Irinel Columbeanu e reprezentativ pentru economia de piaţă românească de dinainte de criză. El, copilul unui nomenclaturist care a rămas în Guvernul României până în anul 2002, nu a fost decât un băiat de bani gata răsfăţat, care nu a făcut nimic toată viaţa.
A profitat de pe urma relaţiilor tatălui său care i-a oferit posibilitatea de a intra în acţionariatul diferitelor firme ce doreau să aibă o intrare la oficialii din executiv. Aşa s-a trezit Irinel acţionar al unei companii franceze de telefonie, acţionar la Media Pro şi în alte zeci de firme. Viaţa lui de nabab nu s-a bazat decât pe relaţiile tatălui său, un stâlp al Partidului Comunist Român care astăzi are aproape 90 de ani.
Cercetarea CNSAS (Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii) a relevat faptul că acesta a fost turnător al fostei Securităţi, judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie hotărând prin decizie definitivă, laută în 2013, că Irinel columbeanu a fost turnător.
Aceasta e tipologia celui care a dominat mass-media românească vreme de aproape un deceniu, bărbatul dorit de multe femei, model de succes în societatea românească.
Sursa :http://www.eva.ro/divertisment/vedete/povestea-tragica-a-lui-irinel-columbeanu-milionarul-care-a-saracit-articol-85787.html?pagina=1
As zice ca este povestea tragica a Romaniei ..Impreuna cu milionul lui Basescu si cei 60.000 $ de la Marea Revolutie Anticomuinista ptr Propasirea Puilor de Curva Comunista si dracu cati mai stie necunoscuti si cate necunoscute (de foate felurile: umane adica in fusta si tocuri cui, non-umane da in docomente finaciare, penale, politice) cu „eroismul” lui Pacepa si „luminitele” ismaneze , toate astea se inscriu perfect in filozofeala politichiei mai ales in acea de genul marxisto-lenist vazut prin Chateaubriand : Memorires d’outre tombe :
Madame de Montcalm m’avait envoyé un sac de douze cents francs pour les distribuer à la pure race légitimiste : je le lui renvoyai, n’ayant pas trouvé à placer un écu. On attacha une ignoble corde au cou de la statue qui surmontait la colonne de la place Vendôme ; il y avait si peu de royalistes pour faire du train à la gloire et pour tirer sur la corde, que ce furent les autorités, toutes bonapartistes, qui descendirent l’image de leur maître à l’aide d’une potence : le colosse courba la tête de force ; il tomba aux pieds de ces souverains de l’Europe, tant de fois prosternés devant lui. Ce sont les hommes de la République et de l’Empire qui saluèrent avec enthousiasme la Restauration. La conduite et l’ingratitude des personnages élevés par la Révolution furent abominables envers celui qu’ils affectent aujourd’hui de regretter et d’admirer
…………….
Quant à nous, pauvres diables de légitimistes, nous n’étions admis nulle part ; on
nous comptait pour rien. Tantôt on nous faisait dire dans la rue d’aller nous coucher ; tantôt on nous recommandait de ne pas crier trop haut Vive le Roi ! d’autres s’étant chargés de ce soin
…………………………
C’est merveille en France que la contagion, et l’on crierait A bas ma tête ! si on l’entendait crier à son voisin. Les impérialistes entraient jusque dans nos maisons et nous faisaient, nous autres bourbonistes, exposer en drapeau sans tache les restes de blanc renfermés dans nos lingeries, c’est ce qui arriva chez moi ; mais madame de Chateaubriand n’y voulut entendre, et défendit vaillamment ses mousselines.
Gata… L-am postat, deși nu am avut timp să-l citesc.
Mă gândeam că-i știu pe amândoi. Pe Irinel chiar de la începutul anilor ’90, înainte să devină „investitor” și să lucreze pentru Alcatel. Pe dl. Columbeanu Sr. mai târziu, din pură întâmplare. E o uriașă diferență între cei doi. Bătrânul este modest și foarte politicos. Irinel era extravagant, costum Armani, mașină Porsche și obositor de secretos. Parcă tot timpul ar fi pus la cale o conspirație.
Amuzant este că m-am întâlnit și cu francezii de la Alcatel care făceau angajări (ingineri electroniști) pentru suport și mentenanță. Însă Irinel nu apărea în zona asta. Cred că era în zona de „lobby”. Însă nu m-au angajat pentru că nu vorbeam franceza. Presupun.
Apropo… Habar nu am ce zic citatele tale din limba franceză. Și-s prea obosit ca să sap acum.
Revenind la Columbeanu Sr, mă mai întâlnesc cu el din când în când pe străzile de lângă parcul Herăstrău. Nu-și mai amintește de mine. Probabil e prea în vârstă și a trecut prea mult timp.
Pe Jr. l-am văzut ultima dată acum vreo 12 ani pe plaja hotelului Rex în Mamaia. Stătea la plajă și se uita indiferent la chiloțeii cvasi-invizibili ai unui model autohton (cred că era Catrinel Menghia). Nu părea foarte impresionat, deși jumătate din plajă (cea de sex masculin) se holba fără jenă, producând crize de nervi celeilalte jumătăți. Chiar mi s-a părut ciudat că Irinel era așa impasibil.
Ciudățenia a sporit când a apărut prietenul domnișoarei, un cântăreț frumușel foc. Cred că se numea Răzvan Fodor. Chiar am avut impresia că Irinel a fost mai impresionat de cum arată junele decât de Catrinel.
Mai era lume „bună” la plajă, dar o să povestesc asta într-un articol/comentariu separat.
Plaja ..
Povestea un fots colg serviciu .. prin 76.. Avea rudenuu kla COnstnata, Un uncgi tarar, cacelar, fots hlateridl si apoi doar culturist. Cica pe unchi haibnele steau ca pe sac… Insa la plaja la Mamaia ….. in jurl lui era cica un cerc de 20 metri plini de muieri de tiatre varstele preocuoate sa se zgaie la individ … Sotii, logodnicii, amamntii si susopirrnatii simteau brusc nevoia sa se indeparteze – i mare, umbra, bere, orice numa sa iasa din raza vizuala a tipei cu care venise la plaja …
SI ata imi aduce aminte ca la Felix vara aparea si unu la vreo 50 de ani … Mic de statura, max 160 cm , suplu, bune dacut (nu msuchiulos dar furnmos reliefat) Si un profil /’;antic/ f fin . Imbracat in sort alba si maieu cu gaurele alba. Mabele extrem de justa au corp. Nu stiu cum ziceau muieirle de el insa noi brabnataii ii ziceam „curva masculina” ..ca asa cu obsrva unu tanar (sub 30 bauata ftip biner chip placut destul de bime la corp fara burta) venit in voiaju de nunta „lual-ar dracu cand apare el mireasa mea nu mai poate sa priveasca in alta parte!!!!”
Ce ma miram era insa ca ala era mereu singur …. pana am aflat ca „programa” niste tinere care lucrau in Felix (asistente, barmaid..)
Traducere (cat de buna ma putut. Buna adica in lb romana nu prea modernista ca deh textul orijinel e de oe la 1830)
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––-
Doamna de Montcalm mi-a trimis un sac(1) de o mie două sute de franci ca sa impart intre Legitimisti pur-sange(2) : i-am trimis inapoi, negasind cui sa dau un scud(3). A fost legata o josnică frânghie de gâtul statuii din varful coloanei din Place Vendome; au fost atât de puțini regaliștilor pentru momnetul de glorie și pentru a trage funia, incăt insasi autoritățile, toate bonapartiste, au fost cele care au doborat imaginea stăpânului lor, cu ajutorul unei spanzuratori : colosul silnic si-a inclinat capul ; el a căzut la picioarele acestor suverani din Europa, care de atâtea ori s-au prosternat in fata lui. Oamenii Republicii si Imperiului au fots cei care care au salutat cu entuziasm Restauratia. Comportamentul și nerecunoștința personajelor ridictate de ridicate de Revoluție au fost abominabile fata de ce pretind astazi ca regreta și admira
…………….
În ceea ce pentru noi (4)nenorocitii de legitimiști, nu eram primiti pe nici unde; nu contam cu nimic. Uneori, ei ne spuneau în stradă sa mergem la culcare; alteori ni se recomanda să nu strigam prea tare „Trăiască regele!” altii luîndu-si aceasta sarcina…
…………………………
Contagiunea este de minunata in Franța, si am striga „taiati-mi capul”(5) daca ne-am auzi vecinul strigân-o. Imperialii au intrat pana si în casele noastre și ne sileau, pe noi bourbonistii, să punem ca steaguri imaculate resturile de albituri închise scrinurile(6) noastre- ceea ce sa întâmplat si la mine, dar doamna de Chateaubriand nu vrut sa auda și si-a apărat cu vitejie muselinele sale.
**********************************************************************************
1) punga poate era mai bine .. dar poate chiar era un sca nu prea mare 1200 franci eriscaus a fie destul de grei.
2) : de pure race” – rasa pura .. pru sange mi s-aparut mai bine
3)poesa traditionala. In vreme a aia valora se pare 5 franci
4)”pauvre diable” .. cred ca se raduce mai buine prin :nenorocit” in loc de sarac
5) a bas la tete – jos capul deci pe romneate taiatai!
6)”enfermés dans nos lingeries” Azi lingerie este lenmjerie. Insa e pare ca atunci werau dupalruri, scui\imnuri speciale ion care erau tinute pnazele de in (lin) fine.
Acu ia ziceti voi – nu este excat atnosfera roamneasca din 1990?! Varatan Arachelian trwecut de la te pup in cur conducator iubit la Majestate pupati-as talpile! Paller OPctavian „sper sa mor intr-un regt”
SAMD etc ..
hm.. in anii 88-91 inainte sa dorm citream la intamplare cateva pagini dintr-o caertre, Meru aceiasi. Memorile de dincolo de mormant .
Oprescu – presupus vinovat t de luare de mita in faza de cercetare, arest preventiv – in timo ce insi care au comis acte de violenta choar omor sunt loberi – cariac, 2 tenturi, doabet nu are parte de un examen medical corect.
se pare ca nimnaui nu-i pasa de riscuri. Adic ca un arestat proventiv sa moara din lisosa de ingrijire medicala. Sa mopare a in timop ce se fala „custiodia” justitiei.
Pentru ca „Justitia” ii refuza dreptul la asistenta medicala demna de acest nume (asistenta ce se poate acorda in Bucuresti nu in Viena) .
Se pare ca nimeni nu gineste matginea : asta ar echovala cu aplicarea pedepsei capitale. Asupra unui ins prsuspus nebvibonat care in plus este a\doar cercetat .. adica se pre4a [poa s aiasa ca era nevinovat.
Ca rasunzatori de4 cetia auasta ar fi” seful arestului, care va da viona pe procuror, car eva da vina pe Codrutza , care nu va putea zice nimci despre procuroprul general (ca prera i-a daat cu flit) sau iministrul de justitie care nu se baga (cel mult distrobuie locurile de parcare)
Si in fine Bastanu Suprem Kaiser Klaus prea dornic de guvernul sau ….
SI toata traoca de zoaie va cadea si asupra mabasadei lu Liruryx cel Great i iubitorul de justitie „independenta” de lege …
Zau asa ca nu inteleg cum isi asuma unii asa riscuri. Poa un „analist” cu mute studii la Yale si alte asemenea a tras concluzia ca „romanii iubesc pe tepes” insa aita ca gloata ca si femeiai e mobile
Rawl; ala ce zice?!
Rawls e ocupat cu țările civilizate. La babuini se aplică Justiția lui Băse: toți corupții sunt arestați preventiv. Vedem pe urmă dacă erau vinovați.
Verișoară primară cu Justițica lui Vadim: „Tara nu poate fi guvernata decât cu mitraliera”.
Zici ceva foarte interesant, ce te pune pe gânduri: „Rawls e ocupat cu țările civilizate”. Dar daca e corect sa fie asa? Daca e normal ca, inclusiv democrația, justiția sa aibă fete pe întelesul oamenilor fiecărui stat in parte? Poate ca noi, romanii, nu am ajuns la stadiul „remușcărilor lui Oreste”? Poate de aceea cei mulți spun: „ei, si, sa ia cat mai mulți; sa curate”
Deci musiu Rawls ala nu e titusi ce se pretinde . Ada numele mi se pare demn de a fi comnatat :John Bordel Rawls,.
Stii pe teoriile astea ar trebui sa zse incriptioneze : untezis sub 18 ani.. sau ca pe unele medicamnete : uintwerizs coiilor sub 14 ani sau sa se precizeze „maxim 0,2 grame pe kilocorp”
Majoritatea „filozfilor” astia care pbligatoriu „miralocersc” si o dau cu „etica” uita in gbnl principile de baza :deinde vivere , mila imi este de tine dar mai mila imi este de mine samd. De fapt ei „promoveaza” un egoism si un idividualism feroce ce disttrige societatea …
Ba de o pilda…
In unele tari , care prin Pornia cereasca si munca au reusit sa aiaba un standar de viata bun, in baza unor obiceiuri comunistre si poa chiar feusle au avutr groja si de cei mai putin dotati.
Aopii apar astia „filzodi” si „etici” siincep sa denatureze scipul .. si uite asa se ajunge la aberatia unor legi asistentiale sa zici ca zorii tradafirii ai cominismului (fiecaruia dupa necesitatai) lumineqza Canada sau Suedia .. Ce ami egalitara tara din l;uime nu era URSS, nici China ci .. Suedia cu al sau 1:1,7 aprort intre salarii si benficiile imense (nu contest meritu suedezilor! INSA …)
Apoi altii toti morlai” dar mai putin „filozfi” apoar pe aici si struica lumea de cap si iin fac pe unii sa viseze la beneficii „vestice” fatra sa priceapa ca „vestu” ala nu exista (exista SUA, Canada, Suedia si Porugalia samd fiecare altfel)
In vest se intind rraia scolii de la Franckfurt si bantuie triczhismu (ca stalin nu putea s aimpuste tritzchisti in Franta !) care bvoe „mai multa egalitate” si vorind „morlala” si „filozofeala” uita cestuii obscure de genu terioia conseervarii materiei sau legile termodinamicii adica ex nihilo nihil
In fine imi pica Rataiu si zice „ce mare lucru e somaju? Pai in Blegia un somer priemste 10.00 lei pe luna!” la cre niste pustani cam cretinei incep sa zbiere ca daca raman someri sa li se dea 10.000 lei! Directorul avea in jur de 6500 (lefurile etrawua scoase pe calculator. Ei lucrau exacat ca operatori. Eu fost operator … aveam oricand aces in timpu imprimarii) . Da nimeni nu a zis „Da nene da noi nu suntme Belgia!!!”
Apoi ni se explica noi terorii, propagandistii PCR si UASCR l;e preiau pe nemestecate (precum prostiutele lu Ceasca) si „explica doct” ce habar nu au.
Si uite asa ajungem la marea dihiotomie : urmarim scopuri keynesiene (Ratiu zicea de Keybes da cine sa stie cin eera Keyners? La ce liga juca?!) folosind mijloace thatcheriste.
Si cu cat iese mai nasol cu atat insemana ca mijloacele nu au fost destul de „pure” si aplicate destul de „riguros” .. Culmea pe l;aty novel nme intoarcem la anii 50 sau anii 80 : cannd se strica un utilaj sau nu merge ceva facem mai multa propaganda nu …. facem ce scrie la manualul de utilizare!!!!!
SI cel mai importanat este sa citim pe Rawl, Rand, Losordo, Aredndt si mai ales sa ne straduim sa ignoram faptele brute …
PS Tribunatecu nu a zis niciodata :Tara nu poate fi guvernata decât cu mitraliera” asta este o mincina GDSista.
Tronunatecu a zis ca daca continuam asa , adica ciontetstie la 360 grade, saracirea populatiei , agitatie politica pana la inebunirea poporului vom fi neviutri sa recurgem la mitralera.
Pocepi diferernta ? Nu oricum te bat de te rup! ci daca mai chiulesti de la scoala, daca nu iti faci temele si mai rapsunzi ontaznic in clasa ….
Da ma rog asa ratat morala sio filozofeala politica
@ Ghiță Bizonu’
Mă gândeam la Irinel… Cred că am putea găsi zeci sau chiar sute de exemple de „copii” de foști, care erau „geniali” cât timp părinții erau la putere. Lucru valabil și înainte și după revoluție. Îmi amintesc de comentariile făcute pe seama talentului de actriță al fetei lui Gheorghiu-Dej.
Majoritatea au dispărut la fel de amuzant precum au apărut. Foarte puțini au rezistat și după ce seniorul a devenit irelevant.
Cred că Oprescu e un astfel de exemplu. Tatăl lui nu a fost general de Securitate?
Asa se zice.
Avocatul adrain Valisli, avicatu casei regale este fiul unui fots Porucuro Gneral al RSR. Insa trebe sa iti zic este de deaprte cel mai intelygent ins pe car elpma cunoscut in orimii 30 de ani de bviata /9au mai urmat 2..) Ma rog a rofitata de functuia lutat’;su – era student la zi in anul 3 la Drept si , findca avea PCRukl necesar i s-a permis sa dea exagemen si sa intre la ff in abnnul I la … matematica!!!
Inevitabil unii dintrer copii astira erau insi sweriso si inteligenti. cestie de statistitica.
Insa ce voi eu a zice : cel mai mult au pridtata de revolutie nu aia care in strda au riscat ci cei care cu 2 sa[ptamani ianinte …
V sei citatul din Chateaubriabd. Si imi este frica ca asta este spceaia umana..
CUm zic … repet /: ca sa functineze doctrionma comunistya are nevoie de sfinti!!!
In rest suntem oameniei si cum zic majoritatea sunt cam maimute cat cuprinde .
Nu este de mirareare ca soc „real”s-a dus dracului (incl;us cf schemei marxiste aia cu relatiile care frabneaa mijlpacele de productie) insa si dpv uman. Ce este surprinzator este faptyul ca in URSSS a rezisatat atat de mult ….ceetia ca nunprea lasai mostenire..
Cat despre banii lu Base.. suntlucuri bizare.
Erau cativa milioanwri legali. Ciobani, opameni de arta, mestri poetyrari cae lucrau la cimitire . C
Nu multi dar aveau uin dopua milioane f legal la cec
E mai de miraferecuim base a sttans 1 milion in asa de scuirt timp.
Si mai de mirare este suma de 60.000 dolari in cont legal. fapatul ca a lucrat la Anvers .. nu este o explicatie suificineta, Ca a avut si unele cheltuileio in Abnvers . Ca totsusi suma ;unara platiota in valuta nu era chiar prea mare (am cunoscut pe cineva care a lucfrat peste 5 ani la PAris ca loctiitor economic sau cam asa ceva. Numarul 2. A stata mai muot dceat lataii a ceriut sa fie adus inapoi in tara (stres prea mare). A venit cu ceva bani – nu stiu cat .. si-a cunmparat aparatmente 3 camere pe Doroabnti in valuta – 8.000 $. Avea destul – ca si psnie mare si nevasta ex inginera pensie nu rea- insa parca nu chiar 50.000…
P)e undeva sistemul se ‘strambase” enorm .. Din pacate sub abuzul de morala si condamnare morala nikeni nu sta sa vaza cand si cum s-a obtinut „strambarea” . Nu ca s ajustifice samd .. ci pur si simplu din curiozitate intelctuala. Si poa si practic .. adica poate oprce suist5em se „stramba” . Ca inot deuana unii vor fi cei care doresc sa „stamabe” da!Insa crez ca sunt si destui care pferea sa nu se ‘;stramabe”
Ca na .. si capitalimsul s-a „sttrmabat” .. cum zic de la „eu sunt Regele Carbunelului/ Zaharulu/ Automobilului” ascica Titaanii care fceau „:ceva” acum sunt [ur si sim[p;u cam,atrarii care …. fac ce? Deficit, moneda calpa* si pltesc catedre de stangisti ca s a[prosteasca lumea.
* Repet . vaterea monezii este un oprovilgeiu regalina. Insa emiterea de moneda se poa face si prin credit sau „evaluari” si pecula de catre particulari. Cand se zice ca pta creste si ca sa zicem apartament de 2 camere in Dtrumu Taberei „facea” 80.000 euroi si se dadea credit am dibii c abani aia chiar existau. adica ca erau rencoscuti de BEI (banca de emisune a euro) Ma prg cand a cazut [poata .. banii care nu au existat au disparut insa sigur ca unii bani spua gtranferat la cine trebe …
Idem .. cica anu trecut avera lu miliardru X a crescut cu 30 miliade, anul asta a scazut cu 10 . Cica piata. Insa care piata nene? Ca omu nu a vanduty nimci din ce vea , nu a cumparat nimic.. vaera este aceiasi, vinde cam tot atata ATUINCI care [piata vfe? Pixul jmecherilor! Adica draga s-a „strambat” si capitalismul !!!
veiz tui? D’;aia nimeni nuva stidia cum s-a ‘strambat” RSR . Ca pia da idei proaste altiora …
A da. Birinel
Daca nu se credea prea destept … traia excelemt.
Adica nu se baga in refelctoare, nu fcaea afaceri la care nu se pricepea , era mia putin f\chleytuitor si flabpyant .. putea lasa mai mult gneratiei urmatoare
A poa zici ca Momni. ma rg daca ai bani nu vaz de ce nu t0ia permite ce doresto. Nu aucz nici sitiatia tinerei… Ins aar fi cazul ca atunci cand este o asa diofernta de varsta sa nu iti faci iluziii (in cel mai bun caz risti sa ramai un soi de unchi . A da POveste mai ciudata . Frank Sinatra sp-a casatorit cu mult mia tanra Mya Farow cu 30 de nai mai tanara decat el cu 5 mai tanara decat fica lui Nancy. Dupa multui anu Mya era maritata cu Woody Allen care s-a incurcat cu fica infiata a Myei. Drept care Frank s-a dus sa discute cu Woody. allen a iesit cam f sifonat . De fapt Woody „uitase” un mic amaunt : dupa divort Frank a ramas protectorul Myei …
@ Observator
Bineînțeles că e „corect” așa. Primitivii nu raționează ci doar se supun forței mai mari. Problema este cum să faci majoritatea să raționeze și nu doar să se supună.
„Daca e normal ca, inclusiv democrația, justiția sa aibă fete pe întelesul oamenilor fiecărui stat in parte?” – aici eu nu am mai reușit să-ți urmăresc logica. Pentru că eu nu am spus că democrația și justiția „au fețe” diferite, ci că sunt (de fapt este – pentru că am vorbit doar de justiție, nu și de democrație) FUNDAMENTAL diferite. Ca esență, nu ca percepție.
Și nu înțeleg nici ce vrei să spui cu
Ești te rog un pic mai explicită cu cineva mai greu de cap?
PS: De asta am ales să fiu Porthos și am lăsat personajele mai inteligente, mai înțelepte și/sau mai simpatice celorlalți.
@ Ghiță Bizonu’
E posibil să ai dreptate: exercițiile de logică executate de oameni insuficienți de dotați intelectual pot dăuna grav sănătății (mintale).
Și acum o întrebare bizonică: renunțăm la libertate și le interzicem încercările (sterile sau de-a dreptul mutilante) de a raționa?
@ Ghiță Bizonu’
Am tot căutat să văd dacă povestea guvernatului cu mitraliera a fost spusă de Vadim sau i-a fost pusă în cărcă de cineva (GDS-iști spre exemplu, cum zici tu). Nu am găsit deocamdată, însă am descoperit un interviu cu Tucă și Vadim în campania pentru prezidențiale din 2000.
CVT face apel la… Hegel: „statul de drept înseamnă înlocuirea domniei oamenilor cu domnia legii. Noi îi spunem mai nou, DICTATURA LEGII”. (min 14:45).
Asta mă face să mă gândesc din nou la cât de mică este distanța între băsism și vadimism.
Tucă: Cum rezolvați problema?
CVT: Îi bag la pușcărie!
Tucă: Nu puteți. Președintele nu poate face așa ceva.
CVT: Ba pot. Ce republică suntem noi?
Metoda aplicată cu succes după 2004 de Băsescu. Președintele Republicii și-a impus ministrul Justiției, a modificat legislația, a impus reinterpretarea creativă a Constituției (corupție = terorism) în CSAT și… am ajuns unde suntem astăzi.
Ironia sorții este că și Vadim, ca și Băsescu, voia să numească ca prim-ministru primarul Clujului. Vadim pe Funar, Băsescu pe Boc.
Similitudinile Băsescu Vadim continuă pe tot parcursul înterviului:
„România trebuie condusă autoritar.”
„Emil Constantinescu a scos peste un miliard de euro din țară” (aceeași acuzație a fost făcută mai târziu de echipa lui Băsescu la adresa lui Năstase).
Diferenta ar fi ca unul era inteligent.
Si ca ala inteligent avea o inclinatie spre nu nu histrionism ci de-a dreptul de bufon ….
Ins apana la ditarea inteklctuala as zice ca este virba despre informatie. Inofrmatia de baza..
@ Ghiță Bizonu’
Greu de spus care dintre cei doi era mai inteligent. Din punctul meu de vedere sunt (au fost) doi ticăloși nocivi. Îmi e greu să înțeleg cum oameni inteligenți pot să fie de acord cu ei pe fond sau chiar să-i admire.
Am încercat să urmăresc până la capăt interviul cu Vadim. Este peste puterile mele. Îmi provoacă greață fizică. Aici îl bate pe Băsescu. Băsescu îmi displace. Uneori mă dezgustă, însă nu cred că îmi poate provoca greața pe care mi-o provoacă discursul lui Vadim.
Diferența dintre greață și neplăcere mă face să mă gândesc la cearta cu d’Artagnan. Avea dreptate și d’Artagnan. Comparația lui dintre Năstase și Mandela era doar de prost gust, nu era chiar grețoasă. Putea fi trecută cu vederea între prieteni.
Vorbeam zilele trecute cu o prietenă. Democrația (și statul democratic), așa cum este el astăzi nu mai funcționează. Ne trebuie un alt mecanism democratic.
Un astfel de mecanism ar fi e-democrația. Care ar permite consultări și dezbateri cu electoratul la intervale mai mici de 4 ani. Practic orice fel de decizie poate fi verificată democratic înainte de a fi pusă în aplicare.
Iddee veche veche si utopitca. SF .
Inchipuieste-ti cum ar arata e democratia instnanee cu degeneratia asta invatata sa dea like si incapabila sa citeasca 2 pagini de argumente.
Pai nu le lași accesul la butoanele deciziei decât dupa ce trec testul grila de cunoștințe minimale despre subiectul respectiv.
Ocazie cu care babuinii se filtrează natural.
Apopos … voi chiar nu observati ca „democratia” nu este chiar ptr toti?
De exemplu Turcia de la 1950 incoa a alternat intre perioade mai mult sau mai putin demcoratice si dictaturi militare…
Alaturi Grecia cat era ea de crestina a alternat si ea .. ba regim democrat parlamentar, ba autoritariste ba dictaturi militare..
Peste Balta cea Mare de la Apus Argentina , Prazilia, Uruguay , Paraguay au alternat si ele intre regimuri conservtor parlamentare dar cat de cat mascate in democratie cu regimuri militare dure (mentiune speciala ptr Guatemala unde intre 60-96 a avut loc un razboi civil care poa fi zis si un genocid indreptat contra populatieie maya [1 milion „deplasati” 200.000 ucisi la cca 14 milioane in 2014] Si in el Salvador a fost un razboi nasol .. 40% din populatie deplasata)
Sa nu mai zic de Coreea de Sud. Azi cica democratica – se stradiuesc si ei cat pot .. Insa in anii 50-80 dictaura militara dura .. Dupa .. trec la democratie. Explicatia (cam sibilinica) ne-o da ultimul „presedinte” general (general din armata) :”noi [dictaura militara] am creat clasa de mijlco creand economia coreeana”
Asta este explicatia. Ca sa fii „stat democratic” iti trebuiesc niste venituri. Nu putine.
Daca nu le ai „poti alege” intre diverse regimuri autoritare si tipuri de dictaturi- fiecare cu ce i se potriveste – un regim teocratic khomeinist in locul unui monarh absolutist luminat , un dictator militar pe viata, un asa zis presedinte cu puteri monarhice (gen sa zicem Mobutu sau ala Bokassa de se facu imparat!) samd.
Si mai sunt statele „la limita” cum erau Grecia sau Turcia .. 10 ani democratice, 5-7 ani dictaturi militare .. osciland dupa cum cadea banu’ (Turcii devenisera experti. Politicenii bagati la arest la domiciliu cu paza la usa dar cu ziarele aduse de vistavoi , cu interviuri aprobate de armata si terminand cu inovatia loviturii de stat cu preaviz in presa „ba! in 2 luni dam lovitura de stat!!”. A da, Politiceni arestati la domiciliu candidau si nu se legau de ofiterii pucisti*)
Asa ca daca careva zice ca in Egipt sau Siria sau .. poa face „democratie” dupa model american ala ori e prost (si ar trebui impuscat preventiv) ori este rauvoitor cu diverse interese (si ar trebui sa primeasca in dar o funie de canepa)
*ofiterii pucisti din Turcia din „specia” Ataturk erau „garantii” inlcus a politicenilor (mai mult sau mia putin corupti) . In caz ca se nasulea treaba benea armatata facea ordine cu minim de „pagube colaterale” si … important „salva” si clasa politica. Care clasa politica nu se epura violent ci rar, legal si bland (adica se scoteau vreo 2 dosare si chiar daca ala nu cunostea inchisorile tuicescti – cam inconfortabile!- „oeseas” din decor spre pensie ) A da si la ultyimu puci .. simmare bucurie populatra.. Una din [primele masuri :m marirea slariului minim legal . Ura si traisca ai nostrii! (Ai ,lor fiindca 2/3 dintre ofiteri erau recrutatu special dintre paturile „populare” cele mai populare – liociei militrar cu numerus cluasusm elevi bine pregatiti dpv scolar, soala de ofiteri pretentiuoasa.,. si din fiu de taran analfabet iese un domn ofiter impecabil**) SI „Restu” isi tineau gura ca nu le convenea sa se ia in clnata cu armata…. nu de lata dar mai erau si revervistii care erau sefi de intrerprinderi , sedi in intreoprinderi controlate de cadre. Inpreinderi aparute din cotuizatii benmebvole ptr pensii suplimentare .. care intreonderi aveau perftomate peste media celor natiionale si din cuza ca erau conduse eficent, cinsit si responsabil dee fpsti ofiteri. asa ca cum sa te pui in gura cu ei? ‘Adica eu cafe sunt general, director si vorbesc in numele unei mari firme cu 30.000 muncitori, care facem tehnologie sa iau lectii de la in cvasi falit ca tine?” UDm naiba sa indrajnesti sa zici ceva cas aia nu s-ar pricepe cand ei erau cam juma din ce era industrie moderna turceasca?! Zau ca erau mai intimidantai ca legea martiala! (aia iti impuneo conduita… insa un dorector de la Oyak te facea sa scri de 1000 de ori :”sunt un prost!” [OYAK (Ordu Yardımlaşma Kurumu) is the pension fund of the Turkish Armed Forces, with around 260,000 members in 2012. Its OYAK Holding investment subsidiary is one of the largest industrial groups in Turkey.] S azic asa era ca si cum un fierar satesc ar fi incercat sa ii explice lu Fritz Krup cum se face otelil
** SI in Romania interbelica jumaatte dintre ofiteri erua fii de tararani. Liceul Miliatar Manastirea Dealaul (cel mai celebru liceu molitar dar care era si unul dintre cele mai bune licee din tara) avea numerus clausus : jumamate fii de tarani! scoala se facea pe rupte… telele se faceu sub supraveghere …. existau si meditatii impuse (vrei nu vrei … faci meditatie loaza ca aici este armata nu Sf Sava!) asta ptr ca nivelul absilventilor trebuia sa fie extrem de ridicat ..
Plus .. plus „dirigentie” sub foma : dum te adresezi unui suoperior, unuui civil mai in vrasta, uneor femei, samd
Am ami povestit – la scoala de ofiteri (unde erau multi care veneau din lcieele cibile) cea mai temuta era sa zicem „ora de dirigentie” de luni dimineata.. Caci fiecare sef de clasa (cdt de pltion, ofiter capitan) invita la masa 2 sau 3 elebi ofiteri. Si luni … cu exmpplificari in extenso se esplsicua tiate gr4eselile de protocol !!!! Si uite asa niste liceni cu maniere aproximative, din familii taranesti in 2 ani deveneau niste timeri locoteneti cu maniere impecabile .. care stiua cum sa se seze la masa, cadn si cum sa comoplimenteze gazda, sa faca converatie chiar cu doamnele cam trecute (era chiar obiceiulnasol ca senirorii seretrageau la un paharel si poa un mic joc de carti INSA erau sublocoteneti insarcinati sa danseze cu doamnele – adica inc aun suplimnet de ‘educatie’ – cer este drept exista riscul cas dna colomel sau gnl sa il ia sub „aripa” pe vreunu .. si nu va ganditi neaparat la cestii sexuale ci si la niste sentimente mai maternale)
Ins ajuna dintre acesti tineri domni imopecabili se intekegeau oerfect cu soldatii proveniti dintre taraani . Adica vorbeau aceiasi limba … Si unoeri cand eravorba de cunoscutidin acelesi sate ….. „ma Ioane impecticit esti casa la coasa impelctict imi esti si aici!!” si nu era prea placut mai ales cand cel mustruliit stia ca domnu locotenent manuia bine coasa …. UInchi-mie ofiteru zicea ca asta ii deranja pe cei mai multi dintre consateniu sai ajunsi sub comanda sa .Sa ii faca de ras ca tarani nepriceputi. Asa ca se straduiau sa fie soldati mai buni (A da.. in nummai stiu ce situatie -mindc apace – se sgranhgea niste fan otr regiment, Si cei mai buni cosais au fots 2 tineri ofiteri .. ce au auzit trupetii…. Ma rog ofiterii nu erau obligati da tineri, in forma se plictiseau sa priveasca )
Lui Radu Humor cel fara humor saupoate doar din targul Gura Humorului
Intamplator oonservtie a lui Porthos mpa facutsa trag o geanape la Han..
Si acolo am gasit mesajul tau :
Este o postare pe care Porthos a şters-o imediat !
Ca să nu afle Bizonu, dar nici ceilalţi, mai multe despre el ! :
samd samd,
Prsupun ca astya este reactia ta biscerala la curizitatea mea privitoare la autiorul unui dintre textele pe care le reproduci si pe care il apreciam ca find vreo 2 ordone de marime peste capacitaile tale!!!
In ,oc sa indici corect sursa textului , adica autorul tu se pare ca ai comis o nefacuta de modl legionaras si mi-au scirs un mesaj :
“Bate Bizonul şaua de se pişă iapa, dar ţi-ai găsit să priceapă cineva, ceva din toată încercarea asta disperată a omului ce ajunge în final să cerşească de-abinelea o amărâtă de funcţie care să-i astupe găurile făcute prin buget şi mădularele chinuite de boli şi vicii !
Un om care renunţă ( cu bună ştiinţă !) la demnitate, deşi e sigur că mai mult pierde decât câştigă ( în eventualitatea că totuşi se îndură cineva de el 😉 ) în faţa celorlalţi, este demn şi de milă, dar şi de dispreţ !
A fost alegerea lui şi cu siguranţă are ceva circumstanţe atenuante care l-au silit să o facă !
Mesaja pe care Porthios a prefrat sa il stearga … sigir nu ca sa ma „protejeze” pe mine..
Ma baiete ca cum sa iti zic io tie – da ma am cateva circunstamte atenuante . Care deriva din ideologia iudeo-masochista aia cu iubeste-ti dusmani, raoaga-te ptr cei care te priogosnesc samd . CHiar daca sunt un rau crestin nu am folost prolejul sa ma razbvun ci am IERTAT .
Ca am recunoscut cinstit o experiente de viata .. daca nu te-ar fi prostit legionarismul ai fi obervat ca sunt dpar un exemplu din milioanele de romani care au pioerdut in anii astia. Nu am pierdut in fata vreunei consopiratii evreiesti – fiindca conspiratia este obscura, se facein ascuns – ci in fata valului d eprostie veleitara din care si tu cu dezonoare ai facut parte.
Azi, cicva Evropa sau ma rog pe banii Evropei ni se zice ca ar puteamunci si cei de 55 de ani. Ca munca .or ar fi utila.
ar fi … insa voi astia de „drepata” ati preferat sa abdicati de la orice si la umbra icoanei lui Zelinschi sa bandonati orice veleitate de , nu zic inddpedendenta nationala, ci doar de veleitate romaneasca de a profita si noi nitel de ce ne-a bagat in Romania bunul Dumnezeu.
tu .. tu nu estui nationalist. tu nu esti crestin,
Esti doar un produs al unei wepopci aditate de tranzitie .
Si nu viorbi despre ce nu stii.
Adica crestinosm sau demnitate.
Hia sa fim sinceri – sigura cestie ce te caracterizeaza este reproducerea unor texte scrise de altii . Bigotismul, ignaritatea si conformismul sunt virtutile tale pe care le crezi „nationalism” . Tu reiei pe altii, nim,eni ins anu te citeaza pe tine…
Si ca sa fie calra diferernta inteklctuala dintre noi cauta Pe marginea unui interviu (10) Da Radule unoeri sunt citata,. CHiar si de insi de f dreapta – drepata cu idei crestine imuabile.
Cat dspre vicii – sunt sigir ca tui esti chiar inturparea „virtutilor” monastice ….
A si inatye sa mai ieie cu anticomunismul si sfintii inchisorilor vezi cam ce facu Antonescu cu ei . Maresalul . Sau bvezi cum latii au aderat la PCR …
Sau cum dupa 1944 s-au inrolat in SS .
Ptriti unu si unu…
Îmi pare rău că ai citit mizeria lui Humor.
Dublata de prostie…
Pare a sugera ca ti-as fi cerut tie o slujba.. Unii pot tine minte ca mi-ai oferit sansa unei angajari pe care eu am refuzat-o. Asta fiindca stiam cam in ce domeniu te invarti si ca ma depaseste (dpv al intelegerii tehnice… ) cu vreo 3 ordine de marime … iar eu dinatai intreb ce este de facut si abia apoi cat.
Daor in nefericuta asta de functie de prezidekl de b,loc mopma bagata ca in lapte… din cauza ca se pare ca nu o prea dorea nimeni sau ca cine ar fi dorit-o era mai putin „recomandabil” . Functie care nu imi aduce nici un ban …
Si mie nu imp are rau ca am citit-o. Imi mai confrima cestia ca cine este legionar este tampit!!!!
Insa plecand de la Radu la han ajungem la o cestie interesanta : noi tipam ca nu vrem sa primim refuigiati/emigranti/imvadataori aravbi insa arabaii par a ne tratat cu dosul !!
Ca sa il citez pe ala darta
”Ce să faci în România?!
Nu-i nimic de făcut în România.”
Cuvintele astea nu le-am spus eu, cetățean român nemulțumit de guvern, ci un arab refugiat din cauza războiului, care se presupune că dorește un loc uscat și cald, o mâncare decentă și, mai ales, un loc unde nu-ți șuieră bombele pe la cap. El povestește că singurul argument valabil al autorităților ungare atunci când au încercat să-i campeze în contra voinței lor într-o tabără de refugiați a fost amenințarea cu trimiterea în România. Dacă n-ar fi de râs, ar fi de plâns. Sau invers.
Ma prg nu stiou de ce o fi auctirul nemultumit .. sau de ce era inainte.
Insa nu-i asa ca este buna?
cum 25 de ani Ropmania avea
– ZERO datorii extrene
– cateva miliarde datorate de tot soiul de ciuhapi si africani (adica petrol si cafea de promit)
– o industrie cat de cat (destule facricvi care meritau demiolate sau macar reiutilate. Insa si unele modernizate. Si unele la nivelul normal european)
– o mana de lucru cam indisciplinata (normal dupa decenoiul 8 … ) INSA calificata si chiar supracalificata (in domeniul lectronic „vai dar el;ectrionostii vostri chiar stiu ce fac?” „Pai da cum altffel?!”)
– resurse naturale. Nu cat Rusia dar mai multe decat Austria sau Grecia ..
Azi?!!
Aia care fug din Siria nu vor sa ajunga in Romania!!
Ca azi
– Datoram nu stiu cat
– Nu mai avem cam nimic
– cateva milioane d e migranti economici
– resrusele instrainate
– cateva milione de cetateni traind cam la marginea „pietei”.
Avem insa (prea) multii filzofi, politologi, ziaristi et caeteri ejusdem farinae , titi preocuatai s afie intectuali si sa ne ameninte cum vrea islamistu sa ne-o traga!!! Desi in aceasta perspectiva cel care isi pune chiloti de tabla este … islamistu !!!
A da maim avem nspe insi care isi dau ochii peste cap si incep,lityania cu popii cei sfinti din ultimii 40 de ani simmaretele lor predictii. Nu puteau naubuii sa „previzioneze” ceva mai simplu ca de pilda jun sistem de operare mai bun ? Sau un telefon mobil „Sf Mina” care sa bata Nokia?!
Ntz . La nopi totu incepe cu o poertioe de filozofeala si se termina cu una de morala.
Asa ca intre prima si a doua retricedam mosiile optantilor si ne angajam s aplatim catvea miliarde (peste 10 oricum) israelienilor …. da important este ca nu stiu ce legionar bagata la zabrna de Antonescu sa die recunoscut de sfant!
Bagat la zbarna de Antonescu … ala de a trecut Prutul ala carer a ajuns poana in Caucaz ala imopuscat de criminal de razboi ..
@ Ghiță Bizonu’
Eu sunt mulțumit de România. Dacă și Justiția se normalizează (condamnarea lui Băsescu pentru infracțiunile economice și a lui Iliescu pentru implicarea în mineriade) eu mă declar super-fericit.
@ Ghiță Bizonu’
Să știi că sunt și oameni inteligenți care au fost simpatizanți legionari. Am fost vecin de palier în Militari cu doi frați aparținând familiei Belu. Ala cu cimitirul cred că a fost stră-bunicul lor.
Încă îmi mai amintesc discuțiile despre politica din perioada interbelică și începuturile mișcării legionare. Înainte ca lucrurile să o ia razna.
Cred că de la ei am primit „Cronică de familie” a lui Petru Dumitriu în ediția completă. Mie mi s-a părut la fel de fascinantă ca și cărțile lui Balzac. E trist că puțini români au auzit de ea.
PS: Pare-se că Petru Dumitriu a fost studentul lui Nae Ionescu și cred că a fost coleg cu unul dintre cei doi frați de care povesteam.
Citez dintr-un individ pe care nu il simpatizez : GM Tamas (mult prea tangist ptr gistu meu de fost .. nu zic ce) Povestea începe, desigur, în 1989. „Socialismul real” – căruia i-am fost adversar – a implodat. Ceea ce a părut un succes pentru generația mea de dizidenți s-a dovedit a fi altceva pentru majoritatea populației.
Făcând apel la înțelegerea retrospectivă, se pare că nu mulți oameni și-au bătut capul să priceapă – altfel decât în termeni constituționali: libertăți civile și altele asemenea – sistemul pe care eram atât de fericiți să-l vedem prăbușindu-se.
GMT sigur ca nu si-a bautt capul. Ca nu il tine!!!!
Sub pulpana „războiului rece”, țările din Europa de Est, începând cu anii 1960, au fost profund îndatorate Vestului. Regimul devenise extrem de conservator și tot mai naționalist. S-ar putea crede că principalul dușman era – cel puțin ideologic – capitalismul occidental, dar nu-i așa. Principalul dușman a fost (și a rămas) 1968 și Noua Stângă, care le-ar fi putut aminti oamenilor de socialism, îngropat până atunci sub un consumism de mâna a doua. Presa oficială ridiculiza mișcarea pentru drepturi civile din Statele Unite. În cadrul rubricii de divertisment a radioului de stat, afirmația „ […] iar acolo îi bat pe negri” era întâmpinată de hohotele răsunătoare ale publicului.
Idolul elitei intelectuale de stat nu era Karl Marx, ci Max Weber.
Minte ca un pui de …va unguireasca si observa 68 si Noua Stanga.
Adica ecact ce nu inghitz la „libertarieni”
Second 2016 GOP Presidential Debate
Ce menajerie… E interesant de văzut cum își centrează mingi unul altuia. Spre exemplu Fiorina și Trump. Sunt tentat să pariez pe un tandem Trump-Fiorina.
Amuzant e că Trump l-a atacat imediat pe Paul că nu ar trebui să fie la dezbatere, fiind numărul 11 și având 1% (!?) în sondaje. Cred că Paul e coșmarul celor ce-l propulsează pe măscărici la Washington. „Reprezentanții” Statului. Mi-a plăcut răspunsul lui Paul.
Minutul 28:00 – Ce răspuns dur a dat Fiorina la întrebarea despre Putin!
Am avut răbdare doar până la minutul 45. Oricum a meritat. Ce încăierări, ce circotecă…
UPDATE la Huntington
Punga, sabia, balanţa şi crucea
Acestea sunt cele patru simboluri majore care definesc puterea, capacitatea de supravieţuire şi forţa de expansiune a unei formule statale.
Drept care, în acest moment, ne aflăm în momentul decisiv în care, pornind de la elementul declanşator pe care-l reprezintă, se produce o revalorizare în forţă a ideii mai vechi a „Europei Unite” tocmai prin întărirea, în mare viteză şi sub presiunea evenimentelor, a celor patru spaţii, cele definite prin simbolurile de care aminteam în titlu.
Care, din spaţii de putere, devin (sau ar trebui să devină) spaţii identitare: cel al zonei euro (punga din tradiţia heraldică), Spaţiul Schengen (cel al protecţiei zonei principale de interes, cu simbolul sabiei), cel al libertăţilor şi justiţiei (balanţa dreptăţii) şi cel al definiţiei culturale prin raport la tradiţia şi principiile creştine.
Din această perspectivă, analizaţi programul politic anunţat în vara trecută de Jean Claude Juncker în momentul nominalizării sale ca Preşedinte al Comisiei Europene. Este vorba despre consolidarea identităţii comune europene prin mijloace instituţionale.
Toate acestea, la nivelul ideilor, planurilor sau proiectelor, nu sunt noutăţi. Se discută la acest nivel, tot în contradictoriu, de decenii. Numai că acum, în spaţiul a câteva luni, cu deosebire în ultimele săptămâni, presiunea enormă a evenimentelor s-a transferat până la urmă, vrând-nevrând, chiar şi asupra politicienilor cei mai recalcitranţi ideilor de tip federalist.
Confruntaţi acum cu o perspectivă foarte simplă şi finală: fie lasă lucrurile să meargă că acum şi Europa explodează şi se desface spre nivelul statelor naţionale, cu o imagine similară de cea oferită de continentul nostru înainte de începerea celui de-al doilea Război Mondial, fie acceptă că soluţia comună este unica formulă de salvare comună a marii investiţii pe care o reprezintă UE.
Despre asta este vorba: NOUA EUROPĂ.
Nimeni nu are şi garanţia absolută că proiectul va reuşi. Dar absolută este urgenţa supravieţuirii. Cert este că nimeni nu pare să mai aibă timp de pierdut cu bătălii politice sterile, cu jocuri minore şi orgolii mărunte. Se construieşte un spaţiu cu două axe nevralgice majore din care lipsim: Schengen şi Euro.
Numai că proiectul acesta al Noii Europe se face acum, este inevitabil să se facă acum pentru că, altfel, nu vor mai avea ce construi.”
Citeste mai mult: adev.ro/nvbrr3
Ce zicea mr Huntington?
Ca singura sansa a Europei si cea mai mare urgenta este dezvoltarea unei identitati civilizationale clare.
Scuze dar daca zic Bou despre Huntington insult boul.
ceva argumente?
@ mac gregor
Exagerează ca de obicei.
Ceva argumente?
Pai ce dracu ai trecut prin scoala ca gasca prin apa? Nu ai invatat istiorie? Nu ai citit Alexandre Dumas?! Sven hasel?!
Subvita huntingtineza a trait doar in amelocia si ptr el strainatate este california sau texasul da tu ce scuza ai?!
* S-au adunat într-un loc trei francezi. Au băut şampanie, cognac.
Au fumat un trabuc, au mai băut o cafea. Şi-au tras câţiva pumni,şi-au
învineţit puţin ochii. Într-un cuvânt, s-au relaxat civilizat şi au
plecat acasă în linişte.
* S-au adunat într-un loc trei ruşi. Au băut vodka şi alcool dublu
rafinat. S-au luat la bătaie, s-au tăiat în câteva geamuri sparte,după
care s-au dus fiecare la casele lor. Într-un cuvânt, s-au relaxat
civilizat şi au plecat către casă în linişte.
* S-au adunat într-un loc trei americani. Au băut whisky, au jucat
poker,au rupt două scaune, s-au împuşcat, s-au rănit uşor şi s-au dus
în linişte, satisfăcuţi, să se culce.
* S-au adunat într-un loc trei români, au băut zaibăr şi ţuică,au
făcut politică, apoi au scos cuţitele, s-au tâiat puţin, au negociat
ceva cu un poliţist şi au mers apoi în mod civilizat pe la casele lor.
* S-au adunat într-un loc trei arabi. Au aruncat în aer o maşină, un
hotel şi un supermarket, au deturnat un avion, l-au ciocnit de un
zgârie-nori, au detonat 3.000 kg TNT… total 3458 victime.
Iată ce face omul când n-are voie sa bea !
Bravo Humor!
Cred că e primul tău banc fără evrei. 🙂
Stăteam și mă întrebam cui folosește balamucul din Siria, plus exodul ăsta al populației siriene către Europa. Oare există vreun vecin care are nevoie de „spațiu vital”? Iordanul, Turcia, Irak-ul sau Libanul? I-am uitat pe palestinieni…
oh well…
kurzii care sunt stat nerecunoscut, Isis care e alt stat nerecunoscut, Iranul din motive de leadership religios… Slab sa fii.
Înălțimile Golan – la frontiera Israel – Siria
Wikipedia:
Acum 30-40 de ani se zicea doar mahomedan, mususlan sau islamic.
Apoi au parut miscrile islamiste care erau miscari politice bazate pe o citire mai „aparte” a Coranului.
„oslamistii” ar fo preucm niste insi care prinind de la o citire mai „aoarte”:a cretniosmului ar dori sa „:increstineze” fortat intreaga lume .. sa ler im,puna titiror sa zicem postu in ziua de vineri sau .. spanzuratoarea.
Faptul ca un pretins dictinar de neologisme nu face distindtia … ne arata ca avem de a face cu o manipuklare. sa cum este si manipuklarea cu „libweratrinaismul” care ar cuprinde si anatrhismul, si pe Bakunin,. si pe L\Korptyotkin si care bine0ntels ar fi „apcofist” desil al finel;e sec XIX anarhistii s-au ilustrat prin atentate – unele de-a dreptul stupide (asasinarea imparatetsei Elisabeta a Austro-Ungariei de pilda … )
Si daca nu ma credeti .. ioa sa va dau nioste citate din wiki :
Islamism (Urdu: اسلام پرستی; Arabic: إسلاموية), also known as Political Islam, is a set of ideologies holding that „Islam should guide social and political as well as personal life.”[1] Islamism is a controversial concept not just because it posits a political role for Islam but also because its most extreme advocates believe their Islamic views are superior to all others’, and that the contrary idea that Islam is, or can be, apolitical is an error.[citation needed] Islamists can have varying interpretations on various Quranic suras and ayahs. Islamist views emphasize the implementation of Sharia (Islamic law); of pan-Islamic political unity; and of the selective removal of non-Muslim, particularly Western military, economic, political, social, or cultural influences in the Muslim world that they believe to be incompatible with Islam.[2]
Some observers (Graham Fuller) suggest Islamism’s tenets are less strict, and can be defined as a form of identity politics or „support for [Muslim] identity, authenticity, broader regionalism, revivalism, [and] revitalization of the community.”[3]
Sau
ermenul de islamism nu este sinonim cu islam.
Islamismul poate fi folosit în sinonimie cu islamul politic și înteles ca un curent politic și o reacție de opoziție la alte „-isme” care au marcat istoria lumii arabe și a spațiului musulman în general: naționalism, marxism, socialism.[1]
Islamismul nu reprezintă o mișcare naționalistă și cu atât mai puțin, încercarea de a institui un nou tip de stat secular. El respinge statul modern și justiția lui seculară în numele unei ″frății″ care atinge în taină toate sufletele musulmane, unindu-le împotriva necredincioșilor. Și întrucât scopul său este mai degrabă religios decât politic, obiectivul nu poate fi realizat. Frăția Musulmană n-a reușit nici măcar să schimbe ordinea politică a Egiptului, fără a mai vorbi de instituirea sa ca model de guvernare coranică de-a lungul și de-a latul lumii islamice. Acolo unde islamiștii reușesc să cucerească puterea — ca în Iran, Sudan și Afganistan — rezultatul nu este domnia păcii și evlaviei făgăduită de Profet, ci crimă și persecuție la o scară egalată în timpurile noastre doar de naziști și comuniști.[2]
Islamiștii proclamă că islamul este soluția.
Roger Scruton consideră că:
„Islamismul nu este strigăt de durere al refugiațiilor acestui pământ. Este o chemare implecabilă la război, lansată de musulmanii clasei de mijloc care cutreieră lumea, mulți dintre ei extrem de avuți, iar cei mai mulți suficient de versați în civilizația apuseană și beneficiile ei pentru a exploata din plin lumea modernă. Acești musulmani sunt produse ale procesului de globalizare, iar civilizația apuseană le-a amplificat într-o asemenea măsură mesajul încât acesta călătorește cu ei în jurul lumii.[2]”
Islamul politic este atât o teologie, cît și o ideologie, un sistem juridic și un sistem normativ și axiologic care guvernează existența politică și socială a musulmanilor.[1]
sau frnaceza
L’islamisme est un courant de pensée musulman, essentiellement politique, apparu au XXe siècle. L’usage du terme depuis sa réapparition dans la langue française à la fin des années 1970 a beaucoup évolué1,2.
Il peut s’agir par exemple, du « choix conscient de la doctrine musulmane comme guide pour l’action politique »3 – dans une acception que ne récusent pas certains islamistes –, ou encore, selon d’autres, une « idéologie manipulant l’islam en vue d’un projet politique : transformer le système politique et social d’un État en faisant de la charia, dont l’interprétation univoque est imposée à l’ensemble de la société, l’unique source du droit »4. C’est ainsi un terme d’usage controversé.
Si asa ptr uzul … tutoror L un ins care merge la moschee, nu manxca canre de prorc, nu bea laclool, se riaga de 5 ori pe zi lu Allah este musulman sau d evreti mahomedan sau islamic. In particular poa fi un ins f cunmsecade sa zici ca „bun cretyineste tricu asta ” (asta e din Take Iabke si Cadar) mai ales dfaca repecta porunca sa dea de pomana de 2 ori pe saptamana.
Un islamist este un mahomedan nebun care crede ca Casfilatu trebe restuarat si ca se va restaira prin „iontaorcerea l;u puritatea sec IX” adica decapitari, atenatte cu bombe (desi primele le-au invatat de la evrei si francezi!) si reintiarcerea la tiate porastele obiceiuri ale sec IX – ins aar detesta sa li se palice lor proastele noastre naravuri din sec IX (find vorba de necridefincosii cei care au plecata in cuatrea Gralului au putit macealri in liniste. Asta este din ciclul Arthuriian) si ar fi extrem de socati daca carerva mai ca ei le-ar esoplica „baitei daca voi vreti [polityoca ltslamista si ein astea ne vom juca si nopi dCruciada si va vom elibera de petrolul vostru si inca cateva fleacuri. SI dupa cum ar trebui s astiti noi suntem mult mai rai decta a fots Sladadin care pe lanmga Richaird inina de leu era un buin crestin, Saldiln nu leul..”.
Incrcatura asta este cui schepsisirata ca de ai de zile se pregtea ceva …
Asa cum si noua ni s eprgegateste .. caci deja incepo sa ma oplictizsec de cestia – ortodox (apartinaror ritului crestin ortodoxP- ortodoxist (nu prea uinteleg ce ar fi asta ) – legionar .
Cuiros ca nimnei nu se gnadeste sa zica „catolicist” desi sunt partide politice cu suibstrat catolic , ca vaticanu proimoveaza o atitudine cam jihadista fata de cultul ortodox .. samd .
Cat despre cum faci diferernta .. pai daca intyr0unlgara de refugiati unii i iau la bataie pe altii c asunt crestini … aia sunt cma suspecti ca ar fi sislamisti. Asa ca poa cel mai bine ii trimiti nitel prin Somalia !!!!
(Si unde ar fi vine ca in klatrgu costeklor eu s abagi vreop 3 vase mascate. Care sa puina laba pe priati si data findca ala este un „teritroiu” cu moraburi cam de sec XVII pdesi armel;e sunt post 1970- ar fi cazul sa se plaice op veche traditei /; spnazurarea de catarg!! Duopa vreop 2 pribelisyi din astea am asa o imprsie ca priatoeria ar disparea pronto )
Israele.
Dupa ocuparea Itrackului si inlatirarea l;iu Sadam prmeierul de atuincial isareleului a zis „acum Siria si Iranul!”
Intre timop a fots bailoitul ala de cca 7 triliarde. Sau 8. Ca Oracul a costat 7 treiliarde.
Vad ca n-ai cumparat cartea lui Vasile Ernu. „Sectantii”.
Nu ca as avea intel, dar daca ai fi facut-o sigur ai fi postat ceva.
Mă chinui să termin cursul cu Shapiro. Tocmai am ajuns la Robert Nozick (libertarian). Și abia aștept să-l calc pe bombeuri pe Ghiță cu citate „anarhiste” și „nihiliste”.
Bafta!
@ Ghiță Bizonu’
Din seria ta „Țara te vrea prost”: „Presedinti morti la Untold”
Pentru cine are chef să-l citească pe Nozick în limba română, am găsit cartea în format pdf:
Robert Nozick – Anarhie stat si utopie-Humanitas (1997)
Apropo, mai tii minte cand neamtzu tiganul ma facea albie de porci ca nu stiu sa fac diferenta intre islam si islamisti? Iote, politicienii germani cer impartirea imigrantilor pe religii, pentru ca in lagarele de azilanti refugiatii muslimi ii ataca pe crestini.
Sa vedem daca elita nemteasca va fi in stare sa faca diferenta asta pe care nu o stiam face eu. Daca va fi capabila, se va vedea concret cand ii va expulza pe islamisti, pastrandu-i pe musulmani. Daca nu sunt capabili, Germania ii va inghiti la gramada pe muslimi, cum ar veni cu otrava cu tot.
(deci, popcorn)
http://www.spiegel.de/politik/deutschland/fluechtlinge-christen-und-muslime-getrennt-unterbringen-a-1054931.html
PS
Ma astept la un moment comic deosebit cand vor incerca sa faca niste criterii oficiale de expulzare a islamistilor. Care sa fie si political correct in acelasi timp ha ha.
@ mac gregor
Nu am înțeles care era subiectul disputei atunci, dar îmi e lene să mai mai caut.
Nici eu nu sesizez diferența între musulman și islamist.
Mă enervează Shapiro la culme! Al naibii comunitarian, în loc să-l prezinte pe Nozick și apoi să explice problemele cu care se confruntă teoria, așa cum a făcut cu Marx, Rawls & Co, pe Nozick s-a apucat să-l demoleze în timp ce-l prezintă!
Wikipedia despre „The Final Solution”
Câtă dreptate a avut von Leers!
Buletin de ştiri – 2018 Germania
Mi-am mai revenit ascultându-l pe comunitarianul de Shapiro comentându-l pe Nozick. A încercat cineva să citească cartea lui Nozick?
Ghiță,
Acum să te văd cum îl desființezi pe libertarian. Nici măcar nu e anarhist. 🙂
Și răspunsul „stângii” la argumentul lui Nozick. Și Shapiro și tipa mi se par complet tâmpiți. Jenant…
Dragul meu .. dupa cum stii nu citesc pe din astia..
A da candva in junete ma incercat .. si apoi ma privit imprejur si mi-am zis ca pori ei sunt tampiti ori ce se vede nu este „real” ./ Si cum nu prea imi place sa ma imbat (imi place sa beau .. da nu si starea de betie !!) si refruz sa ma imbbat cu apa rece … sucze am inceet s aii „frecventez”
Mai dau peste prostiile lor pe ici si colo.
De exemplu peste prostiile lu GM Tamas .. principalul dușman a fost (și a rămas) 1968 și Noua Stângă, care le-ar fi putut aminti oamenilor de socialism, îngropat până atunci sub un consumism de mâna a doua
Ma rog unii nu se multumesc cu consumism de mana a 2a ca un Prosche este de peste mana intaia a este lux de-a binelea (chair si cel mai ieftin)
Niciodata nu ii inteleg pe astia .. ori sunt bantuiti de intentii monahale si au cam gresit secta sau cumva sunt niste neofeudali care se „gandesc” cum sa pastreze diferentele de clasa?!
Ca hai mai zic ceva .. Stelian Tanase despre Tontishor e pe strada asta? A ajuns ditamai șef de guvern printr-un noroc chior dar e nepregătit. Venit prea de jos și prea repede. A crescut în curtea școlii jucînd baschet. I se întîmplă ceva la care nici nu a visat. A ajuns prim-ministru după o copilărie banală în mahalaua Gării de nord ( mahala descrisă de mine in „Moartea unui dansator de tango”, o cunosc bine). Mi-l imaginez – copilărie printre blocuri comuniste, cu cheia de git in anii 70-80 (n 1972). Are 20 de ani mai puțini ca mine. Viață plină de frustrări, săracă și nefericită. Și deodată iată-l sus în cer, la vîrful piramidei. Antiintelectual convins, politician fără convingeri. Nici de stînga nici de drepta. Incolor inodor insipid. Ii e indiferentă ideologia dacă-l ajută să parvină. Putea la fel de bine să conducă PNL. A venit la PSD pentru că aici i s-a oferit un culoar pentru carieră. Un amic al lui imi spunea că nu îl interesa, dîn studenție încă, decît să parvină, cariera. Și uite ce carieră a făcut!!! I-a ieșit, a vrut să parvină neapărat, efect al frustrărilor periferiei – acolo unde se nasc marile ambiții. Nu știu cît a citit, probabil puțin, nu-l văd într-o bibliotecă. Il simt ahtiat doar de putere, periferia din care provine il împinge în sus și îl motivează. Poftește la măriri. Da cine ma-sa este asta?!! Fost instructor cultural al UTC la Casa de Cultura “Nicolae Balcescu”, respectiv “Infratirea-ntre popoare” si membru PCR de la 22 de ani dat afara din partid dupa ce – spun colegii de net de la Avant la Lepre – si-a violat mama vitrega, afacerea fiind musamalizata la Militie de organele de partid (pentru ca tatal, fost Secretar II cu probleme organizatorice al Comitetului Regional UTM Bucuresti, era vice-presedinte al Consiliului Popular Judetean Ialomita (http://roncea.ro/) Poate Pomta aduce a chelner .. insa Stelian aduce a smenar in timpul liber si chelner necinstit (din aiaia care iti mai pun 4 felii de paine la cioonsumatie, iti mai baga o sticla de bere langa cele 3 baute si la care 2+3*4,5+ 10,5 = 28,85)…
Asta soguir este interesat sa pastreze diferenta de calsa ..el pui ce curva cimunista se crede …. ce?!
Ajuns GDS cum?!!
@ Ghiță Bizonu’
Nu auzisem de G. M. Tamás până acum. Nu am citit nimic de el, dar ideile par interesante.
Apropo de ce zici tu:
Nu sunt tâmpiți, deși realitatea curentă îi contrazice și atunci problema e în altă parte. Mai există o a treia variantă: majoritatea absolută a „cetățenilor” e formată din tâmpiți și/sau „analfabeți sociali”. Oameni care o duc prost, nu fac nimic să schimbe asta, dar apoi dau vina pe sistem.
Să nu te superi, dar și noi doi aparținem acestei ultime categorii. Nici unul din noi nu e tâmpit (mă rog, eu fiind Porthos, sunt mai simpluț la minte prin definiție), constatăm că realitatea e nașpa și cu toate astea nu facem niciun efort să schimbăm starea de lucruri.
Pardon… tu măcar încerci fiind președinte de Asociație de locatari. Ia cazul tău. Unde e problema comunității pe care o conduci? La principii, la lider sau la membrii comunității?
Dragul meu
atunci cand tu „vezi” lucuri care nu sunt si nu esti sub influenta unor substante psihotrope atunci esdti TAMPIT. Sau cum bvrei sa zici…
Ma rog poti constata ca re.litatea te dezamageste, dezavantajeaza samd si ca nu porto face nimoic. Esti slab, nu faci parte din gasc cores[unzatoare, esti resemanta etc dar daca perceptia este cvonftoma cu realitatea eti intreg la cap.
Comunitatea pe care nu o conduc .. Destui oameni prea slabi din cauza varstei. Cam 1/4 absenteisti (locuiesc in lata parte, inchiriaza garsonierele nici in piciorul mesei nu ii doare ).
Altii de un egoism feroce – sa ii ia dracu pe sarantoci!!! Ptr ei nsite moerti in plus la primavara pit fi un avantaj (vor incerca sa cumpere garsonierele- ieftin).
Oameni care s-au fript cu supa.. si acum sufla in iauart. Blocul asta a fots furat ani de zile. Am auzist si cestii mai rele – „opreluari” d egrasoniere nu inteleg iunca mecanismul (ceva pe baza pe restante. Unele restante frauduloase .. adica saraci batrani plateau insa nu lu e dadeau chuitante se mergea pe incredere.. Apoi .. A da unii au platiot de 2 ori – 5-6000 lei)
Acum ei nic nu mai au incredere ncii rabdare.
Insi care au profitata si care poate au ceva d e perdut daca se limpezesc niste chestii. Sau care spera din npu sa isi ia „blocul inapoi” si sa mai traga un ce profit
Oameni care prostiti de egoism nu inteleg o cestie simpla. Si ei sunt „blocul” si „blocul” in intregime are datiorii la RADET nu Icsulescu de la nspe. Si care nu vor sa dea ca au mai dat si s-a furat (adevarat) si care pru si ismplu nu vor s agandeasca ca mai bine dai 1000 de lei si ai apa calda si caldura decat sa dai 4000 de lei pe cea mai ieftina centrala in condensatie. au s adai un minim 300-400 lei lunar pe energie electrica iarna! Ca deh ar profita si unii care …
In fine sunt aia care trebuiesc sa se „afirme” blocand. De ex de 3 luni sunty blocat sa recuperz niste restante. Fiindca abocatul trebuieste oplatiot inainte. Executorul nu misc daca nu dau un ban, Recuperatorul vrewa si el un ban. „Sa eui care am platit intiotdeauna de ce s a dau ca sa recuperez?” Ii erxplici ca se va recupera si plata astora, nu draga el vrea sa primeasca banu in mana !!!
Ma aia la cap ca cum s-au cheltuitnnistenbani inante s afiu eun presedinte si ma bv,ocheaza ptr angajamente noi. De unde dracu sa stiu eu?! Ca actele au fots tinute cam alandala . Si pe bine nu ma pauc sa cauta fara s astou c ecaut (precis ce cauta .. miodelu de chitanta d ela ciner samd)
O nebunie.
Post am fots ca m-am bagat.
Simpatic mai e neamțul ăsta… Exact ce mi-am dorit eu de la un președinte:
1. Zâmbește larg și inutil (și doar când își amintește).
2. Vorbește puțin și la fel de inutil (însă preferă să tacă).
3. Nu deranjează pe nimeni, dacă nu e împins de la spate.
4. Nu se șterge cu Constituția la fund doar pentru că așa vor mușchii lui.
5. Nu apare tot timpul pe sticlă zicând enormități, doar pentru a arăta cine e șeful.
6. Nici măcar nu are pretenții că e șef.
7. Sau mare bărbat.
8. Nu proclamă axe geopolitice create doar în mintea lui de aburii alcoolului.
9. Pentru că nu e un mare băutor.
10. Se poartă ca un om normal. Spre exemplu, ca orice turist, s-a pozat cu nevasta la Madame Tussauds și a postat poza pe contul de Facebook.
Noul SUV Tesla X – complet electric
250 miles (400 km) range (EPA est.)
3.8 seconds 0-60 mph (0-100 kmph)
3.2 seconds with Ludicrous Speed Upgrade
259 hp front, 503 rear motor power
155 mph (250 kmph) top speed
PS: firește e 4×4 și în plus are 7 locuri, pentru că portbagajul e în față, în locul motorului cu combustie internă. Deci bate liniștit un Mercedes GL, care poate avea și el 7 locuri, dar rămâi fără portbagaj.
Începutul sfârșitului pentru companiile petroliere.
darCule de mai binede 40 de ani auz melidia asta .
Pentru Porthos:
Ştiu că-ţi era dor 😉
La un moment dat, Bula ajunge intr-o mare criza de bani.
Se gandi sa mearga la vecinul lui, Itzic, sa-i ceara 2 lei, ca
imprumut pana la primavara.
Zis și făcut! Se duse la vecinul sau Itzic căruia îi spuse problema.
Itzic îl ascultă atent, apoi îi zise:
-Bine, îți dau 2 lei imprumut pana la primavara, dar imi lasi toporul ca zalog, iar la primavara imi dai 4 lei inapoi, altfel nu ne invoim. E bine, așa?
Mai de voie, mai de nevoie, Bula se invoi.
Lasa toporul ca zalog, lua banii si dadu sa plece.
Insa Itzic il striga:
-Băi Bulă! Ia fii atent la mine, uite la ce m-am gandit. La primavara stiu ca o sa-ti fie prea greu sa-mi dai inapoi cei 4 lei, ca iarna e lunga si grea, asa ca…stii ce? Ia da-mi tu acum 2 lei inapoi, si la primavara iti mai raman de dat doar 2 lei, ce zici, o sa-ti fie mai usor?
Bula se gândi putin si recunoscu, in sinea lui, ca Itzic are dreptate si ca uite, e un vecin adevarat, asa ca se invoi, ii dă inapoi cei 2 lei si pleca acasa ceva mai ușurat.
Insa pe drum începu să se socotească:
-Hmmm! Bani nu am, topor nu am, insa m-am ales cu o datorie de 2 lei, si totusi nu a fost nimic in neregula!!!
P.S. După mai multe ture de împrumutați, azi, Itzic si-a schimbat numele si acum se numește… FMI!
@ Radu Humor
De parcă ar fi de vină Ițic că Bulă e prost de bubuie:
1. Nu știe să aibă grijă de bani și cere împrumut.
2. În loc să se ducă la bancă se duce la cămătar.
3. Se împrumută cu dobândă de 100% pe perioadă mai mică de un an.
4. Pune o garanție exagerată față de valoarea împrumutului.
5. Returnează împrumutul anticipat (să zică mersi că nu i-a luat și comision de rambursare anticipată).
Opinia mea e ar fi trebuit să plătească și pentru lecția de economie pe care a primit-o aproape gratis.
PS: Mă amuză obsesiile tale kgbiste cu marea finanță internațională condusă de evrei. Măcar trebuia să termini bancul în felul următor:
Și atunci Bulă s-a dus la vecinul Vladimir Vladimirovich, care i-a dat de pomană 100 lei, cu care și-a plătit datoria la Ițic, și-a recuperat toporul, ba chiar și-a luat o „drujbă” (presupun că știi de unde vine cuvântul) și a trăit fericit până la adânci bătrâneți.
Si atrait ferict pana la adanci batraneti cu nuenele de Bulaev Bulaevici Nullaminte
Oarteea propasta estre ca FMI este cam camatar,. Si ca si bancile au trecut la practici galitziene (ubde titusi 1/3 camatari era crestin)
v si http://www.zf.ro/zf-24/noul-bancorex-14748514 din care citez
Întrebarea este: cum de un sistem privat a ajuns la un nivel al creditelor neperformante de 12 mld. euro din credite totale de 50 mld. euro?
Unde au fost eficienţa şi grija pentru banii proprii a sistemului privat, unde a fost know-how-ul străin despre care s-a vorbit atât de mult că va fi salvator în acest sector pentru România?
si
Ani de zile s-a spus că România trebuie să atragă bănci străine pentru că nu are destulă economisire locală, dar azi creditele reprezintă doar 94% din totalul depozitelor.
Situaţia îi afectează cel mai mult pe antreprenorii locali, care s-au trezit cu tăierea liniilor de finanţare şi cu refuzul de a prelungi resursele financiare pentru proiecte de investiţii. Mai ales că aceştia sunt dublu îndatoraţi faţă de multinaţionale, aşa cum reiese din analiza spre exemplu a primilor 100 de jucători din economie.
Este greu de înţeles cum, într-o economie care are nevoie de investiţii ca de aer, băncile nu găsesc proiecte rentabile. Îmbunătăţirea indicatorilor de profitabilitate ai companiilor locale – prin scăderea CAS şi scăderea TVA la alimente care a dus la majorarea consumului – se vede că nu este de folos.
Porthos, se pare că tu n-ai auzit, sau te faci că nu ştii, de „performanţele” acestui vestit cămătar – FMI-ul.
La rândul meu, mă amuză nespus faptul că unul ca tine, aprobă imberb faptul că la o returnare anticipată de împrumut, nişte şmecheraşi îşi permit să perceapă un comision !
Dar, dacă sunteţi mulţi, vă meritaţi soarta ! 😉
@ Ghiță Bizonu’
De ce crezi că FMI e cămătar? Împrumută, cu dobânzi mai bune decât dobânda pieței, pe cei ce au probleme (subprimi) sau le e teamă că ar putea avea probleme.
Spre exemplu, împrumutul luat de noi atunci când NU aveam nevoie, ne-a scutit de problemele Greciei.
Ca să continui ideea bancului lui Humor, e ruda bogată a lui Bulă, care-l împrumută ca să nu fie nevoit să se ducă la Ițic. Însă când îi dă împrumutul îi spune, lasă-te de băut, de jucat jocuri de noroc, cautăți un job stabil și învață să economisești.
Din nefericire, genul lui Bulă, cum a făcut rost de bani se duce și-și ia o șliboviță, țigări și restul de bani îi joacă la loto. După care începe să se vaite că nu mai poate returna datoria.
@ Ghiță Bizonu’
Referitor la articolul din Ziarul Financiar, tot mai des am impresia că domnii respectivi nu mai fac priză cu sistemul financiar. Eu am renunțat la abonamentul la ziar pentru că deveniseră penibili. Am păstrat o perioadă abonamentul la suplimentul lor Business Magazin, pentru articolele redactorului-șef adjunct, Dorin Oancea, dar pe urmă am descoperit că le găsesc și on-line și am renunțat.
Spre exemplu:
Domnul respectiv pare că a trăit pe altă planetă. Decizia Băsescu-Boc de a tăia salariile bugetare cu 25% care a părut corectă la prima vedere, fiind aprobată mai mult sau mai puțin tacit și de BNR, a avut un efect pervers. Jumătate din creditele de retail (cele acordate bugetarilor) s-au „stricat” subit.
Nici un model de risc bancar nu poate prezice astfel de decizii. Sunt lebede negre.
La fel:
Și totuși PIB-ul crește, în ciuda tăierii cheltuielilor („investițiilor”) statului. Asta arată că România are un motor de creștere sănătos. Pe măsură ce banii pompați de băncile centrale (ECB, Fed, etc) vor căuta din nou plasamente cu randamente bune, banii se vor întoarce și în economiile „emergente”.
Aici are dreptate:
Dar asta e viața. E bine să te întinzi cât îți e plapuma și să ai grijă să ai puși deoparte bani albi pentru zile negre. Nu faci asta, ești terminat la primul șoc.
Reversul medaliei, dacă ai scăpat de șoc, viața e mult mai relaxată, pentru că nu sunt prea mulți care să poată fi finanțați. Așa că se vor bate băncile să te finanțeze.
Domnul ăsta e un teoretician pur-sânge. O bancă nu-și modifică modelele de risc de pe o zi pe alta. Prima grijă a băncilor (și de asta are grijă și BNR) este să nu se expună necontrolat. Așa că după o criză, suflă și în iaurt. Când obosesc să sufle și încep să înghețe de frig încep să se uite cu disperare după o ciorbă caldă.
Rusia bombardeaza din nou pozitii ale rebelilor sirieni. Autoritatile de la Moscova sustin ca au fost vizate si 4 pozitii ale Statului Islamic
În urma atacurilor aeriene se pot întâmpla şi accidente regretabile, dar americanii, dar mai ales israilenii ţipă acum ca din gură de şarpe uitând de crimele lor îndreptate, uneori chiar cu bună ştiinţă asupra populaţiei civile siriene obligată să-şi părăsească locuinţele în urma înaintării hoardelor mercenare ce ocupau oraşul Alep, de exemplu. La timpul respectiv am pus un filmuleţ din care se vedeau clar ororile săvârşite. Mai mult, de la graniţa de sud a Siriei porneau periodic comandouri de motorizate susţinute de blindate care împuşcau în neştire tot ce întâlneau în cale după care se retrăgeau la venirea forţelor armate ale guvernului lui Assad. Dacă Assad e tiran, criminalii care au trimis acolo mercenari şi au învrăjbit între ei oameni de religii diferite, doar pentru a obţine pe această cale, a războiului, acces la resursele naturale ale unui stat, cum se pot numi ?!
Că oameni, nici într-un caz !
De fapt, ISIS, la fel ca şi 9/11 au la bază aceleaşi minţi bolnave, care pot prosti multă lume. Din păcate pentru ei, nu pot păcăli pe toată Lumea, iar Rusia, China, India, Argentina sau Africa de Sud refuză să mai închidă ochii la înaintarea tot mai bezmetică a elefantului ce calcă totul în picioare, trântind la pământ, nu numai bunuri materiale, dar şi vieţi omeneşti, dar încălcând şi o serie de tratate internaţionale pe care le interpretează după bunul plac, sau le încalcă cu bună ştiinţă !
Acum, când Putin a pus piciorul în prag şi armele pe hoardele cotropitoare, America ţipă că mai există şi victime colaterale .
Exact ca aia cu :
Hoţul strigă
– Hoţiiii !
P.S.
Culmea nesimţirii :
Să afirmi că din cauza lui Putin a năvălit valul ăsta de emigranţi în Europa, ca şi cum el ar fi la originea acelei demente primăveri arabe !
E drept că mulţi din cei care s-au grăbit să părăsească teatrul de luptă, la aflarea veştii că Putin intenţionează să ajute guvernul legitim sirian, fug de teama de a nu fi prinşi şi judecaţi pentru crimele săvârşite.
Aşa stând treburile, da fug din cauza lui Putin, mai nou şi a Chinei, pentru a nu da socoteală pentru faptele lor. 😉
Pentru că iudeomasoneria s-a folosit de ei, dar nu-i mai poate salva de la urmările faptelor lor criminale. Singurul lucru pe care l-au mai putut face pentru ei, a fost să-i păcălească pe cei din UE să-i primească şi „să se ungă pe cap cu ei”, cum se spune .
Altfel, cum se explică valul ăsta de refugiaţi, pornit doar puţin înainte de a se ştii reacţia Rusiei şi a Chinei, mai ales că războiul durează de vreo cinci ani, nu-i de dată recentă !?
Siria: Atacurile aeriene rusesti au lovit rebelii instruiti de CIA
Liwa Suqour al-Jabal !? M-am apucat să caut să văd cine naiba mai sunt și ăștia. Și am găsit pe site-ul Standford: „The Mapping Militants Project”
Am dat click pe Syria și… surpriză! Hezbollah, inamicul public numărul 1 al Israelului și al Occidentului este și inamicul public al ISIS, Al Qaeda și al multiplelor grupuri militare care încep cu „Free Bla-Bla-Bla” (CIA subsidiaries)
Hmmm… Tare ciudat! Singurii prieteni par a fi Al Assad (președintele în funcție – teroristul naibii!) și cu rușii.
Pun pariu că dacă-l întrebăm pe domnul general Pacepa ne va explica că este vorba de dezinformarea KGB-ului și de fapt este exact pe dos. Nu Hezbollah e inamicul ISIS și Al Qaeda, ci ultimii sunt inamicii Hebollah-ului.
IATA cine sunt “REFUGIATII ”
30.09.2015 11:54
IATA ADEVARUL:
“În primul rând, văd o mare nedreptate în ceea ce se întâmplă în Europa, pentru că adevăratele victime ale războiului se află în prezent în taberele din Kurdistanul irakian, în sudul Turciei și Libanului. Sunt acolo de mai mult de un an. Sunt șiiți, yazizi și creștini. Îi menționez în mod deliberat în această ordine, deoarece în ordinea aceasta sunt persecutați. Șiiții sunt pur și simplu uciși imediat. Femeile yazide sunt violate, copii yazizi sunt vânduți în târgurile de sclavi, iar bărbații sunt uciși. Creștinii fie trec la Islam și apoi sunt la mila sau ne-mila oamenilor Statului Islamic, fie sunt uciși sau împovărați cu o taxă numită Jizya, al cărei cuantum este determinat arbitrar. Acestea sunt grupurile cele mai persecutate de pe teritoriul Siriei și Irakului. Vorbim despre provinciile irakiene Diyala, Anbar, o parte din Ninive precum și Salah ad Din. În Siria, este vorba practic de 2/3 din teritoriu.
Dar cei care acum năvălesc în Europa sunt mai ales bărbați tineri, veniți nu-se-știe-de-unde. Acești oameni încalcă orice reguli, intră în Europa pe căi infracționale și sunt imediat prezentați drept refugiați. Ni se spune că Europa le datorează asistență umanitară. De ce Europa nu-i ajută pe aceia care sunt victimele reale ale războiului? Acei oameni sunt de un an în tabere de refugiați și fac demersuri, fără succes, încercând să obțină viză pentru țările europene. Europa nu le dă viză. Aici este o profundă nedreptate.
Acești infractori care invadează Europa iau locul victimelor reale ale războiului.Printre ei sunt foarte puțini creștini, foarte puțini yazizi și foarte puțini kurzi, care suferă într-adevăr din cauza Statului Islamic. Cei mai mulți dintre ei sunt șmecheri care și-au putut permite să pună 10 mii de dolari pentru a fi transportați pe Bătrânul Continent de către mafie. 90 la sută dintre ei sunt aduși aici pe cale infracțională de mafia turcească, albaneză și rusă.
Dar, dintr-o dată, toată lumea s-a grabit să-i ajute pe infractorii care au năvălit în Europa și încearcă să se stabilească aici prin metoda faptului împlinit. Nu au documente, nu știm cine sunt, nu știm ce intenții au. Cei mai mulți sunt musulmani care nu se vor integra în societate, în locurile în care se vor instala. Este pur și simplu un pericol, pentru că va exista o problemă islamică în fiecare dintre țările în care ajung acești refugiați. Și ce înseamnă problema islamică, vedem în Europa de Vest. Mai ales la Paris, Bruxelles și mai recent în orașele germane.
De pe urma Statului Islamic și a valului de refugiați câștiga mafiile rusești, turcești și albaneze. Din portul Vlora din Albania pornește un exod mare de bărci gonflabile de mare viteză operate de mafia albaneză. Care este sursa acestui val de refugiați? După părerea mea, au fost apăsate câteva butoane. Unul la Ar-Rakkah, reprezentând capitala Statului Islamic: dăm drumul unui val necontrolat de refugiați în Europa, iar printre ei, infiltrăm agenți AMNI. În cadrul AMNI, vă amintesc, există un departament de asasinate și sinucideri. Un departament separat se ocupă de aceste lucruri și menține comunicarea cu toată rețeaua de lupi singuratici răsfirați prin lume și gata de a fi șahizi, adică atentatori sinucigași. Acest lucru este foarte periculos și dificil, practic imposibil de detectat.
S-a mai apăsat un buton la Ankara, care a dat drumul unui mare val de refugiați.
Își curăță terenul de kurzi, dar kurzii nu vor să fugă. În schimb, aproape 2 milioane de refugiați din Siria se află în sudul Turciei. Acestora li se dă drumul în Europa. După părerea mea, a mai fost apăsat un buton și la Moscova, care vrea să se implice în Orientul Mijlociu mai mult decât până acum. Și vrea, prin acest val de refugiați, să țină Europa în șah – chiar și Statele Unite, într-o măsură mai mică.”
Witold Gadowsky – reporter de razboi, dupa o investigare de un an in Siria, Irak, Iran si Turcia.
Daca ai jucat Starcraft, faza cu ISIS in Siria e ca si cu cea in care imparatul Mengsk da drumul zergilor peste teritoriile rebele.
A, nu ma mai vreti? Las’ sa vedem cum va place sub ISIS.
@ mac gregor
Ok, nu zic nu. Dar nu înțeleg de ce zergii de la ISIS i-o trag și împăratului. Sau așa e și în Starcraft? Împăratul e un pic masochist și se faultează singur.
Imparatul e smecher. Pe narativa „rebelii se rascoala impotriva dictatorului”, cu sprijin american & lumea libera, avea sansa lui Gaddafi – 0%.
Pe narativa „Doua iaduri in Siria”, imparatul are 50%+ sanse.
@ mac gregor
E o singură problemă. Zergii de la ISIS (și Al Qaeda), presupuși a fi ai împăratului, s-au împrietenit rapid cu rebelii din forțele „Free Bla-bla-bla” (CIA) și continuă să le-o tragă împăratului și aliaților lor (Hezbollah). Nu e un pic ciudat?
Dacă Gaddafi a avut 0% șanse (de fapt epsilon), Al Assad ar avea zero barat (epsilon pătrat) șanse. Norocul lui cu rușii.
Ceea ce urmează după libertarieni e o varză cruntă la cursul de Bazele Morale ale Politicii. Și Shapiro pare un pic derutat, deși ar trebui să fie acasă la el (e comunitarian).
Deja accentul nu mai cade pe rațiune, ci pe emoții. Probabil că de aici pleacă diferențele fundamentale în politică. Unii gândesc cu creierul, iar alții cu fundul (mă rog… cu inima). Amuzant este că se mai și miră de ceea ce rezultă.
Bazele Morale ale …. CE? Politicii?!
Adica vrei sa zici cumva ca bordelul este manastire ?!
@ Ghiță Bizonu’
Dimpotrivă! Zic că bordelul are morala lui. Unii sunt de acord cu ea, alții nu. În ceea ce privește mănăstirea și în general religia și biserica, am dubii serioase. Acolo e vorba de credințe. Și cu astea nu ai cum să te pui. Mie personal Biserica mi se pare o escrocherie organizată.
AI dreptate; La bordel cliientu sa fie multumit …ptr banii ce i da
in polotica curele sunt nemultumite de bani oe care tu-i iau cam degeaba.. Pardon trebuia sa scriu poli p’tits chiens
Da eu am gandeam la morala sexuala …
SI sa mai stii ca desi i parte din cler este lacatuta din boiate inapoate totstsu marea majoritate sunt chiar credinciosi . Chiar di un imnfam preucm Borgia crederasincer in Al de Sus si mai ales sfanta mila si sfintele daruri care urmau sa il slaveze de l binemeritatul iad (ca dince i se pun e in carca incestu cu fi-sa ar fi fots cam cel mai mic pacat)
Saracul…..!
http://www.cotidianul.ro/stephen-hawking-extraterestrii-vor-cuceri-si-vor-coloniza-omenirea-269092/
Da, aveți dreptate! Săracul jurnalist tâmpit. Nu face diferența între „vor cuceri” și „ar putea să…”.
Ce a zis de fapt Stephen Hawking:
Dacă avem ghinionul ca extratereștrii să aibă un prim contact cu un astfel de jurnalist, chiar am încurcat-o. Vor ajunge la concluzia că Pământul e populat de o specie înrudită cu bovinele din punct de vedere al inteligenței (ceea ce e chiar valabil pentru 99% din populație).
Cum ar suna „cotlet de jurnalist la Cotidianul”, „mici de casă din cărniță de știriști la B1TV”? Scârbos… Eu rămân la Black Angus rybeye. Medium-rare.
Dar naiba știe ce gusturi or avea extratereștrii ăștia?
E tot mai enervant comunitarianul ăsta de Shapiro. Acum vorbește de „Failure of the Enlightenment Project”. Cu idei de tipul comunitatea primează în fața individului.
Ideologia ăstora e soră cu ideologia lui Putin: „de ce vă trebuie libertate măi retardaților? Vreți să fiți exploatați?”
Gata cu liberalismul ăsta absurd care ne face să murim de foame. Dictatorii luminați sunt soluția. Și uite așa învăț să-i apreciez pe neo-conservatori și abordarea lor pragmatică asupra problemelor filozofice: contează cine are arma mai mare. Abia după ce terminăm cu ei, putem avea dezbateri filozofice despre nuanțele subtile ale libertății. Și în general despre libertate și drepturi cetățenești, despre bazele morale ale politicii.
Încerc să ghicesc concluzia cursului: pentru oameni pragmatici, nu există baze MORALE ale politicii. Există doar abordări de succes și ratări (ratați).
Nașpa…
PS: zilele trecute stăteam de vorbă cu cineva despre emisiunile de la ProTV, Antene, etc. Cele cu maneliști și bătăi în direct la Capatos. Și zicea că pe internet circulă o petiție pentru interzicerea de către CNA a unor astfel de emisiuni.
Am încercat să explic că astfel de „inițiative” sunt stupide și periculoase. Pentru că te poți trezi de exemplu cu o petiție care să interzică programele de Discovery, National Geographic sau Travel pe principul că îi face pe oameni să se simtă proști sau că e bătaie de joc pentru ce-i ce nu-și permit să călătorească.
Cum democratic se poate vota orice, șansele unor astfel de petiții sunt sensibil mai mari decât ale celor care vor interzicerea manelelor.
În concluzie, mi-am îmbunătățit teoria cu 99% tâmpiți. La rândul lor se compun din 90% tâmpiți normali (iubitorii de manele) și 9% tâmpiți cu pretenții, care sunt în stare să promoveze inițiative fără să se gândească la consecințe. Ăștia sunt cu adevărat nocivi.
Și tare mi-e teamă că în procentul rămas o să descopăr că 99% sunt tot tâmpiți de o toxicitate și mai crescută, pentru că e greu detectabilă. Sau vreo variantă inteligent malefică.
Si Iisus a fost inteles gresit,EL a propus salvarea omului,nu a omenirii.
„Cine are urechi,sa auda,cine are ochi sa vada!”
E răspuns la comunitarianism (Shapiro, bazele morale ale politicii) sau la Stephen Hawking?
Cestia au arma e mai veche decat neoconsii
Western vechi.. in grup cam de bandidos in cfrunte cu niste gtimgos jung sa se puna in serviciul lui Benito Juarez .. Si ii predau o scurta lectie politica : ii pun o pusca in piept so oo zioc “acum dati ceasul omului cu pusca!”. Juarez un pic mirat ii da ceasul. Stiti de ce ati dat ceasul? “Fiindca mpati rugat politicos” Nu!!!! Si banditiii pune pusca in mana lu Juarez si apoi ii inapoiaza ceasul. Stiti de ce ti primit ceasul inapoi?!” Finmdca er ala meu?” NU! FINDCA AVEATI PUSCA domnule presedinte! Asa merge lumea!!
Mai era un cuplet de revista engleeasca : Noi avem tunul cel mai mare!
Sa nu mai zic de celebra expresie “puterea iese din teava pustii” care este pusa in carca unuia de stanga – Mao? Guevara?!
Adica incepi sa descoperi ca sunt tampiti „natur” (relati suportabili, uinii chiar au un farmec aparte, ba destu au suficent bun simt sa zica /”ma nene asta nu dioscut asta imimplace si nu imi pasa de ce zic alatii” dar in diverse domenii sa intrebe pe aia care stiu ceva mai mult) si tampitii cu scoala de tampiti…absolut antipatici si periculosi
De ce iti perzi timpu cu din astia?!
Megi la “baza”
La baza este simplu : Comunitatea se compune din indivizi. Sunt specii (printre care si omul, si cimpanzeul dar si lupul) care traiesc in comunitati. Succesul ueni comunitai este mai mare decat al individului singur .
Restul este joc intre interesele individuale si cele “superioare” ale comunitatii. O comunitstae reusita (umana, de cimpanzei sau de lupi) este o comunitate care reuseste asa asigure supravieturiea unui maxim de indivizi si propagarea lor genetica (la oameni si culturala)
Cine este mai important? Depinde de comunitate , de specie de moment (de ex in cadrul unui grup de lupta umana, adica a unei subcomunitati membra a unei comunistai mia mari- armata – care este parte a unei cimunitati si mai mari – supravieturiea unui individ poate sa merite moartea a 1000 de indivizi. Daca acel unic individ duce cu el o informatie care va asigura succesul comuniatii mari , in mod normal cei 1000 vor muri fara ezitare.. desi cu o zi inainte la-r fi sacrificat bucurosi pe idiot (insa idiotul fuge iute, foloseste bine terenul este cel mai capabil sa duca informatia vitala)
Sau in cazul unei comunitati spirituale … 10000 de adepti mor ca sa salveze pe cel mai “dotat” dintre ei. Ina acela … incaract si cu martiriu lor s-ar putea sa “renasca” comunitatea spirituala in alta parte si sa o faca sa devina o mare religie dominanta. Insa sunt condidtii in care liderul comuniatii spirtuale alege sa moara .. ca sa salveze comunitatea (si intr-un fel se salveaza pe sine.. comunitatea va suorabietyui si o mie de ani numele sau va fi rostit cu respect si multi copii vor fi primi numele lui si el … el intr0un ferl va trai in memoria lor)
In alte situatii… individul trebuie sa moara! Ptr bine comunitatii – vezi sacrificile umane practicate de toti in anume etape istorice. Uneori victmele erau voluntare , ferm convinse ca salvau comunistatea. Sau practica “campionilor” – in loc sa se bata armate intregi se bat 2 si cine invingea castuga razboiul. Sau se bateau direct sefii. O solutie”eleganta” care “economiseste” oamenii
In epoci mai primitive si in anume zone “regii” erau sacrificati anual. Apoi era ales un nou rege, trata cu tit respectul, porunca sa era lege insa la inceputul noului an se intindea singur pe altarul de jertfa …
Si na veche observatie asupra americanilor de dinainte de 1850 : nsite insi individualisti cu spirit comunitar! Adica fiecare isi vedea de treburile lui cum il ducea capul si cheful insa in unele treburi dadeau dracului individualismul si actionau in comun spre binele comunitatii.
Invers am fi noi si cred ca rusii. La o prima privire am fi “comunitari” fiindca adoptam fome exterioare comune. Insa de fapt suntem individualisti la extrem de un egoism absurd , delasand cele comunitare .. si o luam in barba. De ex sec XIX .. succesu evreiec din Romania nu se explica atat prin “inteligenta” lor cat prin lipsa de solidaritate comunitara romaneasca opusa solidaritatii lor (dusi sa ajute la exploatarea taranilor sipua adus corelegionari careau adus lati corelegionari ajungand dominanti etnic la Iasi si in tragurile moldovenesti si inrautand cu mult starea staranului roman)
A si inca o cestie ca difernta intre individualistul american si comuniarianul roman. Banca din parc. De multe pri vandalizata in Romania. Asa de-al dracului sa o o foloseasca bagabontii care nopatea dorm pe ele!!! In SUA cica bancile sunt neatinse (sau erau) caci erau ale comunitatii. Si trecatiru se indigna “ce ai ba cu banca mea din parcul meu?” A LUI CA MEMBRU AL COMUNITATII. Pe cand la noi al comuniataii inseamna al nimanui res nulius si tocmai d’aia vandalizat
Acum o intrebare : cine a avut mai mare succes? Noi comuniatri ca aspect dar de un individualism extrem sau americanii individualisti feroci dispusi sa coopereze ca o comunitate?!
Dar tine minte : omul este un animal social. Nu este ca tigrul sau ca rinocerul (care doar in perioada rutului cauta partenera ca in rest sunt solitari)
Ceva despre motoarele VW
Hai sa zicem si ceva serios. In primul rand .. testele. Testele se fac de insi platiti sa obtina rezultate optime. Adica platiti sa nu depaseasca o anume turatie a motorului … deci un anume consum. Sa conduca cat mai “lin” fara accelerari bruste.. Asa ca conducand lin cu 60-70 la ora, depsait de toate camioanele ai un consum mic cu noxe putine. Insa imediat ce conduci sportiv , berovos consumu si noxa cresc !!!(ha! O Toyota Aygo pe drumuriri normale sau chiar prin Bucuresti mai sa zici ca nu consuma … insa pe autostrada la 130 km mama ce suge!!!!!). Asta esten ormalul fara magarii cu softuri jmechere …
A poveste veche veche .. Acum vreo 25 de ani un Audi 100 cu motor TDI a mers de la Paris la Granada (Spania) cu un singur plin… La test au participat 4 soferi (in masina) ca sa isi tina de urat.. ca au atins 70 km in timp ce coborau pantele din Pirinei, ca viteza normala era de 60 km ora in treapta a 6-a!!! Au urcat Pirinieii si mai incet.. Tipii au scris cate kilogarme aveau (in total) cand au plecat din Paris… nu si cu cate au ajuns la Granada dupa 2,5 zile de drum!!! (Eu zi ca au pus destule ca ce sa ii faci la 50 la ora crontani ceva sa iti treaca de urat!!!) Consumul era fantastic de scazut – cca 4 litri/100 km (cu ditai masina de 4,8 metri) … Insa nu au scirs cat au consumat la intoarcere (facuta cu ce viteza permitea legea si nu ii prindea politia) ci ca doar au facut 3 plinuri… Ma rog asta a fots un “test” extrem de plictistor (citit intr-o revista de specialitate prin 91-92) Dar in gnl asa se stabileste consumu la 100 km …
In fine ar mai fi ceva de zis…
Cine stabileste normele?!
Ca am impresia ca uneori sunt stabilite de insi nu prea inteligenti .. care vieaza la “conspiratii” mondiale conduse de Exxon , rusi si Arabia Saudita, la motoare alimetate cu apa chioara (“disocierea apei”) , la masini electrice sau la masini cu hidrogen (fara sa se intrebe cat costa, daca au instalata destula putere de generare a curentului electric necesar sa incarce atatea baterii si alte fleacuri din astea) genu de insi care promoveza energia alternativa fara sa se intrebe cu cat este subventionata ..
De accord, de acord companiile nu suntdispuse sa cheltuie prea mult! Clientu este intreresata in gnl de ”cat de tare fuge?” si de apect, rar de consum si de noxe si mai putin (spre deloc) INSA ce este sigur este c aazi o maisna nepoluenta costa minim 2000 euroi in plus doar ptr filtru catalizatior si ptr injectia electronica!!! Si cand vezi cat costa o bazdaganie electrica sau hibrida te apuca pandaliile (mai scumpe decat masina de clasa superioara electricei!) si iti zici ca sigur aia de la Strabsurg si Briucsel sunt mult prea bine plattiti si macar ar putea sa nu faca nimic decat sa impuna prostii!!! Bun VW a trisat grosolan (ca asa este neamtu cinstit ca brunetu din Vitan!) insa nici motoarele concurentilor nu ating “standardele” prea inalte ..
Si ce uita gasca aia ecologista este ca azi industruia auto este industria no 1 care produce cele mai multe locuri de munca … Si fie Mafia politica germana sau cinstea absoluta .. nu ai ce alege intre falimentul unui colos ca VW (care ar pune cu botu pe labe Germania dar si Cehia [Skoda] si Spania {SEAT}) si pretentiile unor cretinei … Alegi VW si mafia sa fiindca daca pui cu botu pe labe economia germana, ceha si spaniola nu stii ce o sa iasa insa sigur ca nimeni nu mai vrea sa asculte in strada marele hit “Ridicati Drapelul!” (mai cunoscut ca Horst Wessel Lied) la concurenta cu “Fata la soare”!!!