French President on Paris Attacks 2015 | The New York Times
Carnagiu in Paris: Franta a trait vineri noaptea cea mai cumplita tragedie dupa al doilea Razboi Mondial. Sase atacuri teroriste concomitente in restaurante, o sala de concerte (in timpul unui concert) si Stade de France (in timpul meciului de fotbal Franta – Germania) s-au soldat cu circa 120 de morti. Cele mai multe victime s-au inregistrat in sala de concerte Bataclan, plina cu fanii trupei americane de rock The Eagles of Death Metal, fani luati ostatici de teroristi. Pana la ora 6.30, ora Romaniei, nimeni nu a revendicat atentatul terorist de la Paris.
Martori au relatat ca teroristii au strigat Allah Akbar, dar vorbeau intre ei intr-o franceza fara accent, ceea ce-i face pe analisti sa ia in calcul ca ar fi vorba despre tineri francezi de origine musulmana aflati la a doua sau a treia generatie in Franta. Unii dintre teroristi au fost kamikaze, detonandu-si centurile cu explozibil.
Presedintele Hollande (care a fost scos de e stadion de serviciile secrete) a decretat starea de urgenta: reintroducerea controlului la granite, inchiderea pe termen nelimitat a unor locuri de adunare publica, puteri sporite pentru fortele de ordine etc.
Cea mai complicata operatiune executata de fortele speciale a fost asaltul asupra teroristilor care au luat ostatici sute de spectatori in sala de concerte Bataclan. In urma asaltului au fost ucisi toti cei patru teroristi, nu inainte insa ca acestia sa omoare cu focuri de Kalasnikov circa o suta de oameni. Restul de victime, pana la circa 120, s-au inregistrat pe Stade de France si in celelalte locuri unde au avut loc atacurile (restaurante unde se intalneau tinerii vineri seara).
In total, fortele de ordine au ucis opt teroristi. Bilantul provizoriu al victimelor: circa 120 de morti, 200 de raniti (dintre care 80 grav).
Atentatele s-au inregistrat in locuri simbolice pentru Franta moderna: stadionul de fotbal, o sala de concerte – cult pentru generatia tanara, precum si mai multe strazi dintr-o zona similara ca spirit cu Centrul Vechi din Bucuresti.
Atentatele au avut loc in Franta, care incepuse in urma cu cateva saptamani atacuri aeriene alaturi de SUA impotriva Statului Islamic in Siria.
Unde au avut loc atentatele:
– Explozie in apropierea stadionului Stade de France (cartierul Saint-Denis)
– Sala de concerte Bataclan (arondismentul XI)
– Bulevardul Voltaire
– Intersectia rue Bichat cu rue Alibert
– Rue de la Fontaine-au-Roi
– Rue de CharonneEsential:
1. In total, atacuri armate au fost comise in sapte locuri diferite din Paris, vineri seara
2. O luare de ostatici la sala de concerte Bataclan, in arondismentul XI, s-a incheiat cu asaltul fortelor de ordine
3. Trei explozii au fost de asemenea auzite in apropiere de Stade de France, la Saint-Denis
4. Bilantul ramane provizoriu. Cel putin 120 de persoane au fost ucise si mai multe sunt in stare grava dupa diferitele atacuri
5. Cinci teroristi sunt morti. Trei in asaltul de la Bataclan, doi in timpul exploziilor de la Stade de France
France 24 live:
Nu înțeleg nimic din logica atacului. De ce Franța?
Până și președintele Iranului, Hassan Rouhani, a numit atacul o crimă împotriva umanității. E un atac complet lipsit de sens.
Și ce se va întâmpla cu refugiații din Siria? Mai riscă cineva să primească refugiați musulmani?
În mod ciudat ieri a fost Vineri, 13. Însă mă îndoiesc că ar putea avea vreo legătură cu logica atacului. Deși simultaneitatea atacurilor arată că a fost vorba de o planificare atentă.
Europa o sa suga pula multa vreme de-acum inainte.
Nu am vazut inca nici macar inceputul inceputului a ceea ce spune Huntington ca trebuie facut.
Si anume crearea unei identitati culturale proprii.
Si nu, varianta cu „suntem tarfa tuturor culturilor”, nu corespunde.
@ mac gregor
Ce limbaj… Era nevoie? Nu suntem domnișoare, dar hai să încercăm să fim civilizați, ce mama dracului. 🙂
Si cum doreai tu sa se creeze o identitate culturala europeana „proprie”?
Hai o mica trecere in revista:
– sfaramarea Imperiului Carolongian
– fromarea Frantei, Germaniei, Angliei…. urmata de restu
– reconzuqista si formarea Spaniei
– referoma , contraredorma si rqzboiele relogioase
– aparitia culturilor nationale
Cum ai vrea o identiate culturala proprie?
A da. Ce nu vedeti voi … nu ma stau sa c aut .. intr-o tabara de refugiati musulmani din germnaia .. batai, jafuri si alte cele. Intre grupuri etnice …
Pe langa asta mai averm cestia aia cu lupta cu „nationalismul”. Adica daca zici unui emigrant „ba asta este tara mea, regulile sunt ASTEA!” esti fascist si bestie…
discutia cu identitatea culturala europeana e foarte serioasa, dar astept mai intai sa terminati dezbaterea cu privire la cine a comis atentatul, ca atunci se pane intrebarea cui foloseste, nu?
Oricum azi am sa ies din discutie pana maine.
@ mac gregor
Revenind la ce ziceai tu – nu cred că are legătură cu Huntington și „ciocnirea civilizațiilor”. Uită-te că și liderii musulmani sunt șocați. E mai degrabă războiul altora. Trebuie să ne uităm cui folosește. Prostiile cu „răzbunarea” sunt praf în ochi.
Însă trebuie să recunosc că am probleme în a înțelege cui folosește.
credeam ca dezbaterea asta ati facut-o la atentatul Charlie Hebdo, in ianuarie anul asta. Care fost exact la fel – muslimi isterici, atentate multiple simultane.
Dar nah, daca n-ati facut-o, atunci dezbateti acum.
Nu vad de ce mi-as modera limbajul, in conditiile in care situatia e ca in bancul prost cu violatorul. Incep sa cred ca Europei ii place.
Mi se pare foarte interesant raportul de anul trecut al Comisiei Trilaterale: „TFR 65 – Engaging Russia: A Return to Containment?”
Înclin să cred că în spatele naționalismului de orice fel se află acum Rusia, interesată să nu rămână izolată după anexarea Crimeei. Prin comparație, China are o cu totul altă traiectorie, mai bună chiar decât a SUA – pare complet orientată către „free-trade”, lăsând exportul de ideologie în seama altora (SUA și Rusia).
Sunt tentat să spun că atentatele din Paris și ajutorul dat de Putin lui Al Assad sunt pe aceeași direcție. De altfel abia în dimineața aceasta Rusia și-a exprimat condoleanțele poporului francez pentru pierderile suferite. Iar Putin nu a a comentat deloc. Interesant.
PS: Putin pare mai fascinat de ceea ce se întâmplă în Siria: „We are ready to cooperate with Washington despite the fact that the US operations in Syria are in violation of international law – without the resolution of the UN Security Council, or a request from the official Syrian government.”
Dar are perfectă dreptate. Legea internațională a revenit la dreptul forței. Trist.
Interesant și comentariul lui Putin despre Turcia:
Având în vedere că toată lumea se pregătea pentru G20 summit in Turcia, unde Obama încerca să-și ralieze aliații împotriva „terorismului”, ceea ce s-a întâmplat la Paris îi cam dă planurile peste cap. În primul rând pentru că Hollande nu va mai veni la summit.
De notat că Obama nu avea în plan să se întâlnească cu Putin, deși acesta anunțase că vine. Atentatele din Paris s-ar putea să-i schimbe agenda lui Obama.
Eh totu este relativ ….
Insa China .. acchina are o identitate proprie ….. ce naioba o cultura care inca mia poate folosi un dictionar de rime vechi de 2400 de ani … Ea este Dragonul Celest, Rergatul de Mijloc – sus cerul si zeii, jos infernul si doavolii si la mijloc China. A da pe laturi mai sunt si niste… cum sa le zicem? Politicos? A da barbari care poate vor da dovada de bun simt si se vor civiliza (in sens chinezesc!)
Iar comertul .. comertul este o forma de a pastra barbarii linistiti (au refuzat s afaca comert cu mongolii … si Gingins Han .. Au incercat sa refuze pe manciurieni .. si astia plus un genral furios .. )
Și tot în același articol din Washington Post:
Drace! Să fie atentatele „teroriste” din Paris răspunsul Rusiei la doborârea avionului de linie rusesc de către „teroriștii” ISIL? Război rece pe naiba. Mai lipsesc confruntările directe Rusia-SUA în Siria și Ucraina. Și de ce nu, România. Presimt că „teroriștii” calculează cum pot arunca în aer scutul anti-rachetă de la Deveselu.
Deci va fi „beauty contest” între Putin și Obama pentru Erdogan:
Nașpa. Sunt convins că Putin nu are astfel de probleme. Parcă văd că Erdogan și Putin se vor înțelege și-l vor lăsa pe Obama în aer.
@ mac gregor
Nu cred că vom ști niciodată cu siguranță cine a fost în spatele atacurilor. Însă eu înclin să zic că cel ce a avut de câștigat masiv este Putin. Din motivele de mai sus: eliminarea lui Hollande de la discuțiile privitoare la Siria, egalarea scorului cu vestul după doborârea avionului turistic rusesc în Egipt și slăbirea poziției lui Obama la discuțiile G20.
Va las sa dezbateti.
Porquoi la France ?! Pourquoi Paris ?
D’asta :
Le Monde | 27.09.2015
L’armée française a mené de premières frappes en Syrie. Elles ont été annoncées officiellement par un communiqué de l’Elysée, dimanche 27 septembre au matin. François Hollande a ajouté dans l’après-midi que les frappes avaient visé un camp d’entraînement de djihadistes près de Deir Ezzor, dans l’est du pays.
Le chef de l’Etat a donné ces précisions, en marge de l’Assemblée générale des Nations unies, à New York :
« Nos forces ont atteint leurs objectifs : le camp a été en totalité détruit. Six avions ont été utilisés, dont cinq Rafale. Les cibles ont pu être identifiées grâce à des vols de reconnaissance mais aussi grâce à la coalition qui nous a fourni également des informations. »
Selon nos informations, des frappes auraient aussi eu lieu jeudi 24 septembre – ce que démentent formellement les autorités. Les cibles concernées se situeraient notamment à Rakka, la ville du centre du pays qui est considérée comme le fief de l’organisation Etat islamique (EI).
« Nous frappons Daech en Syrie car cette organisation terroriste prépare les attentats vers la France depuis la Syrie, depuis ces sanctuaires (…). Nous agissons donc en légitime défense », a déclaré dimanche le premier ministre Manuel Valls.
L’Expres :
Syrie: que fait la France?
La participation de la France à des frappes aériennes contre Daech en Syrie signifie-t-elle un changement de ligne de Paris à propos du régime de Bachar el-Assad?
Opérations contre Daech: la France déploie le porte-avions Charles de Gaulle
Le déploiement du porte-avions Charles de Gaulle „a été décidé pour participer aux opérations contre Daech et ses groupes affiliés” en Syrie et en Irak, a annoncé l’Elysée à l’issue d’un conseil restreint de défense ce jeudi
Adica dintai au sprijinit rebeliunea contra Assad. Care rebeliune a liat o turnura cam „religioasa”. Lui mme Marianne nici ca-i pasa…
Apare ISIS (Daesh) si totu merge bine dar nasolu de Vladimir cel Potent isi baga coada si in Siria (Kabaeva o avea ceva implicari?!) si incep incurcaturile .. Ca daca el zice ca da in ISIS .. ailati pica cam prost (mai ales ca ISIS decapiteaza, violeaza samd)
Mme Marianne isi aduce aminte ca are un portavion…
Cestie care cred ca displacu profund lu aia de la ISIS „ba asta este tradare!!! Va @@@@@ !!!”
Uite d’aia multora nu le plac rothweilerii .. isi composteaza stapanii!!!
Si nu cred ca Vladimir este in spatele cestiei. Ca a considerat vestea buna .. adica un prilej sa zica „v-am zis IO!” este adevarat. Insa de aici pana la a sprijini sau a se sprjini pe nebunii li Allah este cale prea lunga.. A nu se uita – si in Moscova au fost atentate! u substrat etnic – ceceni – insa atenmtatrorii erau muuslmani..
Ultimul lucru de care are Rusia nevoie este de niste nmebuni ai lui Allah. Cecenii au fots neplacuti insa daca ii apuca jihadu pe tatari .. situatoa se [poa impuzti brusc . Ca sunt mult mai nmerosi decat cecenoi si mult mai prezenti in orasele rusesti.. Mai este si Tarstsanu .. cu capitala la Kazan . Si poa Allah [pa explica ce ipa tras pe tatari sa isi [una tarla tocmai la Kazan? Au astia o sensibilitate a[parte ptr hidrocarburi?! Ca luai-ar! Si bashkirii sunt musulani si au cam mmult petrol sub jopele lor !!!
Sa zci asa aste este o carte pe care joaca altii. Rusii icearca sa o taie ..
@ Ghiță Bizonu’
Ce zici tu este suprafața. Ce se vede prima dată. Însă Franța s-a opus tot timpul lui Al-Assad, dar din vorbe (politic), nu cu sprijin logistic. Și aici nu s-a schimbat nimic. Iar decizia de a ataca ISIL/Daesh e o decizie NATO luată cred în decembrie anul trecut.
Atacurile din Franța nu schimbă cu nimic politica guvernului Franței vizavi de Daesh sau Al-Assad. Iar ca „sancțiune” e o tâmpenie. Francezii erau tradițional mai toleranți cu interesele arabe din regiune. Deci să-i pocnești doar pentru că fac ce fac și rușii + NATO e chiar aiurea.
Atacul de ieri e la fel de stupid și contraintuitiv ca și atacurile teroriste de la Charlie Hebdo. Cui folosesc? Rămân la părerea mea că ce s-a întâmplat ieri folosește (lui Al-Assad și) rușilor.
@ Ghiță Bizonu’
Însă e posibil să caut scenarii aiurea. Pur și simplu câțiva simpatizanți Daesh din Franța, musulmani sau nu, și-au luat kalașnikoavele și centurile cu bombe și au trecut la sancționarea Franței pentru că face ceea ce a zis NATO că o să facă.
Ție cum îți sună? Nu-i cam fără sens?
Poate ptr ei are sens..
Franta [patria cruciadelor (in Levant „franc” insemna vestic – italian, provensal, francez, german , englez tot un drac FRANC! Si nu numai .. cauta Firangi sword. Tot „franca” desi francezii erau cam absenti)
Franta mai este vechea [pitere coloniala in Siria.. Si [prin anii 50 dewagii de grancezi au pus niste bombe in Damasc (cestie mai recenta rauta Rainbpw Warror. Bomba tit franceza)
In fine http://www.cotidianul.ro/masacrul-de-la-paris-revendicat-271388/
Repet – Uite d’aia multora nu le plac rothweilerii .. isi composteaza stapanii!!!
@ Ghiță Bizonu’
IS-ul ăsta e la fel de musulman pe cât era Carlos Șacalul de comunist. E creația serviciilor de informații. CIA, Mossad, FSB, MI6 și dracu’ să-i mai știe care.
Cred că pe ăștia ar trebui să-i interzicem. Cred că ei sunt răul de care vorbim când ne gândim la Stat.
Iti repet fara Stat nu se poate!!!!
Doar prin romane ..
@ Ghiță Bizonu’
Cine zice fara stat? Am crezut ca ne-am înțeles de la Nozick.
O altă ciudățenie. Cei mai mulți morți (80) sunt la concert. Și cei mai puțini (în articolul BBC apare că au murit doar cei trei atacatori) sunt la stadion, unde 3 tipi s-au aruncat singuri în aer în vecinătatea stadionului. La fel s-a întâmplat și cu sinucigașul de pe bulevardul Voltaire.
Nu e ciudat? Dacă ar fi vrut să facă pagube reale, puteau să-l arunce pe Hollande în aer cu tot cu stadionul. Pare că cei trei nici măcar nu știau că vor sări în aer.
Erau metode infinit mai bune de a produce teroare. Spre exemplu închiriai un elicopter și-l trânteai peste peste Hollande la stadion. Sau în turnul Eiffel, plin de turiști. Sau peste piramida de sticlă de la Louvru. Tot plină de turiști.
Ceea ce au făcut ăștia se numește circotecă. Sau erau teroriști amatori.
tactica lor nu e sa provoace pagube, ei vor sa inspire frica, sa provoace teroare. Stadionul a fost o tinta perfecta, in timpul unui meci pe care-l urmaresc milioane, a bagat frica-n oase.
Mai usor cu helicopterul pe scari, nu e asa usor de-nchiriat iar pt. a arunca un stadion in aer trebuie bombe serioase nu citeva grenade. ca sa nu mai spun ca-n stadion erau o multime de musulmani, in primul rind aproape toata equipe tricoleuer.
Muzica, mai ales aia rock e urita de talibani, iubitorii de asemenea muzica sunt vazuti ca diavoli, asta e decadenta, e improbabil ca printre acestia sa fie musulmani. Unde mai pui ca stadionul e mutl mai bine pazit, avind in vedere si prezenta multor oameni politici, comparativ cu o sala de concerte.
Dar sa nu anticipam, probabil ca va veni ziua cind vor folosi si elicoptere si avioane militare si rachete, putina rabdare…
a numi asta circoteca e absolut absurd, teroristii si-au indeplinit scopul, au omorit peste 120 de dusmani, au si-nvatat ceva din asta, data viitoare vor fi mai bine organizati.
@ neamtu tiganu
De acord cu tine în ceea ce privește sala de concert și restaurantul. Însă la stadion m-ai pierdut:
Stadionul a fost o tinta perfecta, in timpul unui meci pe care-l urmaresc milioane, a bagat frica-n oase.
Cum au băgat frica-n oase trei idioți care s-au aruncat în aer ÎN AFARA STADIONULUI și fără să provoace vreo victimă. La fel cu cel care se presupune că s-a aruncat în aer pe bulevardul Voltaire. Mi se pare că ăștia au fost pur și simplu victime. Cred că nici nu știau ce duc. Altfel, înainte să sară în aer puteau să ia un brațe măcar un polițist sau vreun trecător. Așa pare că au murit absolut degeaba.
Dar poate că mă înșel și au făcut victime. Recunosc că nu am citit nimic despre ei în afara articolelor generale.
PS: Mai voiam să te întreb ceva. Tu te știi cu Valentin Vasilescu? Cel care a fost comandant adjunct la Otopeni în timpul Țigareta 2, iar acum scrie la Vocea Rusiei.
Hmmm procuroru general la Mariannei zicea ca es trois équipes, qui ont mené les différentes attaques, étaient équipées du même type d’armes, et surtout portaient toutes des gilets explosifs de même type, composé de TATP (peroxyde d’azote), et d’un dispositif avec les mêmes piles et boutons-poussoirs.
Peroxidul de azot nu ar fi chiar alegerea mea DACDA as dori un exploziv … mai bine ma apuc si reinvat chimie si obtin acid picric (7.000 m/s viteza de detonare..Am obtinut odata .. si cacat pe mine zguibat san si abandonat chimie …)
Asta stire !
Premierul desemnat de președintele Klaus Iohannis, Dacian Cioloș, se întâlnește, sâmbătă, cu președintele Consiliului European, Donald Tusk.
La întâlnire participă și premierul interimar. Întâlnirea are loc în Salonul Oficial al Aeroportului Henri Coandă, în timpul unei escale pe care Tusk, împreună cu președintele CE, Jean Claude Juncker, o fac la Bucureşti.
Vorbim despre o întâlnire fulger, venită la cererea lui Donald Tusk. Președintele Consiliului European și premierul desemnat Dacian Cioloș se întâlnesc pe Aeroportul Otopeni, la ora 17:30. Donald Tusk merge către Turcia, acolo unde are loc summitul G20.
Donald Tusk, bun prieten cu fostul premier Victor Ponta, nu înțelege ce a dus la destabilizarea situației politice din România, în condițiile în care veștile despre țara noastră erau dintre cele mai bune, sociale, economice și chiar și politice. Uniunea Europeană este îngrijorată de destabilizarea politică României în condițiile în care avem la graniță un focar de război, în Ucraina, și în care sunt probleme în întreaga Europă.
Rusia!? 🙂
Sau SUA, ca tot se tine de prostii in ultima vreme.
Parisul, de ce Parisul!?
merg relativ des la Paris, pot spune ca am inceput sa simt spiritul parizian mai mult decit un turist normal. De asemenea merg si-n alte zone din Franta si compar cu Parisul. Ei bine Parisul e cel mai putin frantuzesc si e cel mai puternic, din ce in ce mai puternic, islamic, nu numai in banlieu ci s-au instalat peste tot. Poate ar deveni si mai islamic daca n-ar fi….. chinezii care au acaparat o buna bucata din oras cu tendinte de crestere. Resturile de francezi deja sunt o minoritate, bat in retragere, se-ntors la tara, niste paysanni….
Deci islamicii se simt in Paris la ei acasa vor sa-si impuna propriile legi… in Paris au toata logistica necesara, au o mare sustinere in populatie, pot organiza absolut orice le trece prin cap, mai ales combinat cu tolerantul functionar francez laisse faire.
Lui Kaiser Klaus i se arata PISICA :

http://www.cotidianul.ro/klaus-iohannis-a-pierdut-casa-luata-prin-uz-de-fals-si-trebuie-sa-dea-statului-320000-de-euro-271351/
Crezi că-i arată CINEVA pisica? Sau pur și simplu soții Ioahnnis au făcut o mică escrocherie împreună cu mama soacră și acum o încasează?
Să știi că mie mi se pare pămpălăul perfect pentru funcția de Președinte (nejucător). Ar fi fost mult mai complicat cu Ponta. Ar fi fost tentat să facă precum Băsescu. Și ar fi fost o tragedie.
{ai cei care controleaza pe coana Justitica ..
Ca fu cam excrocherioe este de la sine inteles .. ce era sasu mai prost ?!
Deci o sa-si dea demisia, nu? Ca asa a zis după ce a discutat cu „strada”, ca a înțeles ce-a cerut aceasta, aka toți politicienii asupra cărora e vreo suspiciune de corupție sa facă un pas in spate. Pas cu pas.
Si întreb si eu pentru „strada” de la alegeri: ce e mai grav, sa plagiezi o lucrare de doctorat sau sa falsifici niste acte pentru a lua pe nedrept o moștenire?
In rest, sincer, imi doresc stabilitate ca la ce s-a pornit, mi-e ca suntem in cel de-al treilea război mondial.
Am mai văzut și alte știri referitoare la masacrul de la Bataclan. Numai 1 atacator a fost împușcat de poliție. Ceilalți 3 s-au retras ca să-și detoneze vestele și AU FOST AUZIȚI strigând „Siria!”. Mă întreb dacă există martori oculari care să certifice că cei ce s-au aruncat în aer sunt chiar atacatorii.
În concluzie din 8 atacatori, doar UNUL a fost împușcat, iar 7 și-au detonat vestele, fără ca cineva să poată certifica că cei morți au fost cu adevărat atacatorii.
War On Terror…
Sursa iTV:
Deci nu l-a văzut nimeni, nu l-a recunoscut nimeni, ci a fost identificat după amprentele unui deget „uitat” la locul crimei. Putea fi la fel de bine unul dintre spectatorii nevinovați.
Parcă nu mai are nimeni camere de securitate. Tare ciudat. Doar după camerele de securitate stradale și ar fi trebuit să știe de unde au plecat, la ce oră, etc. E foarte multă gargară mediatică.
După cum spuneam: War On Terror.
În sfârșit am găsit o înregistrare de la începutul atacului în sala Bataclan. Din păcate nu se văd atacatorii.
Sala Bataclan are 1500 de locuri, iar biletele fuseseră vândute toate. Dacă teroriștii ar fi vrut să facă pagube, puteau omorî metodic cei 1500 de spectatori.
Însă acum se presupune că au vrut să-i ia ostatici. Pe bune? Ca să ceară ce? Ca Franța să nu mai atace statul islamic? Și asta simultan cu alte atacuri sinucigașe cu bombă?
Și un excelent comentariu Bloomberg: „Former CIA Deputy Director John McLaughlin reacts to the multiple acts of violence in Paris: Separating Fact From Speculation.”
Scuza-ma Porthos dar habar n-ai. La stadion a fost planul ca un atacator sa intre inauntru si sa se arunce in aer, provocand publicul sa faca o busculada spre iesire, calcandu-se in picioare etc Iar afara astepta al doilea sinucigas cu explozibili, sa se arunce in aer in mijlocul multimii care iese. Ar fi fost un macel. Treaba nu a mers din cauza ca inca de acum cativa ani cand a inceput amenintarea tero s-a pus paza solida la intrarea in stadioane – atacatorul care avea bilet cumparat a parut suspect, a fost perchizitionat si a reusit doar sa fuga afara. Deci a fost un mare succes al serviciilor de securitate franceze, stadionul.
@ mac gregor
Chiar nu am habar. Dar atunci de ce s-au mai aruncat in aer? De tampiti? Ca pagube nu au făcut.
Ce s-a întâmplat vineri, 13 este echivalentul francez (european) al lui 9/11. Sunt evenimente absurde, lipsite de orice logica normala. Singura lor utilitate este sa justifice acțiuni si mai absurde ale complexului militaro-industrial.
De exemplu invadarea Afganistanului si ulterior a Irakului.
De data asta e vorba de expoziția cu vânzare de armament din Siria. SUA si Rusia sunt la standuri.
Sper ca îți dai seama ca glumesc. Nimeni nu e atât de nebun încât sa pună la cale asa ceva. E doar vina teroriștilor aia din ISIL.
„Avalanșa de revoltă, dar și de susținere pentru poporul francez care s-au întâmplat pe Facebook de vineri seara încoace îi lasă complet indiferenți pe teroriștii ISIS.
”Kalashnikoavele noastre funcționează perfect în continuare, n-au fost afectate nici de pozele de profil cu steagul Franței, nici de discursul lui Obama, nici de luminile în steagul Franței de pe diverse clădiri ale lumii occidentale”, a anunțat un lider ISIS.
El spune că a fost suficient să-și închidă laptopul pentru ca toată reacția de până acum a Europei revoltate să dispară pur și simplu. ”E ca și cum Europa nu ar fi reacționat la actul nostru de terorism”, spune membrul ISIS. ”În loc să pună mâna pe arme, ei țin conferințe de presă, își declară solidaritatea sau transmit condoleanțe. Nouă ne convine.”
Liderul ISIS spune că l-a distrat foarte mult reacția Facebook, care a creat o aplicație prin care orice utilizator își poate pune steagul francez peste imaginea de profil.
”La următorul atentat pe care-l facem, mă aștept de la Zuckerberg să fie și mai dur și să introducă butonul de Dislike, numai pentru ca utilizatorii să poată arăta că urăsc ISIS”, a spus teroristul.”
@ mac gregor
Nu ți se pare nimic ciudat în ceea ce ai postat? Dacă nu ți se pare îți spun eu: „un lider ISIS” a spus sau a făcut. Sunt personaje fictive. Precum Laleaua Neagră, Zorro, Fantomas sau James Bond.
Amuzant este că sunt oameni pe lumea asta dispuși să creadă în existența lor reală. E și asta o „religie”.
dude…
In gnl AKM nu este afectat decat de lipsa de munitie .. uneori si de idiotul care il „imbunatteste” (caz in care incepe sa traga cam aiurea). Doar Colt Single Action mai este l;a fel de „nesimtit” (chiar si mai!)
Articolul e timesnewroman, dar dupa cum spunea un comentator, a nimerit-o asa bine incat merita statut de stire.
Eu sper sa ne trezim la realitate inainte sa ne dea in cap. Hei, mai curand vesticii, noi am pastrat amintirea razboaielor cu ungurii, stim ca se poate asa ceva.
Stii ca primii exploratori omorau sute de pinguini fara ca acestia sa fuga? pentru ca la polul sud nu exista ursi polari, asa ca nu credeau ca pot exista pradatori. Cum sa-mi dea in cap si sa ma manance, se gandea pinguinul, asa ceva nu exista.
@ mac gregor
Oile trăiesc și astăzi cu convingerea că oamenii au grijă de ele pentru că le iubesc. Se miră ușor când se întâmplă să dispară câteva, dar presupun că e vina lupilor. Deși lupii sunt de mult dispăruți.
Duminica placuta.
Duminica placuta mac gregor.
Daca islamul wahabi face macel in Franta si tu vrei sa crezi ca totul e mana Statului, esti deluzional. Nu tot ce se intampla are legatura cu lupta proletariatului contra clasei exploatatoare, sau cu opozitia dintre stat si privat.
Taslima Nasreen: ‘Wahhabism has invaded Bangladesh’
„… islamul extremistl wahabi a invadat tara”
„… a inlocuit islamul inocent al bunicilor mei”
„… in anii 70 foarte putine persoane purtau burka”
Credeti ca e mai bine sau mai rau acum?
– E mai rau. Cand eu am plecat am fost doar amenintata cu moartea, dar acum tineri scriitori si bloggeri atei sunt taiati cu cutitele pe strada pana mor.
PS
Nu ma consider pinguin. De fapt nu prea consider pe majoritatea prietenilor pinguini. Singurii pe care i-am vazut sunt cativa care fac propaganda political corectness, si pe care nu-i urmeaza multi.
Te-ai gândit vreodată pe cine urmează oile? Măgarul, câinele sau ciobanul?
Eu nu am mai văzut nici măcar tipi care să facă „propaganda political corectness”. Până și oile consideră asta de prost gust. E mai amuzant să fii măgar. Sau dacă îți permiți câine ciobănesc.
Însă cel mai bine e să fii cioban. Cu riscul să fii nevoit să faci uneori conversație cu oile.
Sper să nu te consideri insultat. Nu am presupus nici că ești pinguin și nici oaie. Cu atât mai puțin măgar.
Eu sunt măgar. Dar nu tot timpul.
Ai vrea tu …
O tipa medic vetreinar ;uxcraund intr-un centru de monta jira ca nici un barbat nu merita s afiem comoparat cu magaru’. Cel mult cu un armansar !!
Se pare ca si in katerie de barbati avea o expereinat la fel de vasta si larga …
@ Ghiță Bizonu’
Nu m-am gândit la măgar din perspectiva doamnei. Însă ai dreptate, din punctul ăsta de vedere nu-s măgar.
@ mac gregor
Trec peste partea cu deziluzional, care e demnă de Radu Humor. Cine a vorbit de opoziția stat-privat în contextul ăsta?
Referitor la Islam, pare că ai studiat problema. În ce mă privește, nu o înțeleg decât superficial. Tu pari convins că „islamul wahabi face macel in Franta”. Eu abia dacă fac diferența între șiiți și sunniți.
Mi-ar plăcea să înțeleg de ce CREZI tu că de vină sunt wahabiții. Presupun că te referi la ISIL sau ISIS (nici pe ăștia nu-i deosebesc prea bine).
PS: Fără invaziile americane din Afganistan și Irak probabil că nu am fi auzit niciodată de ISIS/ISIL/Daesh.
S-a anunțat guvernul. Vasile Dâncu e vicepremier si ministru al Dezvoltarii si Administratiei. Hotnews îi și prezintă:
În mod evident este un „tehnocrat” adevărat. Măcar e un om deștept. Când mă gândesc că putea fi Liviu Voinea ministru al Finanțelor, mă apucă groaza. Așa o avem pe:
Mult mai bine.
Mie imi place doamna de la justie: e absolventa de Politehnica, Electronica si Telecomunicații ; întotdeauna am iubit politehniștii; se pricep la toate. Si mai imi place copilul de la sănătate! E foarte drăguț! Abia acum am înțeles si eu ce înseamnă „tehnocrat”
Dem Ingenieur ist nichts zu schwer(e),
A da,.
De ce Fl Georgescu si Liviu Voinea „comunistoizi”?
Pe Florin Georgescu îl știu personal. Vrei sa-ți dau exemple? E adevărat ca-i un om inteligent.
Celălalt e doar o nulitate (din punct de vedere științific).
Porthos, m-ai intrebat daca-i stiu pa unu, raspuns, nu, nu-l stiu, sau cel putin nu-mi aduc aminte sa-l fi stiut.
Cica se-naspreste controlu la granite…
Acum o saptamina am fost la schi, sa deschid sezonu, la Sölden in Austria, pe ghetar, la-ntoarcere, la granita cu Germania coada mare, se facea control… deoarece stiam zona unde am fost de multe ori am iesit de pe autostrada si am luat-o prin oras, la granita cu Germania nu era absolut nici un control.. am trecut ca-n brinza, nu, nu aveam nimic de ascuns, doar ca n-aveam chef sa stau o ora la coada.
Cred ca dupa ce Hollande a aratat ce intelege el prin razboi se intampla 2 chestii:
– teroristii or sa rada 2 zile
– euro o sa piarda de tot increderea investitorilor.
Vai de mama ei Europa.
@ mac gregor
Ce a mai făcut Hollande? Cu ce te-a supărat? Eu am văzut doar știrea că urma să se adreseze celor două camere reunite ale Parlamentului. A zis vreo enormitate?
A pornit la razboi – tinghi-dinghi-tara-tararam.
Si a bombardat toate centrele de putere din Raqqa fara sa atinga vreun terorist – cladiri abandonate de ieri pentru ca ISIS se astepta la asta – duuu-uuuh.
Foarte tare Franta asta cand se supara, ofera entertainment pentru teroristi.
@ mac gregor
Păi și ce vină are el? El e Președinte. Nu bombardează el, ci „Armata”. Eu ți-am zis că e circotecă pentru a demonstra „capabilitățile” Complexului Militaro-Industrial (francez sau european de data asta).
Te așteptai ca Franța să invadeze Siria (sau teritoriul ISIS), cum a făcut SUA cu Afganistanul și Irakul după 9/11?
Francezii sunt mai puțin curajoși. Și teroriștii au fost mai cuminței. Nu au dat jos turnul Eiffel. E ca-n bancul ăla cu deltaplanul. Așa țară, așa teroriști.
Auzi Porthos. Indiferent daca ma banezi permanent sau nu:
Fir-ati voi de neutri comozi, care nu ati citit Mein Kampf/sau nu ati crezut ca Hitler e serios. Daca v-ati fi trezit la timp, o reactie hotarata ne-ar fi crutat de ororile celui de-al Doilea Razboi Mondial.
Cred că am înțeles de ce se agita „toată” lumea să schimbe guvernul Ponta. Urmează să se facă nominalizări pentru DNA și Parchetul General. Dacă, doamne ferește, vine cineva care nu înțelege cum se face Justiție „reformată” macovist, toată gașca „reformistă” urmează să ajungă la pârnaie.
Cum să-i mai scapi pe Mircea Băsescu și Livia Stanciu de „șantajiști”?
Singura soluție – încă-o revoluție. Adică jos guvernul și numim la Justiție o prietenă a Monicăi Macovei, „tehnocrată” cu acte-n regulă, dar fără studii juridice.
Nu intelegi nimic! Treci la loc! Asta e Romania lucrului bine facut, nu copy-paste-uri aiureistice, gen Ponta! 🙂
Asta e cu cap si coada, cu CV-uri bune, nefalsificate:-). Ai văzut ce bine a răspuns la comisie? S-a blocat numai din cauza energiei negative primite de la parlamentari:-).
Ia sa mai vezi si alte opinii, despre alții (mie mi-a placut titlul):
http://www.stiripesurse.ro/domnule-ciolos-cunoasteti-vreun-civil-sau-doar-tehnocrati_973376.html
„Nu ne temem!”
Ba ne temem, pentru că sîntem oameni normali.
„Nu ne vor învinge!”
Ba, cu voi la cîrmă, ne vor învinge!
scris de Ungureanu
@ mac gregor
De articolul ăsta zici: „Dacă sunteţi democraţi, plecaţi!” ? Scris de TRU?
Pe bune? Îl mai citește cineva pe răsuflatul ăsta? Inițial am crezut că vorbeai de Mihai Răzvan Ungureanu, care nu e complet terminat.
Nu pui și un citat din Monica Macovei?
PS: și cum adică, „dacă sunteți democrați, plecați!”? De ce nu i-a spus asta și lui Băse la referendum? Sau măcar el, TRU să fii dispărut din peisaj. Băsismul ăsta e boală grea.
PPS: să știi că mă simt tare vinovat că mă iau de ce zici. Ești singurul nostru băsist și ești simpatic.
Mă uit pe Bloomberg la președintele Nigeriei vorbind la summitul din Antalya: „ground troops in Syria would be a mistake” și „Al-Assad will not be part of the future of Syria”.
Sigur șefu’, cum zici matale. Dar hai să vedem ce părere are și Putin. Deocamdată el are deja „ground troops” în Siria. Și nu oricum, ci la invitația președintelui ÎN FUNCȚIE al Siriei. Am înțeles că în viitor, Al-Assad nu mai contează pentru matale. Dar deocamdată, legal vorbind, el reprezintă Siria, iar pe matale nu te-a invitat nimeni să-ți dai cu părerea. În ce calitate vorbești?
Roagă ISIL-ul să arunce în aer Statuia Libertății și atunci ai voie să le declari război. Deocamdată, doar francezii și rușii au un temei legal. Rușii ca invitați ai lui Assad, iar francezii ca răspuns la atacul ASUMAT de ISIL.
@ mac gregor
„Fir-ati voi de neutri comozi, care nu ati citit Mein Kampf/sau nu ati crezut ca Hitler e serios. Daca v-ati fi trezit la timp, o reactie hotarata ne-ar fi crutat de ororile celui de-al Doilea Razboi Mondial.” – cum să te banez? Pentru ce? Delict de opinie? Ai voie să ai orice părere vrei tu.
Nu vreau să fiu Gică contra. Dar cred că ești un pic intoxicat de propaganda de DUPĂ cel de-al doilea război mondial.
Hitler a luat-o foarte ușor. În primii ani și-a făcut curat în casă. Și și-a reconstruit armata. Și cred că tot vestul a aplaudat pe cineva care se opunea COMUNISMULUI.
UPDATE 01:40 Ciolos confirma pe Facebook ca o retrage pe Guseth ca urmare a prestatiei din Parlament.
Un dram de normalitate.
Ilithiótitocratia salveaza Romania!!
Sau Tehnocratie fara τέχνη
Cica ziele trecute „strada” a cerut guvern de tehnocrati …
Dl Dacian Ciolos, premier desemnat, ne-a explicat ca „tehnocrat” este unu care nu se pricepe. De exemplu iei un sociolog si il pui la Culte.. Un plontoner majur de infanterie il faci ministru al Cerceatrii si altele asemenea ..si un sociolog (de preferinat adept al lui Marcuse) la Ministerul de Interne …
Nu de alta dar domnia sa bruxeloaza a ales (prima alegere) un medic stagiar ptr Sanatate (baiat frumos insa ca ministru la Sanattii nu este silit sa dea chiar toate asistentelele pe spate!! Si doctoresele …) si un inginer de la Freedom House ptr Justitie . As observa ca pana si Maria Bobu (ultimul monistru comunist la justitie si soția lui Emil Bobu) avea o o doploma de la Facultarea de Drept .
Ce-i drept dna de la Freedom House a tit viorbits despre coruptie … si se da si ea experta .. insa in ce consta expertiza sa?!
A faut macar un singur dosar? In calitate de ofiter , procuror, expert (macar financiar)?! NU!!!
Ea este de la Freedom House !!
Ea cere explicatii nu le da!!
Asa ca atunci cand unii au indraznit sa ii puna niste intrebari dna inginer Cristina Guseth a tacut …. sau mai rau s-a autofaultat.. aratand ca nu stie ce zice si ca de fpat nu poate explica nici ce intelege ce e aia „juridic” si ce este aia „judiciar” .. ea doar ca citit cuvintele in niste acte ..
Sau „face ceva” cu imunitatile : „Eu acolo m-am blocat şi am uitat de imunitate, despre care tot vorbim, pe care o au în caz de percheziţie, de arest preventiv parlamentarii. ” Ca sa o citez – una este sa citesti si alta sa intelegi ce citesti .. si as adauga poti sa vorbesti si cu totu si cu totul despre altceva …
Si apoi explicatia halucinanta
Energie „negativa” Sa zic asa se intoarce flacara violet?
Pe asta incep sa o banui ca umbla si pe la vrajitoare (nu ar fi chair singura „intelctuala” … la acelsi nivrl intelctual cu Zavoranca!).
Insa findca perseverare diabolicum est si pen’ca finis coronat opus dna cu telecomunicatiile de la Freedom House („Yes Boss! Yes Sir!!”) continua cu afirmatiile gen „coltul copiilor” (Radio Romania Actualitati, programul Matinal la 7:45)
Ma rog umilita inteleg – a fost prinsa ca nu stie ..
Insa ce o intelege ea prin „să duc România în structurile euroatlantice„?!
Poate dna Cristina Guseth nu a aflat (a citit , a auzit dar nu a intels!)
dar:
Romania face parte din structurile euroatlantice!
Romania face parte din NATO – structura „atlantica” par excellence : North Atlantic Treaty Organization – din 29 martie 2004 (data aderarii)
Romania face parte din Uniunea Europeana – par excellence structura „europeana” – din 1 ianuarie 2007
Deci : UNDE dracu VREA SA NE DUCA directoarea Freedom House? Cumva si in Hasldstadt sau feudalism?!
Ca sa o citez : Suntem la un moment în care trebuie sa învestim un Guvern, nu am ajuns sa facem toate actiunile. Suntem intr-un moment de criza de incredere.
Criza de incredere? Cine nu are incredere in cine?!
Cine nu are incredere?
„Strada” ghidonanta de Freedom House care are o directioare ce nu a aflat ca Romania este membra a NATO si UE?! Si care vrea sa duca Romania in NATIO si UE?!
In cine nu are incredere?
In „clasa politica” care a aderat la NATO si UE ?!
Condusa de cine aceasta „strada” ? De Freedom House, SAR, EFOR samd adica grupuscle presupus „civice” care fac politica non stop?
Si care la prima hop incepe sa vorbeasca desrpe „nwergi negative” si „umilinte” imginare?!
Asa am ajuns sa avem un cabinet de „tehnocrati” fara τέχνη (tékhnē) a caror unica „arta” (tékhnē) consta sa bolboroseasca cuvinte pe care nu le inteleg si sa pretinda .. „ceva”. Da sa nu ii intrebi ce este acel ceva ca inseamna sa ii „umilesti”!!!
Uite d’aia deviza „strazii” este azi
Ilithiótitocratia salveaza Romania!!
ηλιθιότητα (ilithiótita)
e jale, tocma acum s-a anuntat ca meciul de fotbal Germania-Olanda, la care duamna Merkel a anuntat ca va participa, nu va avea loc.
E groasa rau, daca-i iei neamtului fotbalul si, Doamne fereste, berea, trebuie sa te astepti la holocaust.
E adevarat, Germania nu va mai fi cum a fost. Unde mai pui ca vesticii au inceput sa-i pupa mina lui Putin… O lume nebuna, nebuna, nebuna…
P.S Doar basistii, in timpenia lor, sunt consecventi… licuricii e buni, Putin e rau.. ungurii sunt rai…
@ Ghiță Bizonu’
Idiocrația e la modă și în vest. Clasa politică e tot mai decuplată de cei pe care-i guvernează. Pare că singurii care înțeleg ambele lumi (Guvernanții și guvernații) sunt cei din serviciile de informații.
Chiar presupunând că nu sunt bolnavi de putere, accesul la resurse imense (financiare și umane) fără niciun control (controlul parlamentar e o glumă), le dă posibilitatea să construiască un nou nivel de control, care decuplează și mai mult clasa politică de restul populației.
La noi atât Președintele, cât și Guvernul NU REPREZINTĂ pe nimeni. Sunt soluții (aparent) de rezervă la o alternativă teoretic nocivă și coruptă (Ponta).
Și nu cred că doar la noi se întâmplă fenomenul. „9/11” la americani și „Vineri,13” la francezi, evenimente cruciale ca și Pearl Harbour, sunt cel mai probabil tot creația Sistemului pentru justifica mutări geo-politice, care altfel ar fi considerate aberante.
Imaginează-ți cum ar fi sunat invazia Afganistanului de către SUA în absența lui „9/11”. Cred că-i zburau pe Bush și Chenney mai repede decât pe Nixon.
Pe vremea lui Nixon (anii ’70) opoziția la Sistem s-a coalizat și a creat (printre altele) Comisia Trilaterală. Însă la nivelul actual al tehnologiei, mă îndoiesc sincer că Sistemul nu ar detecta orice formă de organizare a opoziției.
Ca să citez un Lord al Sistemului: ceilați nu sunt decât niște moși impotenți care își imaginează că mai conduc lumea (cu referire la Trilaterală).
E comisa trilatera a fots un largiti hora …
Așa pare dacă te uiți doar la suprafață. Pretextul, dacă vrei. Mai în profunzime, au fost schimbările politice. În primul rând demisia lui Nixon și ascensiunea lui Ford.
Ford? Care Ford?
nu imi zi Gerald ca nefericitu …. a iesit din decor in profitul lu Arahida Jimmy
@ Ghiță Bizonu’
Iar te uiți doar la suprafață. Ford a ajuns președinte FĂRĂ a fi ales de „poporul” american. Și jumătate din cabinetul lui era format din trilateraliști. Iar la Jimmy Carter, cabinetul era Trilaterala ÎNSĂȘI. 🙂
Dacă îți mai amintești, Carter a semnat Tratatul SALT II (Strategic Arms Limitation Talks) cu Brejnev spre furia Complexului Militaro-Industrial. Tratat care nu a mai fost ratificat pentru că rușii invadaseră… Afganistanul.
A fost nevoie de încă 12 ani și de încetarea Războiului Rece ca să se reușească semnarea unui nou tratat (START I și II – Strategic Arms Reduction Treaties). Dar de data asta, Gorbaciov a fost eroul. Înțelegi acum de ce-l scuipă Pacepa.
Hotnews: „Efectul neasteptat al atentatelor de la Paris: Miscarea Frantei privind Siria ar putea scoate Rusia din izolare, in detrimentul Ucrainei si al statelor est-europene membre UE, printre care si Romania”
Decizia Frantei de a accesa articolul privind apararea colectiva in Uniunea Europeana creeaza baza juridica pentru formarea unei coalitii care sa actioneze terestru in Siria, au declarat, pentru HotNews, surse convergente. Aceasta miscare ar ocoli Statele Unite ca partener si, in schimb, ar implica activ Rusia, care ar urma astfel sa iasa din izolare pe arena internationala. Intre timp, Uniunea Europeana isi pregateste o noua infrastructura institutionala de aparare, pe fondul alunecarii interesului SUA din Europa in Pacific, releva o nota strageica emisa de un think-tank al Comisiei Europene, in colaborare cu politicianul francez.
Atentatele de la Paris, din 13 noiembrie 2015, au un efect neasteptat: pot scoate Rusia din izolare in arena internationala, in detrimentul Ucrainei si al statelor est-europene membre UE, printre care si Romania.
In urma atentatelor teroriste comise de cetateni francezi si belgieni in numele organizatiei teroriste Stat Islamic, in care au murit 129 de victime, Franta a decis sa activeze articolul 42 (7) din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene, cerand ajutor statelor membre UE.
„In cazul in care un stat membru ar face obiectul unei agresiuni armate pe teritoriul sau, celelalte state membre sunt obligate sa ii acorde ajutor si asistenta prin toate mijloacele de care dispun, in conformitate cu articolul 51 din Carta Organizatiei Natiunilor Unite. Aceasta nu aduce atingere caracterului specific al politicii de securitate si aparare a anumitor state membre” – prevede acest articol.
Marti, ministrii apararii din statele UE au raspuns pozitiv solicitarii Frantei, in cadrul Consiliului Uniunii Europene, de marti, la care Romania a fost reprezentata de secretarul de stat din Ministerul Apararii Nationale Valeriu Nicut.
Mai departe, Franta ramane sa discute bilateral cu celelalte state UE pentru solicitari punctuale.
Invocarea acestui articol creeaza o baza juridica pentru crearea unei coalitii militare pentru misiuni cu soldati la sol in Siria care sa actioneze impotriva gruparii Stat Islamic, potrivit unor surse cu care a discutat HotNews.
Aceasta este pentru prima data cand este invocat articolul 42 (7) din Tratatul de la Lisabona. Miscarea Frantei ar putea deschide calea unei coalitii initiate de Franta, care sa includa si Rusia, cel putin ca partener.
Acest fapt risca sa scoata Federatia Rusa din izolare pe arena internationala, izolare in care a intrat dupa ce a anexat ilegal Crimeea si a continuat sa sustina rebelii pro-rusi din estul Ucrainei, impotriva guvernului de la Kiev.
Niciun lider vest-european nu mai pomeneste nimic acum despre continuarea sanctiunilor economice impotriva Rusiei. Prin includerea intr-o coalitie in Siria, Rusia va putea fi reintegrata in dialogul international – au mai explicat sursele.
Decizia Frantei de a accesa articolul 42 (7) din Tratatul de Functionare a UE marcheaza si prima abatere a leadershipului european de la linia traditionala potrivit careia initiativele militare europene se desfasoara in cadrul NATO, au mai remaracat sursele.
O reintegrare a Rusiei in dialogul international defavorizeaza in primul rand Ucraina, care se confrunta in continuare cu un razboi prelungit in estul tarii, impotriva rebelilor pro-rusi sustinuti de Moscova.
Miercuri, la Berlin, Victoria Nuland, asistent al secretarului de stat al SUA pentru afaceri europene si eurasiatice, a facut apel la statele europene sa continue presiunile asupra Rusiei, in gestionarea conflictului din Ucraina.
„Trebuie sa mentinem presiunea asupra Rusiei si a marionetelor sale separatiste pentru aplicarea completa a acordurilor de la Minsk. Chiar si atunci cand ne concentram asupra ISIS noi nu trebuie sa uitam ca numai cu doi ani in urma aproape un milion de ucraineni au stat zile si saptamani, in zapada, in Maidan cerand guvernului sa le asigure ceea ce noi avem: demnitate umana, democratie, un guvern curat si justitie”, a spus Nuland, citata de Agerpres.
In schimb, Franta si Rusia au bombardat, marti, in tandem, pozitiile ocupate de organizatia Stat Islamic in Siria. Aviatia franceza desfasura deja, din septembrie, misiuni in Siria, in cadrul colaitiie anti-ISIS conduse de SUA. In septembrie si Rusia si-a inceput propria interventie in Siria, insa a fost acuzata ca rachetele sale au vizat mai putin ISIS si mai mult pe ceilalti opozanti ai regimului Bashar al-Assad, protejatul Moscovei.
„Rusia isi schimba pozitia, pentru ca astazi rachetele de croaziera rusesti au lovit Raqqa (centrul operativ al ISIS – n.r.). Poate ca azi aceasta mare coalitie cu Rusia este posibila” a spus ministrul francez al Apararii, Jean-Yves Le Drian, la TF1, citat de Euractiv.com .
De altfel, presedintele francez, Francois Hollande, a vorbit la telefon cu omologul rus, Vladimir Putin. „Trebuie sa ne facem un plan pentru actiuni comune pe mare si in aer” – le-a spus Putin liderilor militari, dupa discutia cu Hollande.
Miercuri, la Berlin, Victoria Nuland, asistent al secretarului de stat al SUA pentru afaceri europene si eurasiatice, a facut apel la statele europene sa continue presiunile asupra Rusiei, in gestionarea conflictului din Ucraina.
„Trebuie sa mentinem presiunea asupra Rusiei si a marionetelor sale separatiste pentru aplicarea completa a acordurilor de la Minsk. Chiar si atunci cand ne concentram asupra ISIS noi nu trebuie sa uitam ca numai cu doi ani in urma aproape un milion de ucraineni au stat zile si saptamani, in zapada, in Maidan cerand guvernului sa le asigure ceea ce noi avem: demnitate umana, democratie, un guvern curat si justitie”, a spus Nuland, citata de Agerpres.
In schimb, Franta si Rusia au bombardat, marti, in tandem, pozitiile ocupate de organizatia Stat Islamic in Siria. Aviatia franceza desfasura deja, din septembrie, misiuni in Siria, in cadrul colaitiie anti-ISIS conduse de SUA. In septembrie si Rusia si-a inceput propria interventie in Siria, insa a fost acuzata ca rachetele sale au vizat mai putin ISIS si mai mult pe ceilalti opozanti ai regimului Bashar al-Assad, protejatul Moscovei.
Dintr-o analiza publicata luni, de HotNews, reiese ca pentru Franta ar fi fost destul de complicat sa activeze articolul 5, privind apararea colectiva, din Tratatul de la Washington, pentru a determina o operatiunie a NATO impotriva ISIS in Siria. Totusi, Franta ar fi putut macar sa activeze mai intai articolul 4 al Tratatului NATO, privind demararea consultarilor cu membrii Aliantei Nord-Atlantice , au aratat analisti consultati de HotNews.
De asemenea, Franta pare sa se apropie tot mai mult de Rusia decat de aliatul din NATO, Statele Unite, pe fondul reticentei americanilor de a discuta despre o interventie la sol in Siria fara indepartarea regimului Bashar al-Assad.
Luni seara, la Paris, secretarul de stat american, John Kerry, a exprimat dorinta SUA sa lupte alaturi de Franta pentru distrugerea ISIS. „SUA si Franta nu sunt doar prietene, sunt o familie. Vom invinge Daesh (ISIS) si pe toti cei care ii impartasesc ideologia criminala. Vom lupta impreuna impotriva lor si ii vom invinge”, a spus Kerry.
Marti, insa, seful diplomatiei americane a insistat pentru o tranzitie majora in Siria, care sa conduca la incetarea focului intre regimul de la Damasc si rebelii sirieni care i se opun si la alegeri. „Ne aflam, teoretic, la cateva saptamani de posibilitatea unei tranzitii majore in Siria si vom mentine presiunea asupra acestui proces. Acum, tot ce ne trebuie este inceputul unui proces politic si instaurarea incetarii focului”, a aratat Kerry, referindu-se la acordurile de la Viena, privind solutionarea razboiului civil din Siria.
De partea cealalta, ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov, a criticat conditionarea unei interventii masive in Siria impotriva ISIS de inlaturarea regimului al-Assad de la Damasc.
„Sper ca va exista o schimbare de pozitie in randul partenerilor nostri occidentali, asa cum a avut loc, din pacate cu pretul unor teribile acte teroriste, la colegii nostri occidentali. Este inacceptabil sa ceri conditii prealabile pentru orice alianta impotriva terorismului”, a spus Lavrov.
Francois Hollande a anuntat deja, in Parlamentul de la Paris, ca va avea o intalnire cu liderul american Barack Obama, martea viitoare, iar apoi, joi, se va intalni si cu presedintele rus, Vladimir Putin, la Moscova, pentru a discuta o interventie larga pentru distrugerea ISIS.
De asemenea, prin accesarea articolului 42 (7) al Tratatului de Functionare a UE, Franta pare sa urmareasca formarea unei coalitii militare in fruntea careia sa se situeze.
Acesta este, probabil, motivul penru care a evitat articolul 222 al Tratatului UE, care prevede ca o eventuala interventie militara va fi coordonata la nivelul central ala UE.
Art. 222 al TFUE prevede:
„Uniunea si statele sale membre actioneaza in comun, in spiritul solidaritatii, in cazul in care un stat membru face obiectul unui atac terorist, ori al unei catastrofe naturale sau provocate de om. Uniunea mobilizeaza toate instrumentele de care dispune, inclusiv mijloacele militare puse la dispozitie de statele membre, pentru:
prevenirea amenintarii teroriste pe teritoriul statelor membre;
protejarea institutiilor democratice si a populatiei civile de un eventual atac terorist;
acordarea de asistenta unui stat membru pe teritoriul acestuia, la solicitarea autoritatilor sale politice, in cazul unui atac terorist.
In cazul in care un stat membru face obiectul unui atac terorist sau este victima unui catastrofe naturale ori provocate de om, celelalte state membre ii ofera asistenta la solicitarea autoritatilor politice ale acestuia. In acest scop, statele membre se coordoneaza in cadrul Consiliului”.
Solutia la care a apelat Franta pare sa confirme tendinta generala a Uniunii Europene de a se decupla de partenerii americani si de cadrul institutional pe care il ofera Alianta Nord-Atlantica. De altfel, articolul 42 (7) a fost introdus in Tratatul de la Lisabona la solicitarea Greciei, care voia o garantie de securitate in plus in fata Turciei, avand in vedere ca ambele tari sunt membre NATO, dar Turcia nu face parte din UE, explica Politico.eu.
Tendinta este reflectata si intr-o nota strategica a European Political Strategy Center, un think tank care apartine de Comisia Europeana. Nota este realizata in cooperare cu politicianul francez de dreapta Michel Barnier, fost comisar european, actual consilier pentru aparare al presedintelui CE, Jean Claude Juncker.
In nota intitulata „In apararea Europei”, centrul identifica patru hibe majore care stau in calea unei mai adanci integrari a apararii Uniunii Europene:
lipsa vointei politice
reflexele traditionale „mai intai NATO”
politicile conservatoare privind industria de aparare
fragmentarea cooperarii militare a statelor UE.
Nota strategica de la Bruxelles mai arata ca au trecut vremurile in care, pe fondul razboiului rece, statele UE isi bazau toata politica de aparare pe articolul 5 al Tratatului NATO.
„Washingtonul, pivotand strategic catre Asia, insista pentru integrarea apararii in Europa, privind-o ca pe o alianta transatlantica mai matura si mai puternica” – se arata in analiza.
Totusi, nota strategica retine printre amenintarile care determina o mai buna integrare a apararii UE si confictul prelungit din Ucraina, precum si violarea teritorului ucrainean de catre Rusia.
In final, nota strategica de la Bruxelles propune o serie de masuri pe care UE ar trebuie sa le ia, pentru a constitui o arhitectura institutionala de aparare proprie mai eficienta:
1. Consiliul European (presedintii si premierii statelor UE) trebuie sa o mandateze pe Federca Mogherini, inaltul reprezentant al UE pentru Politoca Externa si Aparare, sa redacteze o noua strategie europeana de securitate si politica externa. Aceasta trebuie sa identifice si sa descrie interesele, propritatile si obliectivele Uniunii Europene in ansamblu.
2. O strategie coomuna impotriva amenintarilor hibride – operatiuni executate de actori statali si non-statali. UE trebuie sa fie capabila sa desfasoare forte de pana la 60.000 de militari entru perioade de cel putin un an.
3. Operationalizarea grupurilor de lupta ale UE.
4. Impartirea poverei costurilor de aparare in cadrul UE.
5. Operationalizarea unui cartier general european al apararii. UE duce inca lipsa unei capacitati cruciale de planificare urgenta, precum si a unui cadru de comanda si control potrivit pentru a planifica si conduce operatiuni. In schimb, UE se bazeaza ad-hoc pe structurile NATO – critica nota strategica.
6. Crearea unui Semestru European pe aparare. La fel ca actualul Semestru European prin care Uniunea tine sub control bugetele statelor membre, nota strategica se exprima pentru un control similar privind indeplinirea obiectivelor de aparare ale statele UE.
Presupun că toată lumea a crezut că bat câmpii când am zis că Putin și Rusia au de câștigat din atentate.
Dacă UE și NATO se decuplează (ceea ce pare extrem de probabil), noi, Ucraina, Polonia și statele baltice ar trebui să ne pregătim de integrarea cu Rusia Mare.
Cu rachete americane la Deveselu, dar cu NATO uitându-se pasiv la ce fac rușii în estul Europei, mi-e teamă că s-ar putea ca România (dar și Polonia, Ucraina, țările baltice) să dispară pur și simplu de pe hartă. Suntem practic la mila rușilor.
Și mă îndoiesc sincer că noi, cei din estul Europei, putem să-l invităm politicos pe Hollande să se ducă dracului, iar cineva să ne ia în serios.
Nu este cinic? Victoria Nuland pare a fi ultima noastră șansă. Pănâ și Băsescu a întors „neașteptat” spatele americanilor. Probabil că se pregătește pentru noua axă: Paris-București-Moscova.
Pe lângă Putin, din atentate mai are de câștigat și Complexul Militaro-Industrial European, care are șansa de inversa trendul de scădere a bugetelor de înarmare. Exact așa cum s-a întâmplat după 9/11 cu bugetele pentru apărare ale SUA.
Nu draga ai batut campii lasand sa se intelaga ca Rusia ar fi in spatele crearii ISIS…..
de fpat Rusia se fala in situatia unui profitor oportunist (adica de 2 ori ) .. Este cam situatia , sa zicem, a fotbalistului peste care da o minge degajata aiurea si baga gol! Golul este al lui … insa si bafta …
Asa si acum …
SUA au „uitat” ca „angajamentele” globale depasesc capacitatile (njon globale!) ale SUA si ca in l;ume mai sunt si late „interese” si „angajamente”..
Au declansat Maidanul fara sa tina caont ca asta decalnsa automat o contrareactie rusa. Fara sa tina cont de situatoa nefericta (economic) a Ucrainei si de egoismul proasuteritate a UE …
Au declansat „primavara arava” fara sa tin cont de urmari. Sprijina „insurgentii moderati” din Sira care dezerteaza cu tit cu furnituri si merg la Daesh…
Ei bine asa ca cu un minim eforta Rusia intervine in Siria … iar SUA este in imposbilitate de a „face ceva”.
O interventie in favoarea ISIS este de neconceput … O lovitura asupra ISIS ?! Nasol rau de tot…. atunci de ce i-a mai „crescut”? Unica solutie – cica sa sprijine al Qaeda! Pe aia care au facut nOne-Eleven ()norc ca amerlosoo se pare ca au devenit submoronici rau!)
Asa ca SUA sunt (autp)blocate…
Sa „intervina” in Ucraina?!
Asta nu se poate!!
Asa ca in momentul asta conducerea franceza , dronica de Vengence!, va coopera cu Rusia .. in Siria.
Si Nulanda nu este nici o sansa … face parte din problema… adica dintre idiotii de planificatori „nu ar fi rau sa fie bine daca, parca, oarecum ”
Cat despre Deveselu …
Scuze numa idiotii puteau crede varianta ca este sa ne „apere” de rachetele iraniene…
Devesulu este impotriva rachetelor rusesti.
Dupa pozitia sa as zice ca Deveselu are ca unic rost sa apere Bondsteel , cu riscu periclitarii Iasiului, Galatiului sau Bucurestiului (o „interceptare” la verticala acestor orase risca sa fie extrem de nasoala ptr cei de desubt!)
In plus cestia nezisa si necunoscuta in Romania. Deveselu a devenit una din tintele de „prioritate zero” … care trebuiesc distruse inainte de H Zero. Adica asa ca ptr tzivili cu lecturi dubioase (nasuci si alti insi cacademici cu idei) daca intentionez sa dau ordin de atac la ora 13:00 ATUNCI la ora 12:55 hai 12:57 trebuie sa am confirmarea distrugeri Deveselu. Tot ptr tzivili distrugerea unei astfel de tinte se face cu o „lovitura tactica” (numele pudic a unei lovituri nucleare ce poa ajunge si la 2-4 „hiroshime” ) ce poate fi livrata de 1-n rachete de croaziera
Deci la 12:57 trebuie sa stiu daca Deveselu mai este operational…
Daca mai este … si adversaru poate avea unele „banuieli” la 13:05 ministrul meu de externe va da telefon „unde trebuie” si eu voi discuta „auzi este vorba despre o neintelegere. Hai sa ne intelegem …” (si am sanse .. fiindca inainte de a da ordinu „anihilati Deveselu” am dat ordinu sa se treaca pe alarma intreg sistemul …..si una din 2 : la 13:05 „ala” deja stie si se intreaba „ce dracu vrea Ghita Bizonovici?” sau va afla in timpu discutiei. A da alarmarea maxima in cazul unui stat nuclear inseamna si ca ala este gata de riposta ….oar ca[itanii de pe submarinele cu SLBM au deschis seifu si de uita incruntati la plicu sigilat… A se vedea Able Archer…. DUPA Able Reagan a devenit brusc mult mai interesat de cresterea increderii decat de Scut.. )
@ Ghiță Bizonu’
„Nu draga ai batut campii lasand sa se intelaga ca Rusia ar fi in spatele crearii ISIS” – unde am făcut eu asta? Am spus doar că Rusia are de câștigat în urma atentatelor. Mă mai uit o dată pe ce am scris săptămâna asta, dar poate îmi arăți tu unde am zis de Rusia și ISIS.
M-am uitat și nu am găsit nimic de tipul ăsta. Cred că m-ai înțeles greșit. Dar dacă îmi arăți unde, clarificăm.
@ Ghiță Bizonu’
În rest ai dreptate. Scuze că m-am oprit doar după prima frază, cea cu bătutul câmpilor.
Am spus doar că Rusia are de câștigat în urma atentatelor
De aici, se poa trage concluzia ca Rusia a comandat atentatele ca sa iasa din @@@@t. Daca comandat – cum de a putut? Pai findca ea a creat!
Au spus
1)Inclin să cred că în spatele naționalismului de orice fel se află acum Rusia, interesată să nu rămână izolată după anexarea Crimeei.
2)Sunt tentat să spun că atentatele din Paris și ajutorul dat de Putin lui Al Assad sunt pe aceeași direcție. De altfel abia în dimineața aceasta Rusia și-a exprimat condoleanțele poporului francez pentru pierderile suferite. Iar Putin nu a a comentat deloc. Interesant.
I*nterseant cat t5rei fac 1+2?!
Mai ales ca 2 contine cestia Bashar = Putin = atentate…
@ Ghiță Bizonu’
Mișto deducție:
În modul ăsta poți să tragi orice concluzii. 🙂
Sa fi tu sanatos am vazut vreo 3 comnetarii care o ziceau mai deschis ca de fpat Putin e responsabil …
@ Ghita Bizonu’
Unde le-ai văzut?
Atentie la cele nezise dar IMPLICITE …
Implicitele au valoarea lor , indiferent daca le „initailizezi” sau nu …
A da.. alta Dan Sova adus la DNA cu mandat ….
Implict – DS estre corupt periculos .. VVP se pregateste !!
Si totul era implict de cand VVP a propus Codruta
Si vorba aia proasta cu a fost necesar sa n moara oameni ca sa isi xdea demisa are o impliiuta … nespusa :necesar pentru cine? Si daca era necesar … cine a ?!@!
@ Ghiță Bizonu’
Știm amândoi că deducția era cam forțată. Dar dacă nemțălăul se exprimă așa cum gândește (încet și prost), nu prea aveai cum să-l ierți.
De prin ziare adunate si bizonic prezentate …
Uriasa VULNERABILITATE preezidentiala are alt nume : Carmen!
Si i s-a aratat PISICA:
De ce pisica? Pai fiindca draga de Mediafax omite ASTA:
…… sar cateva randuri
V-ati prins ?
Presedintele are imunitate de tip „sanctuar”. Este de neatins! Intangibil!
Dar nu si sotia presedintelui…
Ma rog sunt soti gata sa zica „Slava Diavolului!” daca scapa de nefasta.
Insa sunt (mult mai putini) si soti devotati. De exem[plu Klaus Werner cel iute zvarlitor de palton ….
E… si daca Carmen ar fi bagata la preventie ? Vreo 6 luni? (Nici macar nu ar fi prea orijinela cestia … cetateanca Ekaterina Ivanovna Kalinina intre anii 1938-1946 era bagata in GULAG. Sotul ei era Mihail Ivanovici Kalinin ( n. 19 noiembrie 1875 — d. 3 iunie 1946) carele era Președintele Prezidului Sovietului Suprem al Uniunii Sovietice (adica presu .. ) Moartea lui a eliberat-o pe Kalinina.La propriu (detentia ei nu mai era „necesara”)

Oare ar accepta KW desparturea de Carmen ?
Deci cine pe cine calareste?!
Chiar o fi el cel mai tare din parcare?
Vrei sa-l fac guest-post? Ai muncit la el, nu gluma.
Eu eram tentat sa scriu despre „Noua Ordine Mondială” de după Vineri, 13. Nu e inca evident pentru toată lumea cat de mare e schimbarea.
Iar de data asta am spus lucrurile cu subiect si predicat, ca sa nu mai extrapolezi tu fantezist ce zic 🙂
PS: mi–ai rămas dator cu comentariile alea in care PRESUPUNEAI tu ca as fi zis eu ca Putin e in spatele atacurilor din Paris.
Ia-l daca vrei !