişte cadavre colaterale, asasinate lent cu apele Chevronului: de la oameni la bursuci, de la vitele din grajduri la peşti şi fluturi. Viaţa nu contează, dacă se scot bani din moarte.
Jandarmii: mercenari plătiţi de dumneavoastră
Jandarmii s-au purtat ca nişte mercenari plătiţi de americanii de la Chevron. Au arestat pe cei care vorbeau mulţimii, pentru că vorbeau şi, vag, o conduceau; deşi aceştia strigau mereu “Fără violenţă!” I-au arestat pe Willy Schuster, pe Erwin Albu şi pe alţii. Au bruscat femei, fete, amarnic. Nişte găligani fricoşi, cu siguranţă buni numai la aşa ceva; altfel ar fi avut o meserie onorabilă. Torţionarii bătrâni pot deci fi liniştiţi: generaţia tânără îşi face mâna la Pungeşti. Schuster si Albu se rugau în genunchi la troiţa de lângă drum. De câteva ori jandarmii au încercat să îi ridice. I-am fotografiat de fiecare dată, de aproape, şi au renunţat vremelnic. Aşa ceva poate provoca mulţimea… La câteva minute după ce am plecat, pe când în plin câmp un cordon de jandarmi mă oprise şi mă legitima, am primit telefon: cei doi fuseseră arestaţi şi băgaţi în dube. Brutalitate banală. Zel de cozi de topor româneşti. Da!: ţorţionarii au urmaşi…E o chestiune de timp. De ei trebuie să ne ocupăm, nu să “omorâm câinii şi pe Vişinescu”.
Distrugeţi mijloacele distrugerii!
Oamenii din sat au dărâmat numai gardul incintei Chevron , însă nu s-au atins de muncitorii de acolo, de jandarmi, de cei câtiva paznici şi nici de maşini. Păcat că nu au stricat maşinile! Oricum, este totuşi un bun început, căci Edward Abbey – un american de bună calitate, romancier, eseist, activist de mediu – scria: “ Un adevărat patriot trebuie să îşi apere ţara şi împotriva propriului guvern”. În acest caz, guvernul Ponta, umil cu plutocraţii de la Chevron. În romanul său The Monkey Wrench Gang (Banda cheii franceze), Ed Abbey face pe bună dreptate apologia sabotajului “pro natura”, trebuind a fi făcut de fiecare om sau grup responsabil. Cheia franceză, unealta simbol al romanului, cea cu care se pot distruge mijloacele distrugerii (numai cele tehnice) a devenit, ca termen, sinonimă cu sabotajul. Fără să îl fi citit pe Abbey, pungeşteniii au descoperit însă acelaşi urgent adevăr.
Culmea prostiei lui Pristanda
Pristanda e mic copil, în şmecheria lui faţă de jandarmii de azi. La un ordin, jandarmii de la Pungeşti însă, ca şi când ar fi fost de la o firmă privată, cumpăraţi pentru pază, au intrat în încinta străinilor şi au susţinut gardul. Cei de la firma SSG – plătită de americani pentru asta! – zăceau nemişcaţi şi se uitau la prostănacii plătiţi de noi, din bugetul ţarii… Romania e sub ocupaţie. Una internă, mai înainte de toate.
O sugestie pentru ministrul Duşa
Coordonatorul acţiunilor mercenarilor de stat de la Pungeşti, colonelul dr. (!) Ovidiu Vasilică, prim adjunctul Inspectoratului General şi şeful Statului Major al Jandarmeriei Române, cel care mereu vorbea microfonului din guler, – în vreme ce tâlharii trânteau la pământ femeile şi îl sfidau pe Iisus – pentru zelul dovedit, merită avansat. Sau destituit. E o simplă chestiune de onoare! (va urma).
Nicolae R. Dărămuş
P.S. Trebuie terminat odată cu fraţia închipuită dintre jandarmi şi popor. Mulţi dintre aceştia sunt foşti mercenari, “indivizi fără mamă fără tată”, întorşi din teatrele de război ale lumii, angajaţi – în lipsa vreunei calificări paşnice – în Jandarmeria Română. O adevărată pepinieră de indivizi ai represiunii şi torţionari.
http://gandeste.org/general/romania-sub-ocupatie-interna-si-externa-i/35762
@ Radu Humor
Te rog oprește-te cu copy-paste-urile interminabile pe teme off-topic. Mulțumesc!
@ Radu Humor
M-am tot întrebat cine este Willy Schuster, liderul „rezistenței” de la Pungești și cum de n-am mai auzit de el până acum, din moment ce pare o a fi o mare personalitate.
Am aflat de aici: http://romanian.ruvr.ru/2013_11_22/Interviu-cu-Willy-Schuster-Povestea-reala-din-spatele-gazelor-de-Sist-2335/
Și o „analiză” făcută de același organ de presă al KGB: „Rolul Rusiei” în protestele de la Pungeşti.
Norocul nostru e că-s tâmpiți când scriu astfel de „analize”. Ghinionul este că mai sunt sunt suficient de mulți tâmpiți în România care să ia de bun tot ce spun rușii.
„În 2007, pe 1 ianuarie, când toată lumea din România nu vorbea decât despre cât de bine o să ne meargă în UE, eu şi soţia eram foarte trişti, am plâns de parcă ne murise mama. Nu ne-am bucurat deloc că România intrase în UE, pentru că ştiam ce ne aşteaptă. De fapt, nu noi am aderat la UE, ei ne-au înghiţit, e fals să zici aderarea României la UE, corect e înghiţirea României de către UE, cucerirea României de către UE. Acum şi-au dat seama şi românii că s-au bucurat degeaba atunci, că au fost nişte proşti când au primit aşa, cu braţele deschise, tot ce ne-a adus UE asta”, spune bărbatul. După care conchide, pe acelaşi ton: „De ce credeţi că nu intră în UE Elveţia sau Norvegia, v-aţi întrebat vreodată? Vă spun eu: pentru că şi elveţienii, şi norvegienii vor să fie ei stăpâni în ţara lor, nu să le spună alţii ce au voie să facă şi ce nu şi cum să trăiască la ei acasă!”
Mai mult: http://romanian.ruvr.ru/2013_11_22/Interviu-cu-Willy-Schuster-Povestea-reala-din-spatele-gazelor-de-Sist-2335/
@ Radu Humor
Iar tu ești de acord cu individul? Ne împiedică cineva să ieșim din UE?
Mă văd nevoit să te rog încă o dată să te oprești din postat idioțenii cu copy-paste. Măcar vino cu unele originale. Altfel le voi trata ca spam.
@ Radu Humor
Din ceea ce am citit la Pungești vorbim de EXPLORARE nu exploatare. Din ce știu eu EXPLORAREA nu e mai periculoasă la gazele de șist decât la gaz natural sau petrol.
Așa că tot scandalul din jurul Pungeștiului e o făcătură. După părerea mea pitecantropii care au dărâmat gardurile Chevron nici măcar nu înțeleg despre ce este vorba.
„Pitecantropia” asta, te caracterizează, dar nu te onorează !
Sincer să fiu, între tine şi un asemenea individ, cum îl numeşti tu, l-aş crede pe al doilea 😉
Ceea ce, crede-mă mă face să-mi schimb complet impresia despre tine.
Cei ca tine, gândesc aşa, fie din prostie, fie din meschinărie !
La tine se pare că-i chiar ceva mai mult !
Eşti jalnic !
Radu Humor
Comentariul tău e în așteptare.
Porthos :
„Așa că tot scandalul din jurul Pungeștiului e o făcătură. După părerea mea pitecantropii care au dărâmat gardurile Chevron nici măcar nu înțeleg despre ce este vorba.”
Comentariul tău e în așteptare.
“Pitecantropia” asta, te caracterizează, dar nu te onorează !
Sincer să fiu, între tine şi un asemenea individ, cum îl numeşti tu, l-aş crede pe al doilea 😉
Ceea ce, crede-mă mă face să-mi schimb complet impresia despre tine.
Cei ca tine, gândesc aşa, fie din prostie, fie din meschinărie !
La tine se pare că-i chiar ceva mai mult !
Eşti jalnic !
P.S.
De parcă, dacă cel care te anunţă că-ţi arde casa este un duşman, dormi liniştit mai departe 🙄
Memoria de lucru a experților activează ”scurtături” spre memoria de lungă durată, ceea ce le permite să opereze aici și acum cu un material mai voluminos și mai complex decat cel cu care operam noi, neexperții într-un domeniu.
@ Seriously
Se pare că șefa ICI a cerut taxa anuală pentru domeniile .ro:
„Doina Banciu, sefa ICI: Nu este deloc ieftin sa intretii in siguranta domeniile .ro. Anul trecut am incasat 2,4 milioane de euro, in timp ce cheltuielile s-au ridicat la 2,8 milioane de euro„
He he … parca eu sau tu n-am cheltuit 2.8 milioane anul trecut la incasari de 2.4? Nu e toata piata in filmul asta?
Diferenta o face doar monopolul pe o situatie data, nici eu nici tu nu putem forta o hotarare de guvern ca lumea sa cumpere de la noi sau sa fie obligata sa accepte preturile pe care vrem noi sa le impunem.
Eterna diferenta intre piata libera si piata controlata.
Ia sa vezi daca s-ar scoate la licitatie gestonarea domeniilor .ro cum la 2.4 milioane EUR incasari eu si cu tine am scoate profit. Asta e esenta lucrurilor, e simpla, sub nasul nostru. Restul e cancan …
Oricum n-avem sanse sa accedem la business-ul asta, exista o singura persoana careia poate sa-i iasa: Ghitza 🙂
http://gandeste.org/general/godfrey-bloom-inghea%C8%9Ba-europarlamentulva-vor-asalta-%C8%99i-va-vor-spanzura-%C8%99i-au-tot-dreptul-sa-o-faca/35905
O intervenţie distrugătoare a eurodeputatului Godfrey Bloom la Parlamentul European, un om care merită să fie ascultat atunci când vorbeşte: “Statul este instituția Hoției! Când popoarele îşi vor da seama de ceea ce sunteţi, nu vor avea nevoie de mult timp să ia cu asalt Parlamentul şi să vă spânzure. Şi vor avea dreptate.”
Iată integral discursul susținut de Godfrey Bloom:
“Ei bine, domnule Președinte, îmi vine în minte un citat al marelui filosof american Murray Rothbard care spunea: “Statul este o instituție talhara”. Impozitarea este un sistem prin care politicienii și birocrații fură banii de la cetățenii lor pentru a-i risipi într-o manieră rușinoasă. Acest loc nu este o excepție. Este fascinant, și mă întreb cum reușiți să vă păstrați seriozitatea atunci când vorbiți de evaziunea fiscală. Întreagă Comisie și birocrații din Comisie nu plătesc impozite. Voi nu plătiți taxe și impozite ca și restul cetățenilor! Voi aveți tot felul de avantaje….. Voi sunteți cei mai mari evazioniști fiscali din Europa, și totuși voi stați aici și dați lecții! Oamenii din Uniunea Europeană încep să înțeleagă mesajul. O să vă dați seama că euroscepticii vor deveni din ce în ce mai numeroși. Și să vă mai spun ceva, când popoarele își vor da seama de ceea ce sunteți, nu vor avea nevoie de mult timp să ia cu asalt Parlamentul și să va spânzure. Și vor avea dreptate!”
DECALOGUL CHOMSKY
Noam Chomsky (n. 1924) este un reputat lingvist american, profesor emerit la Massachusetts Institute of Technology (MIT).
În afara mediilor academice, Chomsky este mult mai cunoscut în lumea întreagă pentru activitatea sa politică, îndeosebi în ceea ce priveşte critica vitriolantă la adresa politicii externe a Statelor Unite, dar şi a guvernelor altor mari puteri. Drept care este considerat şi o personalitate marcantă a stângii politice din Statele Unite.
Noam Chomsky a identificat şi a explicat, într-o formulare pe înţelesul tuturor, regulile de bază ale manipulării pe care se bazează puterea politică în criza de legimitate şi pe care el le numeşte strategii ale diversiunii. Ele au fost sintetizate în ceea ce poate fi numit „Decalogul Chomsky”.
Decalogul Chomsky
1. Poporul trebuie să aibă mereu mintea ocupată cu altceva decât cu problemele lui adevărate
Pentru aceasta: Să distragi permanent atenţia de la problemele sociale reale, îndreptând-o către subiecte minore, dar cu mare impact emoţional.
2. Poporul trebuie să perceapă conducătorii drept salvatori ai naţiunii
Pentru aceasta: Inventează false ameninţări, ori creează probleme grave, care îngrijorează real şi angajează opinia publică, iar apoi oferă soluţiile.
Un exemplu: Favorizează insecuritatea cetăţenilor, apoi guvernarea providenţială salvează naţiunea în temeiul legilor represive cerute de popor, cu preţul limitării propriilor libertăţi democratice.
3. Poporul trebuie permanent pregătit pentru mai rău
Pentru aceasta: Mecanismele propagandei „albe” (oficială, integral asumată de guvern), „gri” (parţial asumată) şi „negre” (niciodată asumată) trebuie să promoveze imaginea unui guvern în permamenţă preocupat pentru ameliorarea condiţiilor tot mai sumbre ale viitorului. Politicile antipopulare dure se vor aplica gradual, pentru a se preveni ori atenua protestele sociale. În acest fel, cel mai mare rău devine suportabil dacă e administrat în porţii anuale, conform unui program anunţat.
4. Poporul trebuie să creadă că şi ceea ce guvernele îi pregătesc spre a trai mai rău este tot pentru binele său
Pentru aceasta: Să obţii acordul de moment al poporului pentru măsuri economice dure din viitor. Omul se obişnuieşte cu ideea şi înghite tot, dacă e prevenit şi amânat.
5. Poporul trebuie să aibă o gândire care să nu-i permită sesizarea legăturii dintre cauze şi efecte
Pentru aceasta: Să te adresezi oamenilor ca şi cum ar avea cu toţii o gândire infantilă. În felul acesta, îndrepţi mulţimile spre un tip de gândire superficială, naivă şi cu predispoziţie la intoxicări informaţionale.
6. Poporul trebuie dezobişnuit să problematizeze realitatea şi să acţioneze sub impulsul emoţiilor
Pentru aceasta: Să faci tot timpul apel la sentimente şi la reacţii glandulare, nu la raţiune. Să încurajezi reacţiile emoţionale, pentru că sunt cel mai uşor de manipulat.
7. Poporul trebuie obişnuit cu satisfacţii ieftine, care să-i ocupe timpul şi să-l demotiveze în atingerea unor idealuri superioare
Pentru aceasta: Un sistem de învăţământ corupt şi nefuncţional este instrumentul ideal de a tine cetăţenii în ignoranţă şi a manipula opiniile colective după bunul-plac.
8. Poporul nu trebuie să aiba acces la mijloace de informare completă, exactă, corectă şi obiectivă
Pentru aceasta: Să încurajezi financiar acele mijloace de comunicare în masă care îndobitocesc publicul şi îl ţin legat de emisiuni şi seriale vulgare, ce trag inteligenţa în jos.
9. Poporului trebuie să-i fie indus spiritul turmei
Pentru aceasta: Să stimulezi sentimentul individual de culpă, de fatalitate, de neputinţă. Persoanele care nu mai au impulsul de a se revolta, devin o turmă şi sunt uşor de controlat.
10. Poporul nu trebuie să creadă în existenţa strategiilor şi mijloacelor oficiale de manipulare
Pentru aceasta: Să apelezi la toate cuceririle ştiinţelor pentru a cunoaşte punctele slabe din psihologia individului şi a mulţimilor. În acelaşi timp, să discreditezi aceste cunoştinţe prin mass-media, astfel ca poporul să nu creadă în mijloacele şi strategiile statale de manipulare.
Radu Humor: trist este ca observatiile lu Chomsky sunt aplicate si de guvernele care au capatat legitimitate.
Porthos: nu stiu ce intelege ICI prin intretinerea domeniilor Poate ma lamuriti. Am trei domenii, dintre care doua active si unul flotant, inactiv si nu am nici un fel de semn ca ICI s-ar fi ocupat de ele: cele doua active sunt in grija unor gazde, care se ocupa implicit si de domenii, de fapt cam de atita sunt in stare, ori atita vor. Sriously da o alternativa: renuntarea. ICI poate renunta la o afacere neprofitabila pentru ea. Desi eu unul cred ca neprofitabilitatea vine din faptul ca prea multa lume traieste pe incasarile acelea. Daca alte activitati ale ICI nu aduc bani atunci sigur ca traiesc toti dintr-o singura sursa si toti vor sa traiasca bine.
Inteligenta artificiala: ma faceti sa ma uit miine pe sourceforge si sa vad ce programe de inteligenta artificiala au pe acolo.
@ dlnimeni
ICI se ocupă de domeniul „.ro”, adică păstrează serverele care memorează toate legăturile către domeniile terminate în „.ro”. Spre exemplu. google.ro sau yahoo.ro apar și pe serverele ICI.
Cât de bine se ocupă e o cu totul altă discuție. Poate vă amintiți că la un moment dat, serverele ICI au fost „sparte”, iar cei care încercau să acceseze paginile de mai sus erau direcționați către serverele hackerilor.
ICI nu este doar scump, ci și incompetent. 🙂
Sa inteleg ca ei incaseaza 2,5M€ pe an profilactic, dat fiind ca au avut o singura spargere in destui ani de activitate?
De pe surse, ICI vrea sa-si faca un DataCenter cu care sa presteze pentru Institutiile Statului si nu-i ajung banii, cred ca de fapt asta e explicatia solicitarilor lor.
Asa si la Registrul Comertului, s-au pus termopane de 7 milioane de EUR, lucru pentru care a trebuit sa ne preschimbam Certificatele de Inmatriculare de 3 ori in decurs de niste ani …
O sa fiu Luni la 14:00 la MCSI la dezbaterea publica in calitate de partener RNC si daca am timp va fac un rezumat. N-o sa tina nimeni cont de propunerile mele, sunt sigur. Acolo doar se mimeaza consultarile.
@ dlnimeni
Nu îmi dau seama de ce au nevoie de milioane de euro pe an pentru a pastra câteva servere. Incompetența e cea mai scumpă…
@ Seriously
Mai bine faci publice propunerile tale aici. Îți garantăm că le citim și eventual le comentăm. 🙂
Scrii un articol (cu propunerile)? Sau bat eu câmpii cu ceva despre manipulare?
La „România, te iubesc”: „Cat de grave sunt consecintele sistemului de educatie romanesc” – o emisiune excelentă despre cât de primitivi am rămas. Note, competiție absurdă, învățat pe de rost, descurajarea cooperării și a lucrului în echipă și multe alte absurdități. Chiar aș fi interesat să aud opinia celor ce vor „educație cu orice preț”.